M102 bensapumpun rele-ohitetaan miten?
M102 bensapumpun rele-ohitetaan miten?
Voisi aloittaa näin pakkasilla ja helpoimmasta päästä.Mitä hyppyjohtoja ja mihin napoihin kytken jos haluan ohittaa bensapumpun releen.Voisi testata pyöriikö se pumppu lainkaan.Johan tuon releen oli joku liimannut kiinni joten siellä oli jo käyty.
No minähän sen ohitin M110:sta. Mutta napoja en muista, johtoja seuraamalla kait selvittelin. Yks johto tulee virranjakajalta, siihen ei tarvi koskea. Toinen on nelinapainen, siihen pitää koskea. Jos releen kyljessä on kuva ja napojen numerot. Jos on numerot, niin napojen 30 ja 87 väliin voi koittaa tökätä piuhan. Jos ei numeroita ole, niin tökkää sähköä johonkin neljästä. Jos varman päälle haluat pelata, niin mittaile maan ja liittimen väliltä semmoinen nasta mistä löytyy muutaman ohmin vastus. Laita siihen sähköä ja seuraa punaista johtoa.
Eli piuha irti ja sinne piuhan liittimeen alat sörkkimään.
Jos kiinnostaa tetsata auton alla, niin lykkää virtaskaa suoraan pumpun persiiseen. Kait siellä joku liitin on näkyvillä?
Eli piuha irti ja sinne piuhan liittimeen alat sörkkimään.
Jos kiinnostaa tetsata auton alla, niin lykkää virtaskaa suoraan pumpun persiiseen. Kait siellä joku liitin on näkyvillä?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Re: M102 bensapumpun rele-ohitetaan miten?
Jos se rele on siitä kanta-autosta? Eikös siinä releessä ole kaaviota tai numeroita nastoissa.Daimler kirjoitti:Voisi aloittaa näin pakkasilla ja helpoimmasta päästä.Mitä hyppyjohtoja ja mihin napoihin kytken jos haluan ohittaa bensapumpun releen.Voisi testata pyöriikö se pumppu lainkaan.Johan tuon releen oli joku liimannut kiinni joten siellä oli jo käyty.
big jopo
Ja ei varmaan tutkita;tallissa -9,ulkona -25.Kannattaakos noihin bensapumppuihin alkaa hiiliä vaihtamaan? Uusi bosci maksaa mitä? 100 egeä? Bensansuodattimen ostin jo mutta samallahan se pumppukin vaihtuisi? Kuvittelisin että eikös tuo pumppu ole "yhtä puuta" vai saako siihen hiilet helposti vaihdettua? Herätys Mr.Sivonen!Daimler kirjoitti:Huomenna tutkitaan.
Osta nyt ensimmäisenä kaasupullo ja säteilijä sinne talliisi. Lämmintä saa halutessaan paljon ja äkkiä, kustannus luokkaa 100e.Daimler kirjoitti:Ja ei varmaan tutkita;tallissa -9,ulkona -25.Kannattaakos noihin bensapumppuihin alkaa hiiliä vaihtamaan? Uusi bosci maksaa mitä? 100 egeä? Bensansuodattimen ostin jo mutta samallahan se pumppukin vaihtuisi? Kuvittelisin että eikös tuo pumppu ole "yhtä puuta" vai saako siihen hiilet helposti vaihdettua? Herätys Mr.Sivonen!Daimler kirjoitti:Huomenna tutkitaan.
Hiilien vaihtoon sanon, että ihmisten tekemähän se moottori on. Sitä en sitten tiijä miten kulahtanut se pumppa on, että kannattaako askarrella...
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Jospa se onkin ns. tehokkaampaa malliia oleva tiger? Ja tallista ei löydy sopivaa pistoketta mihin se tökätään?HVM kirjoitti: Niijoo. No mahtoi olla vuosienkin projekti tuon lämmitimen asennus, kun ei nyt äkkiseltään juohdu mieleen.
http://www.tukes.fi/sahko_ja_hissit/esi ... seitse.pdf
big jopo
Ottaa pumpun käteen ja kahtoo saako sitä avattua... En tiiä.
Käytettyjä pumppuja luulisi löytyvän melkein mistä vain. Tai tarvikepumppuja. Mikä vain K-Jetin pumppu kelpaa. Tai itse asiassa mikä vain autoon tarkoitettu 6 kiloa painetta lykkäävä pumppu kelpaa.
Käytettyjä pumppuja luulisi löytyvän melkein mistä vain. Tai tarvikepumppuja. Mikä vain K-Jetin pumppu kelpaa. Tai itse asiassa mikä vain autoon tarkoitettu 6 kiloa painetta lykkäävä pumppu kelpaa.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Johan tuo laitettiin.Pyörii mutta taidanpa vaihtaa uuden pumpun ja viltterin samalla.Leppoisassa paikassa tuo on verrattuna esim.W201-mersuun johon viimeksi suodatinta turittiin paikalleen.Sivonen kirjoitti:Näinpä.
Koitas nyt kuitenkin laittaa se auton alle kiinni ja virrat päälle... Jos ei pyöri, niin sitten... ööö... no tuota...