M102 bensapumpun rele-ohitetaan miten?

Vastaa Viestiin
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

M102 bensapumpun rele-ohitetaan miten?

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Voisi aloittaa näin pakkasilla ja helpoimmasta päästä.Mitä hyppyjohtoja ja mihin napoihin kytken jos haluan ohittaa bensapumpun releen.Voisi testata pyöriikö se pumppu lainkaan.Johan tuon releen oli joku liimannut kiinni joten siellä oli jo käyty. :roll:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

No minähän sen ohitin M110:sta. Mutta napoja en muista, johtoja seuraamalla kait selvittelin. Yks johto tulee virranjakajalta, siihen ei tarvi koskea. Toinen on nelinapainen, siihen pitää koskea. Jos releen kyljessä on kuva ja napojen numerot. :roll: Jos on numerot, niin napojen 30 ja 87 väliin voi koittaa tökätä piuhan. Jos ei numeroita ole, niin tökkää sähköä johonkin neljästä. Jos varman päälle haluat pelata, niin mittaile maan ja liittimen väliltä semmoinen nasta mistä löytyy muutaman ohmin vastus. Laita siihen sähköä ja seuraa punaista johtoa. :lol:

Eli piuha irti ja sinne piuhan liittimeen alat sörkkimään.

Jos kiinnostaa tetsata auton alla, niin lykkää virtaskaa suoraan pumpun persiiseen. Kait siellä joku liitin on näkyvillä? :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Re: M102 bensapumpun rele-ohitetaan miten?

Viesti Kirjoittaja audimies »

Daimler kirjoitti:Voisi aloittaa näin pakkasilla ja helpoimmasta päästä.Mitä hyppyjohtoja ja mihin napoihin kytken jos haluan ohittaa bensapumpun releen.Voisi testata pyöriikö se pumppu lainkaan.Johan tuon releen oli joku liimannut kiinni joten siellä oli jo käyty. :roll:
Jos se rele on siitä kanta-autosta? :wink: Eikös siinä releessä ole kaaviota tai numeroita nastoissa.
big jopo
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

30=suora virta
87=pumppu
87s=ryyppy tms. kylmäkäynnistys--

Ja joo,rele on ehjä,pumppu sensijaan ei inahtanutkaan..
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Kopsauta meisselillä sitä pumppua. Jos alkaa pelaamaan niin hiilet vaihtoon.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Huomenna tutkitaan. 8)
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Daimler kirjoitti:Huomenna tutkitaan. 8)
Ja ei varmaan tutkita;tallissa -9,ulkona -25.Kannattaakos noihin bensapumppuihin alkaa hiiliä vaihtamaan? Uusi bosci maksaa mitä? 100 egeä? Bensansuodattimen ostin jo mutta samallahan se pumppukin vaihtuisi? Kuvittelisin että eikös tuo pumppu ole "yhtä puuta" vai saako siihen hiilet helposti vaihdettua? Herätys Mr.Sivonen!
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Daimler kirjoitti:
Daimler kirjoitti:Huomenna tutkitaan. 8)
Ja ei varmaan tutkita;tallissa -9,ulkona -25.Kannattaakos noihin bensapumppuihin alkaa hiiliä vaihtamaan? Uusi bosci maksaa mitä? 100 egeä? Bensansuodattimen ostin jo mutta samallahan se pumppukin vaihtuisi? Kuvittelisin että eikös tuo pumppu ole "yhtä puuta" vai saako siihen hiilet helposti vaihdettua? Herätys Mr.Sivonen!
Osta nyt ensimmäisenä kaasupullo ja säteilijä sinne talliisi. Lämmintä saa halutessaan paljon ja äkkiä, kustannus luokkaa 100e. :idea:

Hiilien vaihtoon sanon, että ihmisten tekemähän se moottori on. Sitä en sitten tiijä miten kulahtanut se pumppa on, että kannattaako askarrella... :roll:
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

HVM kirjoitti: Osta nyt ensimmäisenä kaasupullo ja säteilijä sinne talliisi. Lämmintä saa halutessaan paljon ja äkkiä, kustannus luokkaa 100e. :idea:
Mullahan on se tiger lämmitin... 8)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Daimler kirjoitti:
HVM kirjoitti: Osta nyt ensimmäisenä kaasupullo ja säteilijä sinne talliisi. Lämmintä saa halutessaan paljon ja äkkiä, kustannus luokkaa 100e. :idea:
Mullahan on se tiger lämmitin... 8)
Tunturi Tigerin moottori, syyläri ja flekti - vaiko mikä? :?:
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

tigerin asennuksesta oli projektikertomus vanhalla foorumilla..


Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Pakko uppailla topikkia, että näkee minkä sloganin tuo sloganisaattori heittää seuraavana kehiin. :lol: "Oh my god! It's a korinvaihto"? :lol:

Niijoo. No mahtoi olla vuosienkin projekti tuon lämmitimen asennus, kun ei nyt äkkiseltään juohdu mieleen. :shock:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

HVM kirjoitti: Niijoo. No mahtoi olla vuosienkin projekti tuon lämmitimen asennus, kun ei nyt äkkiseltään juohdu mieleen. :shock:
Jospa se onkin ns. tehokkaampaa malliia oleva tiger? Ja tallista ei löydy sopivaa pistoketta mihin se tökätään?
http://www.tukes.fi/sahko_ja_hissit/esi ... seitse.pdf
:wink:
big jopo
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ottaa pumpun käteen ja kahtoo saako sitä avattua... En tiiä. :(

Käytettyjä pumppuja luulisi löytyvän melkein mistä vain. Tai tarvikepumppuja. Mikä vain K-Jetin pumppu kelpaa. Tai itse asiassa mikä vain autoon tarkoitettu 6 kiloa painetta lykkäävä pumppu kelpaa.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

^ Haet täältä Tampereen biiilteemasta. Osta samalla 10, niin ne kestää ainakin vuoden?
Kein siknatuur
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Pumppu ei pyörinyt suoralla virralla.Irrotin pumpun ja pyörittelin kädessä,boschi näyttäs olevan.Koetin sitten suorilla akulta ja hyvin pyöri.. :evil:
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Daimler kirjoitti:Pumppu ei pyörinyt suoralla virralla.Irrotin pumpun ja pyörittelin kädessä,boschi näyttäs olevan.Koetin sitten suorilla akulta ja hyvin pyöri.. :evil:
Hiilet lopussa.. Voi oikutella useinkin, kylkeen kopsauttamalla, tässä tapauksessa kädessä pyörittelemällä pelaa taas..
124.023
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Näinpä.

Koitas nyt kuitenkin laittaa se auton alle kiinni (piuhat vain) ja virrat päälle... Jos ei pyöri, niin sitten... ööö... no tuota... :shock:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Sivonen kirjoitti:Näinpä.

Koitas nyt kuitenkin laittaa se auton alle kiinni ja virrat päälle... Jos ei pyöri, niin sitten... ööö... no tuota... :shock:
Johan tuo laitettiin.Pyörii mutta taidanpa vaihtaa uuden pumpun ja viltterin samalla.Leppoisassa paikassa tuo on verrattuna esim.W201-mersuun johon viimeksi suodatinta turittiin paikalleen.
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Velipoika kävi adita:sta uuden pumpun;myyjä oli sanonut suoraan että "voinhan mä myydä sulle tän tsäpändäpän"-merkkisen 20 euroa halvemman kuin bosch-pumpun mutta älä tule sitten parin viikon päästä itkemään ettei se toimi.Otin boschin,110 euroa maksoi joka on tuohon autoon jo aikamoinen sijoitus.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”