Hehkun releestä, ym. hehkuista

Vastaa Viestiin
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Hehkun releestä, ym. hehkuista

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Noniin.

Kun on w123 -85, ja sitten keulille tulleekin semmonen vanahemman mallin pannu, niin miten tuon vanahemman hehku-virtapiirit mennee?
Onko se vaan akulta virtalukon kautta suoraan johtimet hehkuille, vai onko siinäkin jonkulaine rele sotkittu :oops: mukkaan?

http://i128.photobucket.com/albums/p166 ... unrele.jpg
Tuossa kuvassahan on uuemman mallin hehkun rele boksi. Otetaanko tuosta boksille tulevasta johosta virta suoraan vanahemman mallin hehkuille?
Niin ja sitten kuvan uus järijestelmä on 615 konheesta, ja tulosa ois luonnollisesti Om617 :lol: ja siinä on vanahat hehkut.

Sitte ikäänkuin loppuun: Jos tuohon vanahaan viis mukiseen laittaa tuon uuemman järijestelmän, niin pittää varmaan hommata 617 hehkun rele, ja mitä muuta? (Tietysti pikahehkut nuilla isoilla kierteillä.)

Kiitos jos jaksasitta vastata! :oops:
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Muistelen, että tuosta 615 releestä voi jakaa yhdelle pytylle lisää ja onkohan niin, että pystyi ihan kuutoskoneessakin käyttämään tuota 615 koneen relettä. Vai kysyitköhän sinä edes tuota... :shock: :lol:
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Heavy kirjoitti:Vai kysyitköhän sinä edes tuota... :shock: :lol:
No kysyimpä justihinsa tuotakin! :lol:

Juho on taasen yhtä asiaa viisaampi! :shock:
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
tgts
Viestit: 9
Liittynyt: 05.11.2005 17:45
Paikkakunta: Parainen

Viesti Kirjoittaja tgts »

Tulipa juuri vaihdettua uudemman mallin OM617:n tilalle vanhemman mallin vastaava kone. Uudemman hehkureleeseen tulee kaksi liitintä: iso, josta menee johto kullekin hehkulle, ja pieni, jossa on muistaakseni maa, herätevirta virtalukolta, startin heräte sekä johto hehkun valolle. Tuon pienemmän liittimen johtoihin vaan vanhempi rele väri-väriin -tyyliin, ja lisäksi siihen tulee moottorin lämpöanturin johto. Jos mahdollista, kannattaa vanhempaan releeseen ottaa mukaan sen oma liitin ja muutama sentti johtoja, niin homma on helpoin. Vanhemman hehkuillehan menee vain yksi johto, kun ovat sarjaankytketyt. Hehkuille menevän virran saa kätevästi uudemmasta releestä jos sen jättää paikalleen, siinä on sulakekin valmiina.

Vanhemman mallin relehän löytyy eri paikasta kuin uudempi, eli kojelaudan alta ratin alapuolelta. Itse siirsin sen siihen uudemman viereen. Yritin tehdä koneenvaihdon räpeltämättä sähköjä tai muuta, saa sitten alkuperäisen uudemman koneen siististi takaisin jos tarve vaatii.
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Kiitoksia tästä!! :D

Tämä autto hyvin palijo asiaa! 8)
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”