W123 250 öljynpaine 0.5

Vastaa Viestiin
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

W123 250 öljynpaine 0.5

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Auttakkeehan miestä mäessä. Nythän on niin että kilahtaneen vanhan M123-bensakutosen tilalle tuli vaihdettua toinen samanlainen kone. Ainakin suurimmalta osin. Noh, kone käy. Kylmänä hyppää öljynpaine nätisti tappiin, vaan pikapikaa kun lämmöt ovat 40 asteen tienoilla, paine on jo kahden pintaan ja lämpimänä neula roikkuu kuin kuiviintumputettu hookooblöö alakuloisissa 0.5 barin lukemissa. :( Eipä tämäkään vielä mitään, tehtaan rajoissa mennään periaatteessa, mutta neula ei nouse ajossakaan paljon yli 1 kilon merkin, kierroksilla ehkä kakkoseen. :shock: :!:

Rehelliseksi tiedetty :mrgreen: koneen edellinen omistaja mercedes ja kaikki kakstoista sitä edellistä sanovat että tyhjäkäyntipaineet olivat ainakin kilon paikkeilla ja ajossa ihan normaalipaineet. Mitä tapahtui tässä välillä? :?

Kone tuli parisataa kilometriä kyljellään maaten peräkärryssä. Onko öljypumppu tai sen kiinnitys voinut ottaa tästä itseensä? Öljytikun putki oli mennyt yläpäästään mutkalle kun kone oli maannut sen päällä. Väänsin suoraksi jotta tikun sai liikkumaan. Voiko tikun juuresta vuotaa ilmaa niin että vaikuttaisi asiaan? Eikai? Kyllä koneessa jotenkin öljy kuitenkin kiertää, kun kurkistelin täyttöaukosta yläkertaan niin nokka-akselille lorotteli näkyvissä olevasta putken reiästä selvä öljysuihku.

Vaihtokoneesta kotoisin olevaa on siis lohko sisuksineen, kansi, venttiilikoneisto. Öljynsuodattimen jalka on vanhasta koneesta, kun en saanut sitä :evil: öp-mittarin letkua irti niin vaihdoin jalkoineen. Suodatinpanos on uusi Mann, suodatinjalka putsattu, paitsi sitä letkun lähtöä en päässyt näkemään sisältäpäin, vaan ei kai siellä nyt tukostakaan ole kun öp on aluksi tapissa. Jos mittarin letkuun vuotaisi ilmaa niin kai sieltä tihkuisi öljyäkin ulos?

Onko öljynkierrossa jokin ylipaineventtiili joka saattaisi jumittaa auki? En löytänyt tästä tietoa mistään. Jos niin missä? Öljypumpun sihtikin tietysti voisi olla tukossa mutta kun ne paineet startissa on hyvät... :roll:

Suunnittelin jo fortekäsittelyäkin mutta eihän tuota arvaa tehdä kun paineet tippuu varmaan miinukselle jo käsittelyn aikana. :shock:

Ei sitten millään viittis ottaa öljypohjaa irti kun ihan tarpeeksi on jo saanut ählätä. :? Koneen kun sain käyntiin niin kytkin oli velttona. Tuntitolkulla kytkinsylinterien vaihtoa auton alla ruumis mutkalla, jossa yhteydessä käsi- ja korvahuuhtelu jarrunesteellä. Kytkin toimii mutta paineet on surkeat. Olo on yhtä motivoitunut kuin entisellä miehellä.
:ttu: :hang:

Toisaalta viksu aloittaisi eliminoimalla osuuden suodattimelta mittarille mutta milläs hälskutila sen jumittavan letkukiinnityksen saa auki. Kulunut jo pyöreähköksi. :evil: :evil: Ei mulloo kaasupiliä.
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Re: W123 250 öljynpaine 0.5

Viesti Kirjoittaja Melitos »

A. Hara kirjoitti:Onko öljynkierrossa jokin ylipaineventtiili joka saattaisi jumittaa auki? En löytänyt tästä tietoa mistään. Jos niin missä?
Yleensä öljypumpun yhteydessä on venttiili joka rajaa kierroksilla öljynpaineet tietylle tasolle.

Esimerkkinä BMW kun selkeä kuva on helppo löytää:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30

Tuossa tuo 14 on venttiili jota vasten öljy puskee, kun painetta on tarpeeksi niin jousi antaa periksi ja ylipaine pääsee suoraan öljypohjaan.

Tuon luulisi kuitenkin vikaantuessaan (jousen kuoleentuessa) laskevan vain huippupaineita.

Entäpä jos vika onkin mittarissa? Ennen suurempia remontteja kannattanee mittauttaa öljynpaineet jollakin varmasti toimivalla mittarilla joka ei käytä koneen omaa anturia.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Re: W123 250 öljynpaine 0.5

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Melitos kirjoitti:Entäpä jos vika onkin mittarissa? Ennen suurempia remontteja kannattanee mittauttaa öljynpaineet jollakin varmasti toimivalla mittarilla joka ei käytä koneen omaa anturia.
Niin... mittarihan on mekaaninen painekello tms. joten erillistä anturia ei ole joka lähettelisi mitään signaalia. Saako erillistä mittaria kiinni mihinkään kun ei ole mitään öljylinjaa joka kulkisi koneen ulkopuolella? Jos siis mittarin lähtö suodattimen jalasta on ja pysyy juntturassa. Vai pirullako tuon saisi auki.

Tuntuu hassulta mittarivialta että kylmänä näyttää kunnon paineet ihan normaaliin tapaan mutta lämpimänä sitten veltostuu koko asteikolla.
Tää on ihan kohta valmis.
HVM

Re: W123 250 öljynpaine 0.5

Viesti Kirjoittaja HVM »

A. Hara kirjoitti:
Melitos kirjoitti:Entäpä jos vika onkin mittarissa? Ennen suurempia remontteja kannattanee mittauttaa öljynpaineet jollakin varmasti toimivalla mittarilla joka ei käytä koneen omaa anturia.
Niin... mittarihan on mekaaninen painekello tms. joten erillistä anturia ei ole joka lähettelisi mitään signaalia. Saako erillistä mittaria kiinni mihinkään kun ei ole mitään öljylinjaa joka kulkisi koneen ulkopuolella? Jos siis mittarin lähtö suodattimen jalasta on ja pysyy juntturassa. Vai pirullako tuon saisi auki.

Tuntuu hassulta mittarivialta että kylmänä näyttää kunnon paineet ihan normaaliin tapaan mutta lämpimänä sitten veltostuu koko asteikolla.
Osta piiltemasta kympin kaasukolvi ja lukkopihdit, niillä lähtee auki vaikka eduskuntatalon takapyöränlaakerin pultti. :idea:
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Re: W123 250 öljynpaine 0.5

Viesti Kirjoittaja Malm »

A. Hara kirjoitti:

Öljynsuodattimen jalka on vanhasta koneesta, kun en saanut sitä :evil: öp-mittarin letkua irti niin vaihdoin jalkoineen. Suodatinpanos on uusi Mann, suodatinjalka putsattu, paitsi sitä letkun lähtöä en päässyt näkemään sisältäpäin, vaan ei kai siellä nyt tukostakaan ole kun öp on aluksi tapissa. Jos mittarin letkuun vuotaisi ilmaa niin kai sieltä tihkuisi öljyäkin ulos?
Oisko tuossa öljynsuodattimen jalan vaihdossa jäänyt jotain huomioimatta, eikös ne ÖP-venttiilit siellä päin majaile.

Entä mitkä öljyt laittoit konneeseen, Synteettiset? ja vanha omistaja käyttänyt mineraaleja ? silloin on ainakin paikat tukossa kun synteettiset öljyt panee paskat liikenteeseen.

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Re: W123 250 öljynpaine 0.5

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

HVM kirjoitti:
A. Hara kirjoitti:Jos siis mittarin lähtö suodattimen jalasta on ja pysyy juntturassa. Vai pirullako tuon saisi auki.
Osta piiltemasta kympin kaasukolvi ja lukkopihdit, niillä lähtee auki vaikka eduskuntatalon takapyöränlaakerin pultti. :idea:
Jos sille kovasti antaa löylyä niin sulahtaa mittarin letku. :roll: Yhdet lukkopihdit jo rikoin ja toisilla väänsin pulttia pyöreämmäksi. Voe voe. Tekis mieli antaa kolviin (kelle?).
Tää on ihan kohta valmis.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Niin tuo letkun(65) pää juntturassa konhen päässä?

Kuva

Ota mamma kuskiksi ja kurvaa Lemppäälään?
Naapurilta saamma pillit lainaan. Kalijaa saamma kaupasta.
Pro HVM
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Re: W123 250 öljynpaine 0.5

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Malm kirjoitti:
A. Hara kirjoitti:Öljynsuodattimen jalka on vanhasta koneesta, kun en saanut sitä :evil: öp-mittarin letkua irti niin vaihdoin jalkoineen. Suodatinpanos on uusi Mann, suodatinjalka putsattu, paitsi sitä letkun lähtöä en päässyt näkemään sisältäpäin, vaan ei kai siellä nyt tukostakaan ole kun öp on aluksi tapissa. Jos mittarin letkuun vuotaisi ilmaa niin kai sieltä tihkuisi öljyäkin ulos?
Oisko tuossa öljynsuodattimen jalan vaihdossa jäänyt jotain huomioimatta, eikös ne ÖP-venttiilit siellä päin majaile.
Aikas basic-mallinen... onko siellä jotain venttiiliä? Kai pitäis olla siltä varaa jos suodatin menee tukkoon vaikuinka? Mutta mittään en nähnyt. :shock: Jalka irti vanhasta koneesta - suhautus liuottimella - uusi panos ja kiinni toiseen koneeseen oli proseduuri.
Malm kirjoitti:Entä mitkä öljyt laittoit konneeseen, Synteettiset? ja vanha omistaja käyttänyt mineraaleja ? silloin on ainakin paikat tukossa kun synteettiset öljyt panee paskat liikenteeseen.
Halvinta Shellin 10-30 mineraalia. :D Koeajomielessä.
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Rässi66 kirjoitti:Niin tuo letkun(65) pää juntturassa konhen päässä?

Ota mamma kuskiksi ja kurvaa Lemppäälään?
Naapurilta saamma pillit lainaan. Kalijaa saamma kaupasta.
Paras ehdotus tähän mennessä. :D Kyllä, tuo letkun pää. Vaikka kuva olikin viärästä konneesta.

Ottaskohan tytönkin, kohta 4-v. Kattomaan hauskaa setää. :lol:
Tää on ihan kohta valmis.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

No meillä löytyy "hauskaa" seuraa joka lähtöön, poika täytti kesällä 5v. :!:
Oikiasti, mullon semmoset pärsiintyneijen muttereitten aukasupihetki.
Pro HVM
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Hyvä. Sen jälkeen teidän poikakin leikkii prinsessaleikkejä kun meidän pitsimekko-tsunami pyörähtää. Tyttö kerran foorumia luki isin sylissä: "Hihii tolla on hassu naama!" Rässihän se. :D

Millonkas tullaan? Täytynee raivata autosta ensin "vähän" tavaraa. Just mahduin kuskin paikalle kun tuuppasin enimmät työkalut ja tarvikkeet sivummalle. Ja voishan tuon ottaa pois seisonnastakin ennenko enämpi ajelee. Nastarenkailla kyllä hyvin pysyy tiellä.
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ota mittaristo irti ja laita joku öp-mittari siihen päähän letkua. Autoa voi huoletta käyttää vaikka sähköjohdot ei ole mittarissa kiinni.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Olisiko ylipaineventtiili jumittunut auki. Oireet passais ja se ei kummosta karstakikkaretta tarvitse sen tehdäkseen. Jos kone on seissyt ja sitten siihen on vaihdettu suodattimen jalkaa yms. sopisi hyvin kuvaan.
Kerran tuli samanlaiset oireet kannentiivisteen vaihdon jälkeen yhteen ykskakskolmoseen, dieseliin tosin ja siinähän ei muu auttanut kuin käyttää se peltipohja irti ja putsata se venttiili pumpun kyljestä.
Jousi ei kuoleennu niin paljoa jotta paineet jäisivät mittarilukemille kierroksilla.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

A. Hara kirjoitti:Hyvä. Sen jälkeen teidän poikakin leikkii prinsessaleikkejä kun meidän pitsimekko-tsunami pyörähtää. Tyttö kerran foorumia luki isin sylissä: "Hihii tolla on hassu naama!" Rässihän se. :D

Millonkas tullaan?

Hmm... tuo oli jo 2. hassunaama-pongaus lasten suusta.

Nomollaan aika lailla kotosalla, perijaattessa koska vaan.
Pro HVM
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Tarina jatkuu, matka ei. Sainpa sittenkin irti öp-mittarin letkun koneen päästä, kun ei kuumalla niin sitten kylmällä. Kylmäsuihetta ja irrotusöljyä vuoron perrään ja sitten pihtiote niin läks. No suurta iloa ei ollut, ei siinä mitään töhkää ollut nähtävissä. Kokeilin letkun toiseen päähän laittaa toisen 123:n öp-mittarin joka sattui olemaan kotona vaatekaapissa, antoi samansuuntaisia tuloksia. Kylmänä paine hyvä, lämpimänä ei, eikä nouse polkemalla.

Ylipaineventtiilinkin löysin ja vemputtelin, tuntuu liikkuvan ees ja taas. Venttiilissä luki "4", ilmeisesti avautumispaine. En osaa käsikopelolta sanoa tuntuiko jousivastus 4 barin veroiselta mutta ei se nyt löysäkään ollut. Venttiili oli huoltoystävällisesti irrotettavissa lohkon etusyrjästä tulpan takaa (kuvassa osat 400-440).
Kuva

Sitä jäin imehtelemään, mikä venttiili tuo kuvan nro 230 on. Päästääkö se suodattimen ohi ölijöä? En tuommosta osannut löytää kun oli suotimen jalka irti.

Kai se on sitten pakollinen tarkastuskohde seuraavaksi öljypumppu. :?: Autohan on pihassa ja tallin katto korkea mutta monttu matala, vähän tuppaa kylläännyttämään jo siellä keulan alla lähmällään olo... :? :roll:
Tää on ihan kohta valmis.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

230 taitaa olla ohivirtaus venttiililöinen. Jahka filtterin vastus nousee liijaksi (=tukossa),
aukiaa tuo ja öljiy kiertää suorattimen.
Pääasia on ölijyn kierto, ei suodatus.
Pro HVM
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Jaaha. No sitähän minäkin. Niinhän siinä tosissaan kävi että kun Rässillä peloteltiin niin lähti mutteri aukiamaan. Millähän pitäis pelootella että saisi vielä öljynpaineet nousuun?
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Tunnustaisi vähän siltä, että seuraavaksi kannattaa tutkia imusihdin kunto, vaikka paineet onkin kylmänä hyvät. Samalla kannattaa varmaan tutkia öljypumppua syvällisemmin ja käyttää vaikka jotakin laakerikantta auki. Silloin tietää aika paljon.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

A. Hara kirjoitti:Jaaha. No sitähän minäkin. Niinhän siinä tosissaan kävi että kun Rässillä peloteltiin niin lähti mutteri aukiamaan. Millähän pitäis pelootella että saisi vielä öljynpaineet nousuun?
HVÄMMÄ nostaa ainakin verenpaineita hyvin, kannattaa kokeilla, ei maksa kuin elämäntyön. :eec:
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

HVM kirjoitti:
A. Hara kirjoitti:Jaaha. No sitähän minäkin. Niinhän siinä tosissaan kävi että kun Rässillä peloteltiin niin lähti mutteri aukiamaan. Millähän pitäis pelootella että saisi vielä öljynpaineet nousuun?
HVÄMMÄ nostaa ainakin verenpaineita hyvin, kannattaa kokeilla, ei maksa kuin elämäntyön. :eec:
Kiitos, luulen hoitaneeni jo tämän puolen vähän turhankin hyvin... :justiina: Voisipa tietysti koittaa sijoittaa HVÄMMÄn virkasisar auton viereen, ehken jopa kuskinpukille. Arvelen että paineongelma on sen jälkeen eilisen huolia.

Öljypumpun vaihto tuossa on meneillään mutta se nyt on tähän verraten surullinen, säälittävä yritys.
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Perttu K kirjoitti:Tunnustaisi vähän siltä, että seuraavaksi kannattaa tutkia imusihdin kunto, vaikka paineet onkin kylmänä hyvät. Samalla kannattaa varmaan tutkia öljypumppua syvällisemmin ja käyttää vaikka jotakin laakerikantta auki. Silloin tietää aika paljon.
Imusihdin kunto oli mitä oli... mutta ei mielestäni niin huono eikä tukkeessa että olisi tämän selittänyt. Uusi on joka tapauksessa tilauksessa kun en kehtaa varapumppua asentaa vanhalla kyseenalaisessa kunnossa olevalla sihvilällä, mutta projekti seisoo sitä odotellessa taas viikon päivät. :(

Laakerikantta... niin että mistä? Kampikoakselistako? Pitääkö sieltä paljastua jotain joka on kuin lapsen peppu? :) Kysyy "Tehdessä opetellaan". :D
Tää on ihan kohta valmis.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

A. Hara kirjoitti:Laakerikantta... niin että mistä? Kampikoakselistako? Pitääkö sieltä paljastua jotain joka on kuin lapsen peppu? :) Kysyy "Tehdessä opetellaan". :D
Tai vaikka veivilaakeri. Ota sieltä peräpäästä, kauimaisena pumpusta.
Jos on kaunista ja siliää, niin hyvä.
Jos on uurteilla niinku mulla naama miitti-sunnuntaisin, niin sanotaanko vaikka että: "voevoevoe"
Pro HVM
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Öljypumppuun kallistuisin :shock:

Noin muutoin kannattaa tarkistaa se öljypumpun käyttöakselin hela sieltä yläpäästä, jatkoa ajatellen ettei lakkaa kokonaan pyörimästä :roll: :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Rässi66 kirjoitti:
A. Hara kirjoitti:Laakerikantta... niin että mistä? Kampikoakselistako? Pitääkö sieltä paljastua jotain joka on kuin lapsen peppu? :) Kysyy "Tehdessä opetellaan". :D
Tai vaikka veivilaakeri. Ota sieltä peräpäästä, kauimaisena pumpusta.
Jos on kaunista ja siliää, niin hyvä.
Jos on uurteilla niinku mulla naama miitti-sunnuntaisin, niin sanotaanko vaikka että: "voevoevoe"
Emmää sitä koko pohjaa oo irrottanu. Siinä on niin pirusti niitä pikkupultteja. :D Katsotaan jos into riittää. Tai sitten kurkistan edes sitä lähimmäistä jos siitä mahtuu ruuvaamaan. :roll: Kyllä tässä voevoet on jo päästelty. :)
Tää on ihan kohta valmis.
andry
Viestit: 2
Liittynyt: 25.6.2007 11:50

Öljynpaineista

Viesti Kirjoittaja andry »

Saitko selville mikä oli vikana öljynpaineen laskuun? Mulla sama vika nyt 240D:ssä. Öljynpaineet kylmänä hyvät, mutta laskee moottorin lämmetessä. Ongelma alkoi kun vaihdoin öljymerkkiä Nesteestä Mobiliin (molemmat täyssynteettisiä). Nyt olen palannut takaisin Nesteen öljyihin.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mihis asti ne paineet laskee siinä 240D:ssä?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
andry
Viestit: 2
Liittynyt: 25.6.2007 11:50

Viesti Kirjoittaja andry »

Matka-ajossa (n. 90 vauhdissa, kovempaa ei nelivaihteisella paljon ajeta) kylmänä paineet on tapissaan eli kolmosessa, mutta moottorin lämmetessä paineet laskee vähän yli kahteen. Tyhjäkäynnillä vastaavasti paineet laskee yhdestä noin 0,5 baariin. Aikaisemmin paineet ei laskeneet ollenkaan moottorin lämmetessä. Huomasin ongelman sen jälkeen kun vaihdoin öljymerkkiä Nesteen Superista Mobiliin (molemmat täyssynteettisiä). Nyt kun oon vaihtanut takaisin Nesteen öljyihin niin ongelma ei kuitenkaan ole korjautunut. Onkohan karstat päässeet tukkimaan paikkoja. Tuossa edellä on ehdoteltu paineventtiilin jumittamista syyksi. Pääseekö tähän venttiiliin helposti käsiksi? Vai vaatiiko öljypohjan aukasemisen? Jostain olen lukenut että mb123:een suositellaan imuöljyvaihtoa, jollon ilmeisesti vältetään tätä karstojen liikkeelle lähtemistä? Tietääkseni tässä on vaihdettu öljyt aina perinteisesti alapropun kautta. Liekö tässä pohjimmainen syy?
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Paineventtiilin tukkeutuminen saattaa tehä kyllä just tuon ongelman että paineet laskee kuumana turhan alas.Venttiiliin pääsee helposti käsiksi irroittamalla peltisen pikkuöljypohjan jonka kautta voi irroittaa halutessaan vaikka koko pumpun.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”