Vanhan 300D:n kaasuvivuston iskari
Vanhan 300D:n kaasuvivuston iskari
Mulla on tuo vanhanmallin OM617 autossa. Siinä on suunnilleen venttiilikopan päällä se lyhyt kaasujousi tai iskari, mikälie. Kun ostin auton, se oli kauhea ajettava kun se iskari oli kuollut. Meni kaasu ensin puoleenväliin, sitten vasta alkoi pumpun vipu liikkua. Ei ollut kiva ajaa kun polkimessa oli puolet "tyhjää". Kahtoin sopivan mitan iskarille, ja paukutin sen vasaralla jumiin. Heti tuli mukavampi ajettava.
No, nyt ostin uuden iskarin siihen, mutta se on melekein samanlainen kun se vanha. Sisäänpäin se toimii iskarina, eli vastustaa. Ulospäin mäntä tulee vetämällä, ilman vastusta. Mutta eihän tolla mitään tee. Hitaasti jos painaa kaasua, niin iskari painuu kasaan ja vasta polkimen liikeradan puolessavälissä alkaa taas tapahtua. Jos polkasee nopeasti kaasua, niin kaasuvipu käy pohjassa nopeasti, mutta taas kohta iskari painuu kasaan. Ei edes aukea kaasu kokonaan, vaikka pedaali on pohjassa.
Onko tuo uusikin iskari hajalla, onko jotain asennettu tai säädetty väärin, vai onko tuossa joku järki mitä minä en tajua?
Mitä se iskari yleensäkin tekee siinä välissä?
No, nyt ostin uuden iskarin siihen, mutta se on melekein samanlainen kun se vanha. Sisäänpäin se toimii iskarina, eli vastustaa. Ulospäin mäntä tulee vetämällä, ilman vastusta. Mutta eihän tolla mitään tee. Hitaasti jos painaa kaasua, niin iskari painuu kasaan ja vasta polkimen liikeradan puolessavälissä alkaa taas tapahtua. Jos polkasee nopeasti kaasua, niin kaasuvipu käy pohjassa nopeasti, mutta taas kohta iskari painuu kasaan. Ei edes aukea kaasu kokonaan, vaikka pedaali on pohjassa.
Onko tuo uusikin iskari hajalla, onko jotain asennettu tai säädetty väärin, vai onko tuossa joku järki mitä minä en tajua?
Mitä se iskari yleensäkin tekee siinä välissä?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Miten päin sen iskarin sinne asensit? pitäs olla samoin päin kuin normaalitkin iskarit, eli sylinteri alhaalla.
ja eihän se iskari siihen vaikuta milloin se kaasua ruppee ottamaan, kyllä sulla vivusto on aikalailla väljä, sääteleppä se kohilleen ensin.
-Risto
ja eihän se iskari siihen vaikuta milloin se kaasua ruppee ottamaan, kyllä sulla vivusto on aikalailla väljä, sääteleppä se kohilleen ensin.
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Sitäpä vähän arvelinkin.
Kiitoksia.
Mihinkäs se alapää tulee kiinni? Käynpä kahtomassa, löytyykö sopiva pallo...
edit. eipä ole mitään mihin alapään saisi kiinni... Pumpun rungossa kai pitäs olla pallo mihin se juntataan kiinni? No olokoon ilman iskaria, kulkee se noinkin.
Kiitoksia.
Mihinkäs se alapää tulee kiinni? Käynpä kahtomassa, löytyykö sopiva pallo...
edit. eipä ole mitään mihin alapään saisi kiinni... Pumpun rungossa kai pitäs olla pallo mihin se juntataan kiinni? No olokoon ilman iskaria, kulkee se noinkin.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Jaa-a, empä muista vaikka kerran olen semmosen vaihtanutkin, nykysessä automaatissa ei sellaista etes ole.
Heavy joskus lähetti mulle tommosen kuvan pumpusta, oiskohan se tuossa rajoitintapin vieressä tuo pallukke ?
Vai oliko sulla vielä se vanhempi pumppu ?
-Risto
Heavy joskus lähetti mulle tommosen kuvan pumpusta, oiskohan se tuossa rajoitintapin vieressä tuo pallukke ?
Vai oliko sulla vielä se vanhempi pumppu ?
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Nyt on huono kuva, mutta onko se tämmönen pumppu?
http://i128.photobucket.com/albums/p166 ... IM3984.jpg
http://i128.photobucket.com/albums/p166 ... IM3984.jpg
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740