Om 615-->om 617, moottorinvaihto proggis.
Nyt auto taas seisoo pyörillään, pohja on paikattu, maalattu ja massattu pariin otteeseen. Yksi hitsinki keissi vielä ja sitten voikin jo leimalle tarjota.
Yksi kardaanin pultti on kateissa, sellaisen tarttis viel jostain, olisko kellää ylimääräsenä, tms? Vaihteetkin löytyivät ja helähtävät kiltisti päälle, kiitos kaverini joka jaksoi ne auton alla roplata paikoilleen.
Seuraavaksi koneeseen öljyt (shpd 10W30) ja jäähdytinnesteet ja hehkut pitää vielä katsoa, kun siellä on se yksi ylimääräinen johdin...
Muutoin taitaa kolmesatku vetää kaksnaksun perällä ihan kivasti - huippunopeus voi tosin laskea kun ei tuo varmaan kierrä niin paljoa kuin edellinen mylly.
Yksi kardaanin pultti on kateissa, sellaisen tarttis viel jostain, olisko kellää ylimääräsenä, tms? Vaihteetkin löytyivät ja helähtävät kiltisti päälle, kiitos kaverini joka jaksoi ne auton alla roplata paikoilleen.
Seuraavaksi koneeseen öljyt (shpd 10W30) ja jäähdytinnesteet ja hehkut pitää vielä katsoa, kun siellä on se yksi ylimääräinen johdin...
Muutoin taitaa kolmesatku vetää kaksnaksun perällä ihan kivasti - huippunopeus voi tosin laskea kun ei tuo varmaan kierrä niin paljoa kuin edellinen mylly.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Se piti olla punavihreä, nyt kuvaa: http://www.edu.stadia.fi/~0102807/konek ... G_7579.JPG
katsottuani en tuon väristä löydä. Siis olikohan se sitten br gn, eli ruskea vihreä. Pahus kun ei tullut eilen katsottua, no, eipä noissa kauheesti voi pieleen mennä.
Hehkurele on 9/79 ja siinä lukee:
9 79
12V 60A
410 202/7/1
90+20S
Mercedes-Benz
001 545 35 32
katsottuani en tuon väristä löydä. Siis olikohan se sitten br gn, eli ruskea vihreä. Pahus kun ei tullut eilen katsottua, no, eipä noissa kauheesti voi pieleen mennä.
Hehkurele on 9/79 ja siinä lukee:
9 79
12V 60A
410 202/7/1
90+20S
Mercedes-Benz
001 545 35 32
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Hitsinkiä tuli leivottua taas. Yks pieni paikka huomenissa vielä.
Kyljet miltei maalattavassa kunnossa, kiitos avokin taitavan työskentelyn.
Koneessa 5.5 litraa oilia ja 5l tönkkä jäähytinnestettä syylarissa, huomenna pitäs pyöräyttää ja lisätä nesteitä.
Tuli sitten vaihdettua lämppärin puhallin ja vedin peräkoukun johdot uudelleen (oli sulanut kimpuksi viime talvena), tosin yksi sininen johdin jäi ylimääräiseksi. Pitää mitata jopa olisi se olisi maa...
Jännityksellä odotan, että kuinka lähtee.
Pitää kai tuonne katastukseen katsoa noita rundeja alas, nyt en kyllä huomannut pumpun kyljessä mitään rundeja rajoittavaa, tms.
Massaa käsissä ja tukassa, kuinkakohan saan pois, kun kunnon tökötit on tallilla...
Noo, kahtellaan.
Kyljet miltei maalattavassa kunnossa, kiitos avokin taitavan työskentelyn.
Koneessa 5.5 litraa oilia ja 5l tönkkä jäähytinnestettä syylarissa, huomenna pitäs pyöräyttää ja lisätä nesteitä.
Tuli sitten vaihdettua lämppärin puhallin ja vedin peräkoukun johdot uudelleen (oli sulanut kimpuksi viime talvena), tosin yksi sininen johdin jäi ylimääräiseksi. Pitää mitata jopa olisi se olisi maa...
Jännityksellä odotan, että kuinka lähtee.
Pitää kai tuonne katastukseen katsoa noita rundeja alas, nyt en kyllä huomannut pumpun kyljessä mitään rundeja rajoittavaa, tms.
Massaa käsissä ja tukassa, kuinkakohan saan pois, kun kunnon tökötit on tallilla...
Noo, kahtellaan.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Jos en aivan väärin muista niin se sininen johto taisi olla sumuvalon johto eli sen voi jättää pois.Jos maa on hukassa niin ainakin auton maajohdon väri on yleensä ruskea.Samoin perävaunun pistorasian ruskeajohto on yleensä maa.Tietysti kannattaa varmistella vielä vaikkei kovin isoa vahinkoa tapahdukkaan w123:sissa jos väärin kytkee.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Jees, mittasin tuon sinisen johtimen. Nastalle menee, en kytke, jos ei tarvetta ole. Maa on vedetty-pitäs wörkkii.
Viimoisenkin ruostepaikan vedin tänään. Huomenna pitää pakoputken etupää vielä räkästä kiinni kannattimeen. Maalia kylkiin ja baanalle.
Niin ja pakoputki kans paikalleen. Sisustan asensin tänään takaisin.
Rupee autoproggis valumaan jo korvista ulos.
Melkoinen työrupeama, kun katsastushuolto samalla.
Tuon jos ois teettänyt, olis tullu melkosen kalliiksi.
Olis kiva vielä tietää, kuinka saan tuosta vanhemman mallin pumpusta rajoitettua maksimirundeja... To ois päästötesti.
Viimoisenkin ruostepaikan vedin tänään. Huomenna pitää pakoputken etupää vielä räkästä kiinni kannattimeen. Maalia kylkiin ja baanalle.
Niin ja pakoputki kans paikalleen. Sisustan asensin tänään takaisin.
Rupee autoproggis valumaan jo korvista ulos.
Melkoinen työrupeama, kun katsastushuolto samalla.
Tuon jos ois teettänyt, olis tullu melkosen kalliiksi.
Olis kiva vielä tietää, kuinka saan tuosta vanhemman mallin pumpusta rajoitettua maksimirundeja... To ois päästötesti.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
..
Vanhanmallin pumpussa on pumpun ulkopuolella säätöruuveja, jotka vaikuttaa kaasuvivun liikkeisiin. Niillä pienensin aikoinaan omasta kierroksia, kun meinasi savuta liikaa...
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
^Jepulis.
Ei tuo näytä kauhiasti savuttavan, kulkukin on verkkaista.
Ilmeisesti pääsee katastuksen jälkeen säätöpuuhiin.
Pintamaalia ei ehitty vetää pintaan, kun meni iltaan koekäyttö.
Käyntiin saaminen oli varsin kankeaa, ilmeisesti ilman vuoksi pumppu ei skulannut.
Sitten hörähti ja vedet lisättiin koneen käydessä.
Huomenna k.10 muutoskatastus. Jänskättää.
Hehkurele ei ilmeisesti päästä lainkaan, mittasin piiiiitkään että 12 v tulloo hehkuille. Kun en satavarma ole kytkennöistä. Ainakin ohjaus on ok, mutta se koska releen pitäisi lopettaa ei.
Saas nähä kui äijän käy.
Ei tuo näytä kauhiasti savuttavan, kulkukin on verkkaista.
Ilmeisesti pääsee katastuksen jälkeen säätöpuuhiin.
Pintamaalia ei ehitty vetää pintaan, kun meni iltaan koekäyttö.
Käyntiin saaminen oli varsin kankeaa, ilmeisesti ilman vuoksi pumppu ei skulannut.
Sitten hörähti ja vedet lisättiin koneen käydessä.
Huomenna k.10 muutoskatastus. Jänskättää.
Hehkurele ei ilmeisesti päästä lainkaan, mittasin piiiiitkään että 12 v tulloo hehkuille. Kun en satavarma ole kytkennöistä. Ainakin ohjaus on ok, mutta se koska releen pitäisi lopettaa ei.
Saas nähä kui äijän käy.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Tietääkseni tekee samalla tavalla, jos ottaa anturista johdon irti. Olisko siellä vielä jotain häikkää? Riippuu tietysti siitä, mikä on pitkään ja mikä ei.Sami R kirjoitti:Hehkurele ei ilmeisesti päästä lainkaan, mittasin piiiiitkään että 12 v tulloo hehkuille. Kun en satavarma ole kytkennöistä. Ainakin ohjaus on ok, mutta se koska releen pitäisi lopettaa ei.
Saas nähä kui äijän käy.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
^Aijaa. Hyvä tietää.
Mersu on nyt muutoskatsastettu 123 200 300D.
Rosentteja tuli muistaakseni 15%.
Kiitoksia kaikille projektiin osallistuneille!
Leimaa tuossa ei kyllä ole, kun konttorilla meni vasara parista kohtaa läpi, vaikkakin tutkin tarkkaan ja leivoin peltiä kiinni. Nyt saan purkaa toisen puolen sisustan.
Vkloppuna kuntoon ja ens. vkol näyttöön.
Päästöarvoja ei saatu mitattua, koska tyhjäkäynnin ja kierrosten välistä eroa ei syntynyt. Puhtaasti käy siis. Tosin ei kyllä kuljekkaan mihinkään. Motarilla 100 Km/h oli tuskaa, alamäessä mittariin sai hetkellisesti 130. Saa siis pumpunjalan irroittaa ja kääntää reilusti soppaa lisää koneelle.
Vivusto menee pohjaan kyllä. Ja kakkosella kiertää siten että 60Km/h ylittyy (4800 kierrosta, tai jotain sinnepäin).
Koneesta kuuluu outoja ääniä, veikkaan jumittavia suuttimia, tms. Valopetroolia ja 2-T oilia koneeseen.
Mukavat äänet tossa vitosessa.
Mahtava fiilis oli, vaikkei mihinkään oikeen kiihtynytkään.
Mersu on nyt muutoskatsastettu 123 200 300D.
Rosentteja tuli muistaakseni 15%.
Kiitoksia kaikille projektiin osallistuneille!
Leimaa tuossa ei kyllä ole, kun konttorilla meni vasara parista kohtaa läpi, vaikkakin tutkin tarkkaan ja leivoin peltiä kiinni. Nyt saan purkaa toisen puolen sisustan.
Vkloppuna kuntoon ja ens. vkol näyttöön.
Päästöarvoja ei saatu mitattua, koska tyhjäkäynnin ja kierrosten välistä eroa ei syntynyt. Puhtaasti käy siis. Tosin ei kyllä kuljekkaan mihinkään. Motarilla 100 Km/h oli tuskaa, alamäessä mittariin sai hetkellisesti 130. Saa siis pumpunjalan irroittaa ja kääntää reilusti soppaa lisää koneelle.
Vivusto menee pohjaan kyllä. Ja kakkosella kiertää siten että 60Km/h ylittyy (4800 kierrosta, tai jotain sinnepäin).
Koneesta kuuluu outoja ääniä, veikkaan jumittavia suuttimia, tms. Valopetroolia ja 2-T oilia koneeseen.
Mukavat äänet tossa vitosessa.
Mahtava fiilis oli, vaikkei mihinkään oikeen kiihtynytkään.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Tänään kaivoin ruostepaikat auki ja pellit tein huomiseksi valmiiksi.
Pienestä se ruoste ponnistaa, juma. Sai taas kylmiä väreitä. Onneksi nuo löyty nyt, talven jälkeen ei olisi kuskin etujalkatilasta varmasti ollut mihinkään. Nyt ehti ajoissa hätiin. Huomenna hitsaus ja maalaus.
Ja pumpun säätökin pitäs ehtii tehdä.
Pienestä se ruoste ponnistaa, juma. Sai taas kylmiä väreitä. Onneksi nuo löyty nyt, talven jälkeen ei olisi kuskin etujalkatilasta varmasti ollut mihinkään. Nyt ehti ajoissa hätiin. Huomenna hitsaus ja maalaus.
Ja pumpun säätökin pitäs ehtii tehdä.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
^Kone ei kuulosta nyt hyvältä, kalisee toisinaan oudosti.
Veikkaan suuttimia, jotka jumittaa.
Venat säädin, niitä en epäile. Mutta pitää katsoa, jos suuttimien öljyämien ei jeesaa (lamppuoilia).
Kone käy kylmänäkin ihan hyvin, lämpimänä se toisinaan värisee oudosti ja köhähtelikin. Sillä on nyt ajettu vasta n.60 kilsaa, joten pitää ajella lisää, että nuo suuttimet putsaantuvat.
Käyntiin kalahtaa nätisti heti.
Veikkaan suuttimia, jotka jumittaa.
Venat säädin, niitä en epäile. Mutta pitää katsoa, jos suuttimien öljyämien ei jeesaa (lamppuoilia).
Kone käy kylmänäkin ihan hyvin, lämpimänä se toisinaan värisee oudosti ja köhähtelikin. Sillä on nyt ajettu vasta n.60 kilsaa, joten pitää ajella lisää, että nuo suuttimet putsaantuvat.
Käyntiin kalahtaa nätisti heti.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Pumppu säätöön niin asettuu se hökiminen. En ole huomannut tuolla suihkujen voitelulla mitään vaikutusta käyntiin tai muuhunkaan, ja jos ei sinistä tule pakarista niin ei ole syytä epäillä suutinvikaakaan?Sami R kirjoitti:^Kone ei kuulosta nyt hyvältä, kalisee toisinaan oudosti.
Veikkaan suuttimia, jotka jumittaa.
Venat säädin, niitä en epäile. Mutta pitää katsoa, jos suuttimien öljyämien ei jeesaa (lamppuoilia).
Kone käy kylmänäkin ihan hyvin, lämpimänä se toisinaan värisee oudosti ja köhähtelikin. Sillä on nyt ajettu vasta n.60 kilsaa, joten pitää ajella lisää, että nuo suuttimet putsaantuvat.
Käyntiin kalahtaa nätisti heti.
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
^Jep.
Moottori on ollut käyttämättömänä lähes yhtäjaksoisesti vuoden.
Kone kävi keväällä paremmin, eikä kalissut lainkaan.
Nyt pumpun ajoitus säädettiin tehtaan ohjearvoon ja samalla kaikki dieselöljy poistui koneesta. Nyt suuttimille ja pumppuun on ilmeisemmi kertynyt jotain töhkää. Syöttö on tosi pienellä, kun ei savuta yhtään (paitsi tyhjäkäynnillä utuilee). Jos ehdin tänään, syöttöä lissää, niin suuttimillekin tulee kunnolla ainetta...
Vanhat keinot ensin käyttöön, sitten kokeillaan uusia.
Rahaakaan ei ole liiemmin enää remppailla.
Moottori on ollut käyttämättömänä lähes yhtäjaksoisesti vuoden.
Kone kävi keväällä paremmin, eikä kalissut lainkaan.
Nyt pumpun ajoitus säädettiin tehtaan ohjearvoon ja samalla kaikki dieselöljy poistui koneesta. Nyt suuttimille ja pumppuun on ilmeisemmi kertynyt jotain töhkää. Syöttö on tosi pienellä, kun ei savuta yhtään (paitsi tyhjäkäynnillä utuilee). Jos ehdin tänään, syöttöä lissää, niin suuttimillekin tulee kunnolla ainetta...
Vanhat keinot ensin käyttöön, sitten kokeillaan uusia.
Rahaakaan ei ole liiemmin enää remppailla.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Ahistaa...
Joutuu hitsaamaan alapalkit molemmilta puolilta.
Uutta hitsiä kun inssi kokeili, alapalkki anto periksi.
Ei perkele ku rupes ahistaan!
Ei siinä mitään, toivon, että huomenna ehdin laittaa kuntoon, koska loppuviikko on yhtä juoksua.
Koneen äänikin parani 2-T oililla ja lamppuöljyllä.
Hieman kalistaa toisinaan, mutta laitetaan lisää mikstuuraa tankkiin.
Kivat saundit tossa vitosessa, tykkään!
Joutuu hitsaamaan alapalkit molemmilta puolilta.
Uutta hitsiä kun inssi kokeili, alapalkki anto periksi.
Ei perkele ku rupes ahistaan!
Ei siinä mitään, toivon, että huomenna ehdin laittaa kuntoon, koska loppuviikko on yhtä juoksua.
Koneen äänikin parani 2-T oililla ja lamppuöljyllä.
Hieman kalistaa toisinaan, mutta laitetaan lisää mikstuuraa tankkiin.
Kivat saundit tossa vitosessa, tykkään!
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Huhheijaa, olo on varsin ylimaalattu. Maalasin kuskinpuolen, onneksi oli lämmin päivä. Toivon että huomenna saan maalattua loppuun ja vedettyä lakankin päälle, vielä kun maali kuivuu kohtalaisesti.
Hitsinkihommelit pitäisi saada huomenna tehdyksi, teen niin pitkään että valmistuu!
Sitten kun maali on kuivunut niin pitää mennä kokeilemaan kuis kulkee säädetyllä pumpulla...
Ulkoisesti ja kulkuisesti melkoista parannusta!
Töissä keskustelin jo virittäjävelhon kanssa turbotuksestakin, mutta ei sitä nyt liikaa pidä innostua heti. Karkaa mopo lopullisesti hanskasta.
Hitsinkihommelit pitäisi saada huomenna tehdyksi, teen niin pitkään että valmistuu!
Sitten kun maali on kuivunut niin pitää mennä kokeilemaan kuis kulkee säädetyllä pumpulla...
Ulkoisesti ja kulkuisesti melkoista parannusta!
Töissä keskustelin jo virittäjävelhon kanssa turbotuksestakin, mutta ei sitä nyt liikaa pidä innostua heti. Karkaa mopo lopullisesti hanskasta.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F