Mitä pensaa M102:een?

Vastaa Viestiin
Avatar
tasty
Viestit: 293
Liittynyt: 14.1.2007 22:49
Paikkakunta: Maalahti

Mitä pensaa M102:een?

Viesti Kirjoittaja tasty »

eli auto on w123 200pensa (kaasuttaja) vm -85. Mitä pensaa (95/98?) ja tarvitaanko lisäaineita vai kestääkö lyijytöntä suoraan??
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Siinä on ilmeisesti jo tuo uudempi, mustakantinen M102 -moottori?

Siitä en muista, että mitä oikeasti pitäisi tarjota, mutta isäukko se on tuossa M115 -koneessa (vanhempi malli, alumiininvärinen venttiilikoppa) käytellyt nykyään ihan 95:sta sellaisenaan ilman kaliumia, ja on tuo vissiin ihan hyvin hyrskännyt... :lol:

Että eiköhän se sama tavara kelpaa tuolle tuoreemmallekin kattilalle. 8)
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Muistaakseni kaksilitraisessa-M102:ssa oli sama homma kuin 2,3-litraisessa M102:ssa, eli helmikuun alun -84 jälkeen valmistetut ei tarvitse enää venttiilisuojalisäaineistusta. 98:a (tai 99:ä) tankkiin 8)
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Re: Mitä pensaa M102:een?

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

320cdia kirjoitti:eli auto on w123 200pensa (kaasuttaja) vm -85. Mitä pensaa (95/98?) ja tarvitaanko lisäaineita vai kestääkö lyijytöntä suoraan??
Ja minä ku oon aina luullu että mersun tankkiin pitää laittaa dieseliä :oops: :wink: .(huonoa huumoria :oops: )
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
tasty
Viestit: 293
Liittynyt: 14.1.2007 22:49
Paikkakunta: Maalahti

Re: Mitä pensaa M102:een?

Viesti Kirjoittaja tasty »

jari_w123 kirjoitti: Ja minä ku oon aina luullu että mersun tankkiin pitää laittaa dieseliä :oops: :wink: .(huonoa huumoria :oops: )
Niin oon minäkin luullu jo noin kahdentoista mersun verran... mutta nyt eteen tuli tämmönen! :lol: Kiitoksia kaikille vastauksista!
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Taitaa mennä siinä rajoilla lisäaineen tarpeen kanssa. Lukeekos pensatakin luukun sisäpuolella notta Auch Bleifrei - sitten käy normipensa suoraa pistoolista ilman venttiliinsuojalitkuja.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Kaapo kirjoitti:Taitaa mennä siinä rajoilla lisäaineen tarpeen kanssa. Lukeekos pensatakin luukun sisäpuolella notta Auch Bleifrei - sitten käy normipensa suoraa pistoolista ilman venttiliinsuojalitkuja.
Ei siinä lue, mutta muokatut venttiili-istukat tulivat edellä mainitsemallani ajankohtana. Tosin muistin sen lähes kuukaudella väärin eli muutos tuli jo tammikuussa.
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Kakslitranen M102 käy myös 95E:llä, eikä tarvitse sytytysennakkoon kajota, kuten M102.980:ssa (2.3E). Kokeilemallahan se lopuksi selviää miten käytännössä toimii ja tuntuuko eroa kulussa tai kulutuksessa.

Tarina ei kertonut onko autosi automaatilla vai kovalla askilla, mutta oletetaan jälkimmäistä. Moottorinumeron lopusta voit asian tarkistaa, alkaen numerosta -161 139 tulivat uudet venttiili-istukat, muutos tapahtui marraskuussa 1984.
2106 "Superi"
240 "Smurffi"
740 Turbo "Bejbe"
2103 "Sipuli"
300 D
Kuva
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

raul kirjoitti:Tarina ei kertonut onko autosi automaatilla vai kovalla askilla, mutta oletetaan jälkimmäistä. Moottorinumeron lopusta voit asian tarkistaa, alkaen numerosta -161 139 tulivat uudet venttiili-istukat, muutos tapahtui marraskuussa 1984.
Nooh, en ole ollut karvalakkimoottorin kanssa tekemisissä, mutta mistä tsekkasit ton. EPC on eri mieltä, tosin muutos tuli nähtävästi kyllä myöhemmin kuin M102.980-moottoriin (2,3 E).
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Hyvin pelaa kummalla vaan. Ihan maalaisjärjellä, vanhaa ysiysiä muistellen, olen useammin tankannut 98E:ta, mutta eipä tuo 95:lla sen huonommin vedä tahi kilkuttele. Suoja.aineita en ole käyttänyt vissiin kuin kerran.
Huonompaa tekee seisominen, joka kovettaa venttiilinohjurin kumit ym.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”