Automaatilla hinaaminen

Vastaa Viestiin
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Automaatilla hinaaminen

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Asia on pihvi.
Viimeksi muokannut johtaja300, 28.8.2006 23:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

DSL vaikuttaa vaan käytettävien vaihteiden määrään.
Toisaalta itse hinaisin 60km/h vauhteihin asti asennolla 3 (4v automaatti W124).
Sanovat nuo jokku, että pakkopikkusilla pitäis pakat paremmin.
No olisko niin että niin pienellä kun nopeuden mukaan kärsii.
Turha se on konetta kiljuttaakkaan pikkuvaihteilla, anna vaan isompaa ku saat vauhtia.
Pro HVM
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

viime perjantaina hinattiin volvolla 100km tuommosta 123 koppasta automaatti mersua oikkeen 300dee 8)

jonku matkaa mentyä ihimettelin miten volvoni savuttaa niin kovin mustaa :shock: aivan kuin mersu pistäis hanttiin :arrow: sitte hokasin siirtää vaihteen ärrältä ännälle :lol:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Ei tee hyvää hinata ainakaan automaatin loikkarilla. Velipoika veti Tojotan maasturilla (bensa V6, 4 + ylivaihde) 1800 kg henkilönostinta Mansesta Kankaanpäähän ja takaisin. Loikkari oli erillisellä katkaisijalla vaihdekepin nupissa ja sehän oli jäänyt päälle, kun en siitä muistanut mainita -> loota alkoi luistaa reissun jälkeen aivan huomattavasti. Onneksi vaiva tokeni säädöllä. Kyllähän tuo varoitus löytyi sitten ohjekirjastakin... :? mutta eihän veli sitä ollut hokannut alkaa lukea.

Esim. Chevy Vanien lootat saa rikki ilman peräkärryäkin, jos kovasti paljon ajelee isolla Deellä kaupungissa -> liian vähän jenkaa laatikossa, jolloin on myös liian vähän painetta.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Anteeksi tietämättömyyteni mutta mikä on tuo loikkari
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2327
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Ehdotan ylivaihdetta. :shock:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
mbsilver
Viestit: 254
Liittynyt: 18.7.2006 21:14

Viesti Kirjoittaja mbsilver »

Harju kirjoitti:viime perjantaina hinattiin volvolla 100km tuommosta 123 koppasta automaatti mersua oikkeen 300dee 8)

jonku matkaa mentyä ihimettelin miten volvoni savuttaa niin kovin mustaa :shock: aivan kuin mersu pistäis hanttiin :arrow: sitte hokasin siirtää vaihteen ärrältä ännälle :lol:
Asian sivusta jotain.
Muistan lukeneeni automaatin hinauksesta, jossa neuvottiin lisäämään laatikkoon pari litraa ylimäärästä öljyä, hinattava matka max 40-50 km ja vaihde valitsin N-asentoon. Tiedä hänestä, koskeeko kaikkia laatikoita.
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Lootia joissa on öö, kaks ölypumppua voi hinata ihan hyvin, mersuissa tämä vaihtu jossain ennen 90-luvun vaihetta. Siten että vanhempia saa hinata tietyillä nopeuksilla tietyn matkan verran, lukee ohjekirjassa.

Tässä tais nyt kuitenkin olla että hinaajana on automaatti. Ja millä asennolla vaihekepin pitää olla riippuu matkanopeudesta, sääntönähän on se ettei liian matalilla kierroksillä vedättele.

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

cdi kirjoitti:Ehdotan ylivaihdetta. :shock:
Automaatin ollessa kyseessä "loikkarilla" tarkoitetaan suurintä vaihdetta, jolla ajettaessa turbiini lukittuu kun tietty kierrosluku on saavutettu. Näin ymmärsin ainakin Chevroletilla ajellessani. :roll: Tai näin siis tulkitsin rotttelon ohjekirjaa.

Fleetwood Silverado 5,7 Efi 4x4 -90. Kaikkea se on muuten tämä hullu pää joskus aikoinaan ostattanut. :shock:
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Ohjekirjasta asia selvisi :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”