250 Bensa Kannen kiristysmomentit ja järjestys.

Vastaa Viestiin
Jarre
Viestit: 10
Liittynyt: 30.7.2006 13:36

250 Bensa Kannen kiristysmomentit ja järjestys.

Viesti Kirjoittaja Jarre »

Eli kansipahvi meni vaihtoon, oliskos kellään ystävällisesti antaa momenttia ja kiristysjärjestystä, ni ei tarttis umpimähkään vedellä... :?
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Eipä siinä mitään tavatonta ole... mutta tästä selvinnee.

Ennen kolmatta kiristysvaihetta, 10 minuutin ventta, raota pultteja noin neljänneskierros, jonka jälkeen vaadittuun momenttiin kiristys eli 100Nm.

Kerro samaan vaivaan jos tarvitset muita infoja niin skannailen.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Moro ja tervetuloa foorumille! :D

Tossa olis M110:n eli 280E:n kannen irrottelu- ja kiinnitysohje. http://www.sudit.us/kuvat/m110/01-415.pdf

Eli eka sivun keskiosassa "tightening torques". Ne on sitten koville pulteille ne arvot. Venyville on omat arvot, olikohan se suunnilleen 40Nm -> vartin odottelu ja 90 astetta -> vartin odottelu ja 90 astetta. En muista varmaksi.

Et muuten kysynyt kannenpulttien irroitusjärjestystä. Se on päinvastainen kuin kiristysjärjestys, eli reunoilta keskellepäin. :idea:

ps. olihan noita momentteja tuolla näköjään muitakin... pistin meinaan omassa koneessa kaikki savolaiseen momenttiin eli "kiinni" :oops:

edit: bs. rale olikin nopeempi ja oikeitten lappujen kanssa liikenteessä :D
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Sivonen kirjoitti:edit: bs. rale olikin nopeempi ja oikeitten lappujen kanssa liikenteessä :D
Melkein kuin konstaapelin puheet :lol: liian nopeet eikä ne laputkaan ihan oikeet ollu :roll:

(viitaten taannoiseen tilanteeseen Kirkkonummella jossa ajelin lievähköä ylinopeutta taajama-alueella (tunnustan) hopealla 230 TE:lläni... nuorempi poliisivirkamies pyysi ajokortit ja rekisteriotteet ja kotvan niitä zuumailtuaan päästi jatkamaan. Olin laittamassa papereita hanskalokeroon kun tulin ajatelleeksi ettei konsta huomannut auton värin olevan papereissa väärä (farkku oli maalattu vuotta aiemmin keltaisesta hopeaksi). Katsoin rekisteriotetta uudestaan, "123 300 D"... "Vihreä"... "POISTETTU REKISTERISTÄ xx.xx.2004" isolla... semmosta valvontaa heh :lol: )
cmb
Viestit: 66
Liittynyt: 11.6.2006 11:55

Viesti Kirjoittaja cmb »

Löytypä kerrankin helposti hyvä tietopaketti m110 koneelle, ja vielä helpommin löytys kun otsikossa olis mainuttuna myös 280 / m110..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”