Lähteekö 722.405:n OM617:n perässä ykkösellä liikenteeseen?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Lähteekö 722.405:n OM617:n perässä ykkösellä liikenteeseen?

Viesti Kirjoittaja Malm »

No tuossahan otsikossa se asia tulikin ilmi :roll:

Eli kuuluuko kyseinen laiteyhdistelä 300D + 722.4 liikahtaa valoista ykkösellä vai kakkosella ?

Miulla lähtee ykkösellä mutta tuntuu hassu nykäisy ja perstuntuma kertoo että kuuluis lähtä kakkosella. Tämän lisäksi saksanreissulla tuli oltua W124 taksissa joka nykäsi samalla lailla sekä lähti ykkösellä, tai se kuski paino sitä kaasua varmaan ihan tarpeeksi. Tais olla taksi 200D ja sen tiedän varmuudella että sen pitäisi lähtä kakkosella :D :D

Ei tarvihte vielä arvailla tuota nykäisyä jos ei halua, riittää kun tietää millä vaihteella pitäis lähtä liikenteeseen. :) :roll:

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Jaakko Parantainen
Lasimestari
Viestit: 260
Liittynyt: 13.10.2005 22:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jaakko Parantainen »

Nyt en tuohon w123seen osaa sanoa mutta kakkosnelosen ohjekirja vuodelta 89 sanoo tämmöstä"valitsinvivun asennossa D ja 3 lähtee auto liikkeelle pienellä kaasulla 2.vaihteella käytettäessä paljon kaasua lähtee auto liikkeelle 1.vaihteella" :? ja tämä koski moottoreita 200.250 ja 300 Dee
Omassa röntässä ainakin toimii justiinsa tuolleen en kyllä tiedä mikä mahtaa loota olla tyypiltään :nocando: eli mitenniin tuon vossikan olis pitänny varmuudella lähtee kakkosella :toks:
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Jaakko Parantainen kirjoitti: eli mitenniin tuon vossikan olis pitänny varmuudella lähtee kakkosella :toks:
Itehhän sie sen tuossa kirjoitit, eli ohjekirjassa lukkoo jotta lähtöö kakkosella (pienellä kaasulla) ja kuten totesin että kuski painoi varmaan ihan tarpeeksi sitä kaasua :) :D :) Ehkä miun kielellinen ilmaisu oli hieman epäselvä :lol: Oli miullakin joskus W124 200D automaatti ja siinä luki noin ohjekirjassa. W123:n ohjekijassa ei taida lukea, vois vielä kerran tarkistaa.

No mutta, tänään kokkeilin lähtä liikenteeseen L asennossa eli käytännössä pakkokakkoselle (jolloin lähtee siis ykkösellä), silloin ei nykäisyä tunnu. Eli tohkenen todeta jotta tämä W123 tulisi lähtä myös pikkusen kaasua painamalla 2:lla ja enemmän kaasua painamalla 1:llä.

Nyt se vaan tahtoo olla että jos painaa kaasua enemmän kuin 1cm alaspäin, niin se nyppäsee ja lähtee ykkösellä. Sillä puolensentin painalluksella ei ole mittään väliä, auto kulukoo kuin ryömimällä silloin :) :)

Eipä tuo nyt haittaa...kivempi tieten ois jos se lähtis aina ykkösellä ilman sitä nyppäystä niin ei tarvis nyppyytellä :D :D

-Risto

EDIT: Niin ja W124 300D:ssä on 722.4xx myös :wink:
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Mun muistaakseni 123:sessa 300TDT + 722.3 on ainoa yhdistelmä jonka pitäisi aina lähteä ykkösellä.
Tää on ihan kohta valmis.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 voimansiirto”