No tuossahan otsikossa se asia tulikin ilmi
Eli kuuluuko kyseinen laiteyhdistelä 300D + 722.4 liikahtaa valoista ykkösellä vai kakkosella ?
Miulla lähtee ykkösellä mutta tuntuu hassu nykäisy ja perstuntuma kertoo että kuuluis lähtä kakkosella. Tämän lisäksi saksanreissulla tuli oltua W124 taksissa joka nykäsi samalla lailla sekä lähti ykkösellä, tai se kuski paino sitä kaasua varmaan ihan tarpeeksi. Tais olla taksi 200D ja sen tiedän varmuudella että sen pitäisi lähtä kakkosella
Ei tarvihte vielä arvailla tuota nykäisyä jos ei halua, riittää kun tietää millä vaihteella pitäis lähtä liikenteeseen.
-Risto
Lähteekö 722.405:n OM617:n perässä ykkösellä liikenteeseen?
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Lähteekö 722.405:n OM617:n perässä ykkösellä liikenteeseen?
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
- Jaakko Parantainen
- Lasimestari
- Viestit: 260
- Liittynyt: 13.10.2005 22:03
- Paikkakunta: Kuopio
Nyt en tuohon w123seen osaa sanoa mutta kakkosnelosen ohjekirja vuodelta 89 sanoo tämmöstä"valitsinvivun asennossa D ja 3 lähtee auto liikkeelle pienellä kaasulla 2.vaihteella käytettäessä paljon kaasua lähtee auto liikkeelle 1.vaihteella" ja tämä koski moottoreita 200.250 ja 300 Dee
Omassa röntässä ainakin toimii justiinsa tuolleen en kyllä tiedä mikä mahtaa loota olla tyypiltään eli mitenniin tuon vossikan olis pitänny varmuudella lähtee kakkosella
Omassa röntässä ainakin toimii justiinsa tuolleen en kyllä tiedä mikä mahtaa loota olla tyypiltään eli mitenniin tuon vossikan olis pitänny varmuudella lähtee kakkosella
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Itehhän sie sen tuossa kirjoitit, eli ohjekirjassa lukkoo jotta lähtöö kakkosella (pienellä kaasulla) ja kuten totesin että kuski painoi varmaan ihan tarpeeksi sitä kaasua Ehkä miun kielellinen ilmaisu oli hieman epäselvä Oli miullakin joskus W124 200D automaatti ja siinä luki noin ohjekirjassa. W123:n ohjekijassa ei taida lukea, vois vielä kerran tarkistaa.Jaakko Parantainen kirjoitti: eli mitenniin tuon vossikan olis pitänny varmuudella lähtee kakkosella
No mutta, tänään kokkeilin lähtä liikenteeseen L asennossa eli käytännössä pakkokakkoselle (jolloin lähtee siis ykkösellä), silloin ei nykäisyä tunnu. Eli tohkenen todeta jotta tämä W123 tulisi lähtä myös pikkusen kaasua painamalla 2:lla ja enemmän kaasua painamalla 1:llä.
Nyt se vaan tahtoo olla että jos painaa kaasua enemmän kuin 1cm alaspäin, niin se nyppäsee ja lähtee ykkösellä. Sillä puolensentin painalluksella ei ole mittään väliä, auto kulukoo kuin ryömimällä silloin
Eipä tuo nyt haittaa...kivempi tieten ois jos se lähtis aina ykkösellä ilman sitä nyppäystä niin ei tarvis nyppyytellä
-Risto
EDIT: Niin ja W124 300D:ssä on 722.4xx myös
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti