w123 vaihelaatikoitten yhteen sopivuus

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
280eemeli
Viestit: 48
Liittynyt: 30.3.2007 20:25
Paikkakunta: kemi

w123 vaihelaatikoitten yhteen sopivuus

Viesti Kirjoittaja 280eemeli »

onko kellään tarkkaa tietoa sopiiko w123 200d manuaali laatikko 280 e koneen jatkoksi :shock:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mikäs on 280e moottorin vuosimalli ja entäs laatikon?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Pensoissa ja dieseleissä erona on startin puoli. Dieseleissä se on aina oikealla. Jossakin bensapelissä on oikealla ja jossakin vasemmalla.

Ongelman pääsee kiertämään mikäli vaihdelaatikko on sellaista mallia jossa kytkinkoppa on irroitettava. Joissakin laatikoissa koko setti on yhtäpuuta ja joissakin kytkinkopan saa irti. Laatikoita on "aluna" ja "valuna".

Itse en muista miten noi meni tarkalleen joten joku saa avittaa tässä. Siitä on kuitenkin hyvä lähteä että millä puolella startti on ja saako kytkinkopan irti jos tarvetta siihen on.
280eemeli
Viestit: 48
Liittynyt: 30.3.2007 20:25
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja 280eemeli »

kone on vuosimallista 1980 ja laatikko vuosimallista 1984 w123 200 d
280eemeli
Viestit: 48
Liittynyt: 30.3.2007 20:25
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja 280eemeli »

olis suunnitelmissa rakentaa 200d 280e. ku mulla on tommonen umpilaho paska 280 e joka on oikeasti niin laho ettei kannata ruveta hitsaamaan. ja ois muoniossa 200d mersu ajettu alle 200 ja yhellä omistajalla ollu uuesta asti ja aina pohjosessa. niin sen takia mietiskelen osien yhteen sopivuutta ettei prosentit menis yli 30 ku en tarvis mitään sinettiautoja :shock:
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Kyllä vuosi mallin perusteella pitääs sopia. Tosin empä nuista pensa konheista niin tiijä! :lol:
Kartaanin etupätkän jouvut hommaan.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

JuhoL kirjoitti:Kyllä vuosi mallin perusteella pitääs sopia. Tosin empä nuista pensa konheista niin tiijä! :lol:
Kartaanin etupätkän jouvut hommaan.
M110:n perässä ollut loota passaa OM617:n perään, muuta en tiijä miekään. :lol:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Laatikon voi vaihtaa kunhan otat vaan sen välilaipan 200D koneesta sinne vauhtipyörän taakse.Kytkimet on myös erilaisia mutta niiden kans kyllä pärjää kunhan vaan tutkii erot.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Tuota nuin. :oops:
Aika aiheeseen liittyvää, mutta mikä on vauhtipyörän pulttien se oikia kiristys momentti? Koulun autodata väitti 30-50Nm+90astetta, mun korijaus opas sanoo vaan 70-75Nm. Onko ees näillä merkitystä?
Pistin omaani (617) 45Nm + 90astetta.

Pahollani OT saasteesta. :oops:
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Ihan oikein laitoit.40nm ja 90 astetta on se oikea momentti.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 voimansiirto”