W123, peräkontin lukon vaihto. Miten tehrään?

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

W123, peräkontin lukon vaihto. Miten tehrään?

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Alkaa jurppimaan taas toi tavaratilan lukko joka ei pakkasilla tahdo aueta. Joutuu leikkimään kaikenmaailman vesipussien kanssa. Tiedossa on jo korvaava lukko mutta miten itse vaihtotyö tehdään?
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Ei siinä muuta tainnut olla kuin ne kaksi mutteria, jotka aukevat kymmenen millin hylsyllä. Siinä kontin puolella näkyy ne siellä kolossa lukon kohdalla. Sitten, kun laittaa takaisin niin tasaisesti kiristää molempia muttereita. Voihan se olla, että avaimella pitää vähän käännellä lukkoa, että saa asettumaan oikealle kohdalle. Monta vuotta, kun itse tein tuon homman. Pitäisi itsellekin vaihtaa lukko, kun hommaisi ensin ehjän ja sarjottaisi sen.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Heavy kirjoitti:Ei siinä muuta tainnut olla kuin ne kaksi mutteria, jotka aukevat kymmenen millin hylsyllä. Siinä kontin puolella näkyy ne siellä kolossa lukon kohdalla. Sitten, kun laittaa takaisin niin tasaisesti kiristää molempia muttereita. Voihan se olla, että avaimella pitää vähän käännellä lukkoa, että saa asettumaan oikealle kohdalle. Monta vuotta, kun itse tein tuon homman. Pitäisi itsellekin vaihtaa lukko, kun hommaisi ensin ehjän ja sarjottaisi sen.
Ai se käy noin helposti.. Olen kans avannut ne ruuvit mutta sitte ei käy oikeen mitään. Lukko vaan on paikoillaan eikä hievahda mihinkään. En tiedä pitääkö tässä ottaa voimakeinot käyttöön.

Tierätkö paljonko sarjoittaminen maksaa ja kuka niitä tekee? Ei varmaan S-marketin pikasuutari.
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Jos pakkasilla ilmiö esiintyy ja vesipussileikki auttaa, niin eikö sitten aseöljyllä voitelu auta? :?
Tää on ihan kohta valmis.
Juhana H.
Viestit: 424
Liittynyt: 30.9.2005 2:41
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhana H. »

Kipsu kirjoitti:Tierätkö paljonko sarjoittaminen maksaa ja kuka niitä tekee? Ei varmaan S-marketin pikasuutari.
Helsingissä on ainakin tuo Auto-avain Honkasola, lähtisin ehkä kysymään sieltä.
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Kipsu kirjoitti:Ai se käy noin helposti.. Olen kans avannut ne ruuvit mutta sitte ei käy oikeen mitään. Lukko vaan on paikoillaan eikä hievahda mihinkään. En tiedä pitääkö tässä ottaa voimakeinot käyttöön.

Tierätkö paljonko sarjoittaminen maksaa ja kuka niitä tekee? Ei varmaan S-marketin pikasuutari.
Siitä on useampi vuosi, kun itse tein tuon ja jäänyt mieleen, että siinä ei muuta kiinnitystä ollut. Oletko koittanut avaimella kääntää sitä lukkoa, kun samalla vedät pois sitä? W123 etuovissahan helpottaa, kun avaimella saa käännettyä sen tangon pois sieltä. Meinaan, että olisiko sama homma.

Itse käytin joulun alla kuskin oven lukon sarjoituksessa ja se maksoi 30 euroa. Seuraavana päivänä sai hakea sen. Paikalliseen lukkoliikkeeseen vein sen.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja ArPi »

Pari kuukautta sitten vaihdoin omaani takakontin lukon, eikä minunkaan muistaakseni ole kiinni kuin niillä kahdella pultilla.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Jos löytyy keskuslukitus niin sen "käyttötanko" saattaa ahistaa..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 kori”