takapuskurin päädyn kiinnitys?

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

takapuskurin päädyn kiinnitys?

Viesti Kirjoittaja Aku P »

No niin, päästiinhän sitä bongaamaan vähän korroosiota omastakin satakakskolmesta.

Eilen autoa pestessä huomasin, että kuskinpuoleinen takapuskurin päätykappale antaa peräksi. Otin vähän tukevammin kiinni ja sehän irtosi koko osa. Syy tapahtuneeseen: kiinnikepeltilätkä on aivan pitsiä :shock:

Koetan leikata tai leikkauttaa uuden kohta. Mutta meneekös se marssijärjestys niin, että ensin isketään peltilätkä kiinni siihen pultinpäähän joka korista sojottaa ja sitten mutteri ulkopuolelle ja sitten kumiosa pujotellaan pellin päälle kuin...no, tehdän tiedätte, tuota noin... :oops: :roll:
??

Ihmettä, toisella puolella kiinnitys on jämpti ja ehyt kuin mikäkin.

PS. TUleeko päädynkiinnityspellin toinen pää sitten ikään kuin puskurin "sisään"
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Ite hain aikanaan Viialan Vehosta nuo peltilätkät ja kiinnitysjärjestys oli juuri tuo sinun mainitsema. Eli :arrow:

-Pellin kiinnitys
-Kumin pujotus

Sitä en muista että kirrasinko tuon pellin rajusti heti paikalleen vai ronkino sen sitten jälkeenpäin kireelle.
® Mesen linttaklubi
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Itse hommasin pari vuotta sitten uudet lätkät. Olivat keltapassivoituja, mutta vielä laitoin senkin päälle maalia. Pitäisi kestää. Itse olen tehnyt niin, että ensin laittaa sen pultin siihen peltilätkään. Sitten pujottaa sen peltilätkän siihen puskurin päätykumiin kiinni. Sitten painaa osakokonaisuuden puskurin päätyyn kiinni ja ruuvaa mutterin ja prikan sisäpuolelle.

Jos noita päätykumeja aiot uusia niin kannattaa ostaa suosiolla Veholta. Ostin KL-Varaosilta ja olivat sellaiset, että ei oikein voinut käyttää. Ihmeen pehmeää ja ohutta oli se kumi ja se peltilätkä ei pysynyt siinä. Ostin sitten veholta uudet ja olivat tosi hyvät. Nuo lätkät ostin KL-varaosilta ja olivat hyvät.

Se tuo kuskinpuoli on aina kovemmalle rasitukselle joutuva. Se on tullut huomattua. Jos olisi toisen kätinen liikenne niin tilanne olisi päinvastainen.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Kyll kantsii ne keltapassivoidutki ja kiiltosinkityt sinkkimaalilla maalata enne pintaväriä ja tinnerilä pyyhkii rasvat pois että pysyy.
Liikenteestä tulee nii paljo rikkiyhdisteitä ja suolaa tietty, että kohta on muuten ruosteessa. :wink:
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Heavy kirjoitti:Itse hommasin pari vuotta sitten uudet lätkät. Olivat keltapassivoituja, mutta vielä laitoin senkin päälle maalia. Pitäisi kestää. Itse olen tehnyt niin, että ensin laittaa sen pultin siihen peltilätkään. Sitten pujottaa sen peltilätkän siihen puskurin päätykumiin kiinni. Sitten painaa osakokonaisuuden puskurin päätyyn kiinni ja ruuvaa mutterin ja prikan sisäpuolelle.
Vaatii vähän gynekologin käsiä kyllä ehkä..
Jos noita päätykumeja aiot uusia niin kannattaa ostaa suosiolla Veholta. Ostin KL-Varaosilta ja olivat sellaiset, että ei oikein voinut käyttää. Ihmeen pehmeää ja ohutta oli se kumi ja se peltilätkä ei pysynyt siinä. Ostin sitten veholta uudet ja olivat tosi hyvät. Nuo lätkät ostin KL-varaosilta ja olivat hyvät.
No need, kumiosa on hienossa kunnossa, pelti vaan murentunut alta pois.
Turun Merteilissä olikin hyllyssä tarvittava lätkä hintaan 9e. Vielä kun ehtisi sen sieltä hakea...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
AriK123
Viestit: 868
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Heavy kirjoitti:Itse olen tehnyt niin, että ensin laittaa sen pultin siihen peltilätkään. Sitten pujottaa sen peltilätkän siihen puskurin päätykumiin kiinni. Sitten painaa osakokonaisuuden puskurin päätyyn kiinni ja ruuvaa mutterin ja prikan sisäpuolelle.
Näin minäkin olen sen tehnyt. Aika helppo homma.
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Aku P kirjoitti: Vaatii vähän gynekologin käsiä kyllä ehkä..
Takakontissa on kyllä niin paljon tilaa, että pitää olla todella isot kädet, että ei sinne mahdu ruuvaamaan... :roll:
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 kori”