Miten etukyynärnoja on kiinni?

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Miten etukyynärnoja on kiinni?

Viesti Kirjoittaja ArPi »

Miten tuo etukyynärnoja on kiinni tuossa penkissä? Ja ne varmaan käy, vaikka ei penkit oo samaa sarjaa?
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Re: Miten etukyynärnoja on kiinni?

Viesti Kirjoittaja Heavy »

ArPi kirjoitti:Miten tuo etukyynärnoja on kiinni tuossa penkissä? Ja ne varmaan käy, vaikka ei penkit oo samaa sarjaa?
Se on sieltä penkin sisältä kiinni isolla mutterilla. Kun raottaa verhoilua tai ottaa sen takalevyn penkistä pois niin pääsee käsiksi sinne. Kaikissa penkeissähän ei ole sitä takalevyä. Tietenkin, jos penkki on irrallaan niin helpompi värkkäillä. Listalla olen avannut sen mutterin. Siinä on mutteri ja rikka. Samanlainen kiinnitys on kaikissa riippumatta sarjoista. Käsinojan paksuudessa ja ylös/alas toiminnoissa on eroja sarjojen välillä.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Re: Miten etukyynärnoja on kiinni?

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Heavy kirjoitti:Samanlainen kiinnitys on kaikissa riippumatta sarjoista. Käsinojan paksuudessa ja ylös/alas toiminnoissa on eroja sarjojen välillä.
Kiinnitys on samantyyppinen mutta ei samanlainen. 1.ja2 sarjoissa penkin sisään tuleva tukirauta on koko penkin levyinen ja tukevoittaa koko penkin runkoa samalla. 3.sarjassa tukirauta ei voi olla koko penkin levyinen koska siinähän on takana polville ne "koverrukset". Siinä tukirautaa on vain vähän käsinojan kohdalla penkin rungossa (eilen asensin semmoisen niin on muistissa).

Kyllä noita pystyy "miksailemaan" eri sarjojen välillä. Ainoastaan silloin joutuu soveltamaan tukiraudan osalta kun asentaa 1. tai 2. sarjalaista käsinojaan 3.sarjalaiseen penkkiin (jossa ne polvi "koverrukset" takana).
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Re: Miten etukyynärnoja on kiinni?

Viesti Kirjoittaja ArPi »

Heavy kirjoitti:Se on sieltä penkin sisältä kiinni isolla mutterilla. Kun raottaa verhoilua tai ottaa sen takalevyn penkistä pois niin pääsee käsiksi sinne. Kaikissa penkeissähän ei ole sitä takalevyä. Tietenkin, jos penkki on irrallaan niin helpompi värkkäillä. Listalla olen avannut sen mutterin. Siinä on mutteri ja rikka. Samanlainen kiinnitys on kaikissa riippumatta sarjoista. Käsinojan paksuudessa ja ylös/alas toiminnoissa on eroja sarjojen välillä.
Kipsu kirjoitti:Kiinnitys on samantyyppinen mutta ei samanlainen. 1.ja2 sarjoissa penkin sisään tuleva tukirauta on koko penkin levyinen ja tukevoittaa koko penkin runkoa samalla. 3.sarjassa tukirauta ei voi olla koko penkin levyinen koska siinähän on takana polville ne "koverrukset". Siinä tukirautaa on vain vähän käsinojan kohdalla penkin rungossa (eilen asensin semmoisen niin on muistissa).

Kyllä noita pystyy "miksailemaan" eri sarjojen välillä. Ainoastaan silloin joutuu soveltamaan tukiraudan osalta kun asentaa 1. tai 2. sarjalaista käsinojaan 3.sarjalaiseen penkkiin (jossa ne polvi "koverrukset" takana).
Kiitoksia vastauksista. Pitää rueta huomenna tutkimaan asiaa, kun ensin saa nuo mustat penkit pestyä hyväks.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Re: Miten etukyynärnoja on kiinni?

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Kipsu kirjoitti: Kiinnitys on samantyyppinen mutta ei samanlainen. 1.ja2 sarjoissa penkin sisään tuleva tukirauta on koko penkin levyinen ja tukevoittaa koko penkin runkoa samalla. 3.sarjassa tukirauta ei voi olla koko penkin levyinen koska siinähän on takana polville ne "koverrukset". Siinä tukirautaa on vain vähän käsinojan kohdalla penkin rungossa (eilen asensin semmoisen niin on muistissa).

Kyllä noita pystyy "miksailemaan" eri sarjojen välillä. Ainoastaan silloin joutuu soveltamaan tukiraudan osalta kun asentaa 1. tai 2. sarjalaista käsinojaan 3.sarjalaiseen penkkiin (jossa ne polvi "koverrukset" takana).
Minulla ei olekaan 3.sarjan autossa niitä penkkien takana olevia levyjä ja minulla oli yhdessä välissä sellainen vanhempikin noja paikoillaan. Nyt on uudempi paikoillaan. Olisiko se tuosta johtunut, että en ole huomannut eroa ja on mennyt heittämällä paikoilleen molemman malliset käsinojat.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Re: Miten etukyynärnoja on kiinni?

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Heavy kirjoitti:Minulla ei olekaan 3.sarjan autossa niitä penkkien takana olevia levyjä ja minulla oli yhdessä välissä sellainen vanhempikin noja paikoillaan. Nyt on uudempi paikoillaan. Olisiko se tuosta johtunut, että en ole huomannut eroa ja on mennyt heittämällä paikoilleen molemman malliset käsinojat.
Joo näin on. Vanhemmassa 1. ja 2 mallissa oleva tukirauta on koko penkin levyinen. Sen saa kyllä runnottua 3.sarjalaiseen penkkiin mutta sitten sitä takana olevaa verhoilulevyä ei pysty asentamaan koska ne koverrukset on juuri siinä missä se rauta kulkee. Jos muistatte niin 1- ja 2-sarjalaisissa on takana suorat verhoilulevyt :wink:

On niiden runkojenkin muotoiluissa hieman eroja, nimenomaan niiden koverruksien takia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 kori”