kysymys 123 ruostekorjauksista

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
känkkä
Viestit: 50
Liittynyt: 01.6.2006 20:51
Paikkakunta: porvoo

kysymys 123 ruostekorjauksista

Viesti Kirjoittaja känkkä »

Noniin. Parhaiden reikäpääperinteiden mukaisesti ostin "hyvän" 123 300 d:n
On suojattu säännöllisesti, on asiasta oikein proopuskatkin. Pohja tosi hienossa massassa , ehjä ja massat ihan ehjät ja tuoreen oloiset.
Jarrut takana olivat jumissa, joten takaosa ylös ja tutkimaan. Takasisäkaaren alaosa oli jotenkin kumman näköinen, joten sitä sitten meisselillä runttaamaan, ja :shock: Läpi meni , jotta pölähti. Taittaessa koko alareunan pokkaus mureni irti helman takaosaan saakka. Pohjaanlyöntikumikin oli vähän kenossa, ja kun siitä vähän murjoi, koko härdelli jäi käteen palkin alapinnan kera. Ruostesuojattu, juu. Tunnettu brändi suojausalalla. Koteloihin ei ole ikinä tungettu mitään näissä ruostesuojauksissa, joten koteloiden ruoste on todella ollut suojassa. Taitaa olla rahankeruu näiden firmojen ainoa liikeidea.
Kuinka olette korjanneet noita kaarikoteloita tuohon akselin päälle? Onko jostakin saatavana kohtuuhintaan jotakin korjausosia tuolle alueelle, vai onko ainoa tapa tehdä ruukin mustasta 075:sta? Tässä tapauksessa homma on tosi työläs, kun koko pitkittäispalkki akselin ylityksessä on tomua. Nitkahdusvaarakin on aika ilmeinen, jos sisäkaarta joutuu vielä kovin veistelemään työtilan saamiseksi.
Ja periksihän ei anneta. Onhan siinä ehjä mersun merkkikin.. :lol:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Suorasta pellistä olen omaan autoon rakennellut nuo akselin ylitykset molemmille puolille.Käytin 1mm peltiä koteloiden korjauksessa ja joka paikkaan muuallekkin olen tuota samaa tavaraa käyttänyt, paitsi eturunkopalkin sivustaan jossa käytin 1,5mm peltiä.Tuo mainitsemasi paikka on hyvin tyypillinen ruostepaikka w123 mersussa ei muuta ku rohkeasti akseli vaan irti ja hitsaamaan kyllä siitä hyvä tulee ainakin omasta tuli hyvä.Kunnollinen suojaus vielä perään niin ei tarvi uudestaan hitsata.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Hitsasin yhdestä 123:sta juurikin nuo pohjaanlyöntikumien kohdat, muuten hyvä mutta pohjaalyöntikumien kiinnistysraudat ei käyneet oikein kunnolla paikalleen enää. :idea: vanhoista 124:n iskareista pohjaanlyöntikumit 123:n iskareihin ja paikalleen. Toimii loistavasti. Katsastusmieskin hyväksyi tuollaisen viritelmän.

Tuo 123:n pohjaanlyöntikumin kiinnistysosa kerää sisälleen aikalailla hiekkaa ja ruoste muhii sitten kivasti siellä taas..
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Kannattaa samalla tutkia, että onko se ruoste edennyt jo ylemmäksi siellä jousen pohjaanlyöntikumin tienoilla... Ei olisi kovin harvinaista ja aikansa muhittuaan saattaa korikin nitkahtaa takapyörien kohdalta...
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Re: ..

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

jarski kirjoitti: vanhoista 124:n iskareista pohjaanlyöntikumit 123:n iskareihin ja paikalleen. Toimii loistavasti. Katsastusmieskin hyväksyi tuollaisen viritelmän.
Kerro lisää? :shock:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Mulla myös juuri tuo pahjaanlyöntikumin paikka seuraava roggis.
Kuvia siitä viritelmästä?
^^^Kerro lisää! :roll:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Lienee sellainen kumitötterö, mikä tulee sinne iskarin männänvarteen? En ole W124:n alla käynyt... :oops:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Tilasin kl-varaosasta takarunkopalkin korjauspalan joka maksoi 15€ ja rakensin 0,75:sella pohjaanlyöntikumin härdellin uudestaan. :D Vittumainen paikka btw. Onneksi selvisi ilman taka-akselin tiputtamista.

-79 ja n.750 tkm ajettu ei ole enää uusi.. :cry:
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

tapio89 kirjoitti:Onneksi selvisi ilman taka-akselin tiputtamista.
-79 ja n.750 tkm ajettu ei ole enää uusi.. :cry:
Ei varmaan liikaa ollu työtilaa.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Ei ollut ei..
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Minä korjasin omasta nuo akselin ylitykset akseli irrallaan.Helppo irrottaa tuo w123:sen taka akseli muutama pultti,jarrusatulat,kardaani takapäästä niin akseli onkin jo irti.Kotona pihalla tei itselleni tämän operaation ja käytössä ei ollut kuin tavalliset käsityökalut.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 kori”