Oikeanlaiset rekisterikilvet museokatsastettuun autoon

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Oikeanlaiset rekisterikilvet museokatsastettuun autoon

Viesti Kirjoittaja topias »

Aikomuksenani on tämän kevään aikana saada museorekisteriin vuonna 1983 valmistettu W123 korimallin mersu. Olen ostanut auton joitakin vuosia sitten Saksasta ja siitä syystä siinä on nyt uudet ja EU / FIN merkinnöillä varustetut rekisterikilvet. Olisiko syytä kuitenkin vaihtaa autoon nuo kilvet vuoden 1983 ajan vastaaviin suomalaisiin kilpiin ennen museokatsastusta? Tuo nykyinenkään kilpimalli ei saamani tiedon mukaan olisi sinänsä este auton museorekisteriin hyväksymiselle. Kun uudet kilvet maksavat vain yhteensä 18 euroa, niin voin sen ihan hyvin tarvittaessa kustantaa. Mitä mieltä arvon Mese-raati on asiasta? Kannattaisiko jo heti kärkeen mielestänne hommata uudet ja vanhemman malliset vuoden 1983 aikaiset kilvet autoon, vai annanko näiden nykyisten kilpien olla paikoillaan?
Avatar
Pimpula
Viestit: 434
Liittynyt: 13.4.2008 13:44
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Pimpula »

FIN-kilvet omasta mielestäni aikas rumat, eli jos tunnuksettomat saatavana niin ehdottomasti ne.
Once you get fat you never come back.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ilman muuta sellaiset kilvet jotka on olleet 80-luvulla.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

dealer kirjoitti:Ilman muuta sellaiset kilvet jotka on olleet 80-luvulla.

x 2
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Kiitokset vastauksistanne! Vaihdan kilvet vielä vanhan mallisiin ja 1980- luvun mukaisiin. Ei ole paha hinta tuo 9€/kpl uusista kilvistä eikä operaatiokaan ole monimutkainen. Tilataan uudet kilvet katsastuskonttorilla henkilokohtaisesti käymällä ja tarvittava lomake täyttämällä sekä maksetaan ennakkoon kilpien hinta. Parin viikon päästä tulee sitten ilmoitus kilpien valmistumisesta. Vanhat kilvet mukaan sitten katsastuskonttorille ja tilalle saat sieltä uudet. Sain juuri uudet kilvet entisöinnin loppusuoralla olevaan W124 korityypin mersuun, jonka vanhat kilvet olivat jo vähän kulahtaneen oloiset.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Kilvet kuin kilvet, kunhan ei vaan mustaa kilpeä 123:n
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Mustapohjainen kilpi vuotta 1972 uudemmassa museoautossa on kyllä nounou, vaikka kuinka MR-alkuinen olisikin. Ehdottomasti autoon aikakauden mukainen kilpi.
S204, AZT250
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Fenton kirjoitti:Kilvet kuin kilvet, kunhan ei vaan mustaa kilpeä 123:n

Joo näyttää vähä jännälle. Yhdessä olen nähnyt, jossa ne oli ollut uudesta asti.
Varmaan aivan ensimmäisiä yykaakolmoisia.
(siis ei ollut MR)
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ettäkö -72 rekisteröity 123 ? :roll:
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

juu ei mustapohjaista, se on tyylirikos

yks sellanen pyörii tos "nurkissa" ja aina näyttää että kilpi on jostain pöllitty
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Tänään kävin hakemassa katsastusasemalta tilaamani uudet ja vuoden 1983 mallia olevat rekisterikilvet autooni. Huomenna sitten olisi tarkoitus asentaa ne paikoilleen. Pitää kuitenkin sitä ennen tehdä sekä eteen että taakse erilliset aluspellit kilville. Edessä puskurissa olevien vaakalovien ja niissä olevien liikkuvien kiinnityspisteiden säätövara ei ihan riitä suomalaisen kilven mallia -83 reijille. Pari-kolme senttiä kun tuo systeemi olisi leveämpi, niin sitten jo riittäisi. Takana autossa taas on 4 kpl kiinnityspisteitä, joihin se aluspelti on ensin kiinnitettävä ja sitten siihen peltiin porattava 2 reikää sopimaan suomalaisen kilven reikiin. Saksalaisen rekisterikilven muovisessa aluslevyssä on reikiä pitkin ja poikin, joten varmasti jokin reikä aina sopii myös tähän suomalaiseen kilpeen, mutta kun en tässä tapauksessa halua säilyttää näitä aluslevyjä Suomeen rekisteröidyssä autossa.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Olisko 1983 ollut jo niitä "taksimallin" rosteripohjia ? Hiukan epäilen että on saattanut ollakin, ne sopis ((?) hyvin tyyliin ...

EDIT: siis tuollaisia: https://app.younited.com/?shareObject=a ... d4bd1cf9d0
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Kiitos postistasi pekkovee! Tuossa linkissäsi takakilven aluslevyn kiinnityspaikat ovat tosi leveällä eli kilven ulkopuolella. Siten tuo rosteripelti jää päistään näkyville. Omassa autossani nuo 4 kiinnitysruuvin paikkaa ovat noin 267 x 89 mm suorakaiteen nurkkapisteissä eli jäävät kilven alle. Kilven mitat ovat noin 398 x 118 mm.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Muistaakseni mulla oli 124:sessa tuommonen rosteripohja ja se ei ollu kiinni nuista näkyvistä koloista niinkuin voisi luulla vaan ihan 123 tyyliin kilven alta neljällä pultilla.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Oon kuullut joskus huhua että mustapohjaisia kilpiä ois jaettu vielä '72 jälkeenkin, jos niitä on sattunut jossain lojumaan. Minkäänlaista konkreettista todistetta näistä huhuista ei ole koskaan tullut nähtyä. Nykyäänhän mustapohjaisen saa tosiaan vaikka mihin. Jestas että näyttää hölmöltä.
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Mustia kilpiä on jaettu niin kauan kun niitä on ollut jemmoissa, joissakin konttoreilla on voinut olla vuosiakin hyllynperällä.
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Kyllä mustapohjaisia kilpiä saa nytkin hakea vanhan auton alkuperäisille kirjain-numeroyhdistelmille, kunhan sama rekisteritunnus ei ole hakemisen hetkellä enää missään toisessa autossa käytössä. Itse vaihdoin siis valkopohjaiset ja EU-FIN tunnuksilla varustetut kilvet ihan samoilla kirjain-numeroilla oleviin valkopohjaisiin kilpiin ilman tuota EU-FIN merkintää vain siitä syystä, että halusin vuonna 1983 ensirekisteröityyn autoon sen ajan tyypilliset kilvet Suomessa museorekisteröintiä silmällä pitäen. Ilmeisesti noita EU-FIN kilpiä alettiin Suomessa käyttää vasta vuodesta 1995 (?) lähtien.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1418735493541.html

Nostaisivat kerralla sataan vuoteen kun eivät muuta vaihtoehtoa asiassa näe kuin ikärajan nostamisen. Vaikka samahan tuo minulle, suuntaan tai toiseen...
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Itse en huomannut tuota iltasanomien juttua. Aika erikoinen esiintulo ja huoli. Ei taida tällä herra Kaunosella olla paljoakaan töitä tuossa virassaan, kun tällaista asiaa ehtii pohdiskelemaan. Taitavat Suomessa olla todella harvassa ne museoautojen omistajat, jotka ajelevat vuodessa yli 30 päivänä. Menneenä kesänä ajoin itse Fiat 125 S:llä 3 päivänä yhteensä n. 60 km ja W123:lla ajokirjan mukaan 6 päivänä ja silläkin vähän alle 100 km. Kaikki ajot vielä kauniilla ilmalla ja kuivilla tienpinnoilla. Siinä herra Kaunonen on kyllä ilmeisen oikeassa, että museoautojen kunto on yleensä hyvä ellei jopa erinomainen.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Mulla jäi hiukka epäselväks tuo ilasanomien juttu.
Tarkoittaako tuo ukko että nyt museoikäisillä autoilla ajetaan ilman että ne on museoreksterissä vaan on katsastettu ihan normaaliajoon :?:

Vai tarkoittaako tuo ukko sitä että niillä museorekisteriin merkityillä kulkineilla ajetaan enemään kun se 30 päivää vuodessa :?: :?:

Mulle jäi jotenkin jutusta sellanen tunne että ukko vituttaa se kun on jossakin.....vaikka vaan kuvassa...nähny jonku yli 30 vuotiaan auton ajelevan jokapäivä jossakin, ja hänen mielestään sellainen ei vaan sovi, vaan kaikilla pitää olla se nykyään punainen tojotanissani, muilla ei ainakaan talvisin ja sateella sais ajella.

Eli taitaa olla joko toimittaja tai tuo ukko hyvin kateellinen sellaisille jolla on jo museoikäinen ja hyvin hoidettu ajokki, tai sitten on vaan tyypillinen virkahenkilö jolla ei kertakaikkiaan ole ollu järkevämpää tekemistä ja antanu sitte jollekki toimittajan plantulle kuppilassa lausunnon.

Yks tuntemani henkilö, joka asuu tässä nurkissa, ajeli parisen viikkoa sitten omalla vanhalla N88 volvo kuorma-autollaan, se on entisöity mutta EI museokatsastettu, eikä autolla ole liikennelupia koska niitä ei tarvita, koska auto EI ole missään liikennelupaa vaativassa tehtävässä, hän sillä ajeli kohti täällä sijatsevaa automuseota, kun poliisit päätti hänet pysäyttää, aina ekana olivat kysyneet just sitä museotodistusta, jota hänellä ei tietenkään ole, seuraavaksi sitten liikennelupaa, jota hänellä ei tietenkään ole, koska ei sitä missään tarvitse, sitten olivat oikein moneen kertaan kirjain kirjaimelta tavanneet ja moneen kertaan tarkistaneet ettei vaan missään ole papereissa virhettä, sen jälkeen kun ei papereista löytynyt vikaa oli itse ajokin vuoro, ja kas kummaa, oli toinen löytänyt jonkun jousenkorvan väärin kiinnityksen :lol: Siinä vaiheessa tämä tuntemni henkilö oli taskustaan ottanut esiin erään läpyskän, näyttänyt sitä poliiseille....jotka olivat punastuneet ja sanakaan sanomatta lähteneet pois paikalta :lol:

Tässä läpyskässä kun lukee. museoajoneuvokatsastaja pohjanmaa :D
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tarkoitti varmaankin sitä että kun 80-luvun autoista museoiän saavuttaa esim. W124 museoautojen väärinkäytön riski kasvaa. Niitä kun voi ihan hyvin käyttää jokapäiväisessäkin ajossa. No toki 123:stakin mutta niitä on jo muutenkin vähemmän arkiliikenteessä. Varmaankin pelkona että koko museoauto status kokee inflaation ja se jopa jossain vaiheessa lakkautettaisiin? No pakko myöntää että olen vähän samaa mieltä, museoauto vuosiluvunhan voisi ihan hyvin lukita jonnekin 70-luvulle. uudemmille harrasteautoille sitten oma "luokka" jossa käyttöä rajoitettaisiin vähemmän.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Tuossa AM:n versiossa piilee se vaara, että uudempia ei säily lainkaan. 80-lukuinen ei saisi koskaan museoautostatusta, vaikka ikää olisi 60 vuotta, koska raja jäädytettiin 70-luvulle.
Tämähän on ihan katsojan iästä kiinni. Ns. ensimobilisteille museoauto on tehty 30-luvulla tai aiemmin, koska ne oli vanhoja autoja jo heidän nuoruudessaan. 60-70-lukujen lapset hyväksyvät AM:n tavoin sen ikäiset autot museotavaraksi.
Tänä vuonna kortin saajat ovat syntyneet 1996. Voisin kuvitella, että heidän ajatusmaailmassaan kasinelonen mersu on museokamaa, vaikka joku jäärä sellaista vielä käyttöautonaan pitääkin. Annetaan vaan pykälien olla näin, muuten ei kohta ole mitään säästeltävää.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Fenton kirjoitti:Tänä vuonna kortin saajat ovat syntyneet 1996. Voisin kuvitella, että heidän ajatusmaailmassaan kasinelonen mersu on museokamaa, vaikka joku jäärä sellaista vielä käyttöautonaan pitääkin. Annetaan vaan pykälien olla näin, muuten ei kohta ole mitään säästeltävää.
Minunkin mielestäni on näin. Museoautokuntoisia 80-luvun autoja ei kuitenkaan ole joka oksalla eli ei niillä kovin suurta ajosuoritetta tehtäisi koko maan mittakaavassa. Voihan toki olla joku, jolla on 12 museoautoa, jolloin olisi periaatteessa laillista puuhaa ajella niillä vuoden läpi. Ei se minulta olisi pois. Kateus on toki se voima, joka tätä maailmaa (maata) pyörittää. :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tottahan tuokin. Silläpä ajattelin jotain uutta luokkaa "ei niin vanhoille" autoille. Museoautoja minulla ei ole ja tuskin tule eolemaankaan, sinällään mitään väliä. Mutta kuitenkin osittain ymmärrän mistä tuo ukkeli oli huolissaan.

Tuolla jutun kommentoinneissa hieman nauratti: ""Meinaatko oikeasti että jengi ajelee 80 luvun vehkeillä esim.talvella 20 asteen pakkasessa" Kaippa sitä sitten jo pikkuhiljaa tippuu nuorison ajatuksenjuoksusta :oops:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

:lol: Varmaan ajatellaan että oman jääkaappi-golfin ollessa vuosimallia 2000 täytyy 80-luvun auton olla lähes lämmityslaitteeton kapistus.

Eikö noita museovehkeitä ole aina voinut käyttää jokapäiväisessä ajossa.
Ei 124:ää kuitenkaan niin paljoa ole museokatsastettaviksi että niistä valtiolle vahinkoa tulisi jos joku sattuu ajamaan useampana kuin 30 päivänä vuodessa. Polttoaineessa vero on samalla tapaa, ja säästääpähän valtio tuhat euroa kun ei jousu maksamaan romutusmaksua röntästä :wink:
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Tuo sama 30 vuoden ikäraja on mm. Saksassa. Useamman museorekisteriin merkityn auton omistaja voi saada siellä yhdet H -kilvet näihin autoihinsa ja siirtää ne autosta toiseen sitten kun lähtee tien päälle. Yhdellä kun aina kerrallaan kuitenkin vain ajelee. Ellen nyt sitten ihan väärin muista, niin vuosimaksu noille kilville on siellä 169 €.
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Satuinpa näkemään muutamia viikkoja sitten kaverilla kuvia myytävänä olevasta 30-luvun Chevystä, museokatsastettu kuulemma.
Mutta FIN/EURO - kilvet!!!??? EI s**#*""!
Hieno auto jäi aivan sivuosaan noiden kammottavien kilpien takia.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Mun mielestä jokainen joka ajelee entisöimättömällä ja EI museokatsastetulla kulkinella, oli se vaikka -70 lukulainen tai vaikkapa vanhempi, niin sellainen EI ole mikään museoitu ja säilytettäväksi tarkoitettu vehje, se on silloin käyttökulkine.

Minusta on vaan silmälle kiva sellaisia nähdä jokapäivisessä liikenteessä, ja kyllä sellaisen omistaja/haltija saa kunnioitusta nykypäivän liikenteessä osakseen, sellaisen kuski kun mielletään jotenkin kaheliks kun uskaltaa ajella esmes jonkun kaupungin ruuhkassa tai ruuhkaliikenteen seassa sellaisella kulkineella missä on turvavarustus nykyautoihin verrattuna kivikautista.

Mulla ja vaimolla on pikkuveljen luona säilössä 1kpl 145 volvo. vuosmallia 1973, sen hihnalta ulostulo päiväkin on tiedossa, ja ensimmäinen omistaja, se oli itävallan suurlähetystö sveitsissä, he toivat ko. kulkineen suomeen vuonna -75 toukokuun 16 päivä, möivät sen eräälle helsinkiläiselle taksiyrittäjälle henkilökunnan kuskaamisia ja muuttoja varten.

Vuosina 1975-1980 sillä ajelivat noin 2800km, eli suurimmanosan ajasta se seisoi lämpimässä tallissa melkein helsingin keskustassa, sitte yrittäjä möi volvon tädilleni, tai itse asiassa hänen miehelleen, joka oli myös taksiyrittäjä, antoi volvon pojalleen eli serkulleni joka nykyisin hoitaa sitä taksiyritystä.

Hän ajeli nummelasta helsinkiin volvolla joka aamu/yö töihin, 4 vuoden ajan, kunnes muutti ensin somerolle ja sieltä nummelaan, nummelassa jäi volvo sitten seisomaan vuonna 2002 ja muutamien ihmeellisten vaiheitten jälkeen se kulkeutui minule, kun en tykännyt ajatuksesta että vanhuksesta olisi puolet katosta leikattu pois ja tehty siitä puunhaku kulkine, kerran satuin leikilläni sanomaan:

Voisin tuos hyvin halvalla ostaa vaimolle synttärilahjaks, ja 2 kuukautta myöhemmin kävin volvon hakemassa....kun oli vaimon synttärit tulossa :lol:

Meillä volvo pääsi ulkosäilytykseen anopin pihan reunalle, siinä se talvehti yhden talven ja kevään tullen hain sen erään kuljetusliikkeen talleille, jossa aloin käydä läpi koko autoa.

Hitsaamisiin kuluin noin 6 neliötä uutta ja puhdasta peltiä, joista suurimmanosan sain lahjoituksena eräältä korjaamolta, ja aikaa kului se 4 kuukautta :D

Kun volvo oli hitsattu pohjastaan liki kokonaan, niveliä ja puslia muutamia vaihdettu kävin katsastuskonttorilla sitä näyttämässä ja kun ei mitään vikaa mistään löytynyt niin tilasin siihen ne kilvet mitkä siihen oli suomeen tuodessa hankittu, enkä rakentanut volvoa muuhun kun jokapäiväiseen käyttöön, ja siinä se suoritti vallan mainiosti hommansa 2 vuoden ajan jona aikana kilsoja tuli siihen sen verran että tällähetkellä on kilometrimittarissa huikeat 88 tuhatta ja rapiat.

Auto vaatisi taas hiukan hellää putsaavaa toimenpidettä puslien ja moottorin osalta, ja ehkä jotakin myös ulkopelleille täytyisi jo jotakin tehdä, jotta sen saisi uudestaan jokatoinenpäivä liikenteeseen, koska ei ole tarkoituskaan saada sitä mihinkään museorekisteriin, se vaatisi jo astetta enemmän tekemistä, toki kaikki on siinä niin alkuperäistä kun voi olla, kuluvien osien vaihtoja lukuunottamatta, ja etulokasuojien erivärisyyttä huomioimatta, mutta ajoon se joku kaunis kesäpäivä tullaan tekemään, eikä sitä ikinä tulla museokatsastamaan, se tulee kyllä ihan hupiajeluun ja normaali veroilla sekä vakuutuksilla.

Jos jollakin turhaaikasella ja tylsistytyneellä virkahenkilöllä on ajatus että yli 25 tai yli 30 vuotiaat autot ovat kaikki jo museoikäisiä, niin ainakin minun kohdalla erehtyvät, koska mielipiteeni on sellainen että on vain hyvä että niitä vanhempiakin säilötään ja kerätään jälkipolville esiteltäväksi, muutenkin kun vain jossakin museossa tai valokuvissa......tai vanhoissa leffoissa.

Ajelisin kyllä vielä 123:sella, muttakun ei ollut, eikä ole tallia, niin piti vaihtaa hiukan uudempaan, ja nyt on mersumme vm-91, ja tuskinpa tulee sen uudempaa, ainakaan W malli ei vaihdu enään toiseen, ennemmin vaihtuu koko merkki johonkin jolla kehtaa ajella, mutta tuskinpa meille mitään "töpseli" kulkinetta tulee, kyllä kulkineessa ilmenevä vika pitää pystyä itse korjaamaan, tai ainakin sen vika paikallistamaan ilman mitään läppäriä tai tietokeno ohjelmaa, myös tuolla keskellä ei mitään ja yömyöhällä.

Niillä musorekisterissä olevilla kulkineilla on mielestäni se tarkoitus että niillä ei juurikaan ajella, ainakaan syksyjen loskakeleillä, ja ne pyritään pitämään hyvässä kunnossa kaikinpuolin, ne millä ajellaan useammin ja enemmän kun se 30 päivää vuodessa, ne kuuluis siihen harrastusrekisteriin, minkä tekoa joku taho estää ja verottaja ei siitä tykkää, alatalon mikkohan sitä asiaa yhdessä vaiheessa ajoi eteenpäin, nyt en tiedä onko koko juttu jo haudattu, koska muut sitä vastustivat, kiihkeimmin vastutivat nämä kaupunki ja ikivihreät moista harrasteajoneuvo rekisteriä verotuksineen ja vakuutuksineen, syynä oli että ne saastuttavat ja ovat rumia :shock:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Volvossa on kyllä vaaleat kilvet, mutta EI eu tunnuksia, koska sellaisia ei silloin ollut :lol:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 kori”