W123 kosteusongelmaa.

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

W123 kosteusongelmaa.

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kosteus tulee sisälle ikävästi kovalla sateella ja kyselisinkin, auttaisikohan konepellin sisäilmanottojen peittäminen jollain muovilla. Siten että ilmanotto tulisi tuulilasilta päin, kun siinä on kova paine ajon aikana.
Pohjassa ei ole reikiä ja tiivisteet ovat myös kuosissa.
Muilla kosteusongelmia?
Nyt tuli ostettua biltemasta kosteudenpoistaja. :oops:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Re: W123 kosteusongelmaa.

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Sami R kirjoitti:Kosteus tulee sisälle ikävästi kovalla sateella ja kyselisinkin, auttaisikohan konepellin sisäilmanottojen peittäminen jollain muovilla. Siten että ilmanotto tulisi tuulilasilta päin, kun siinä on kova paine ajon aikana.
Pohjassa ei ole reikiä ja tiivisteet ovat myös kuosissa.
Muilla kosteusongelmia?
Nyt tuli ostettua biltemasta kosteudenpoistaja. :oops:
Ei auta. Sulla on tulipellissä reikä, tai sisälokasuojan kiinnitysruuvi ei ole paikoillaan tulipellissä josta ainakin omassa tuli vesi sisään. Lasin tiivisteistä ei pääse käytännössä vuotamaan, lasin alla on sellainen kerääjä amme josta vesi valuu tulipeltiä myöten pois eikä tule sisätiloihin. Sama homma takalasissa se kaiuttimien kotelo on tiivistevuotoa varten, siellon tutit pohjassa mistä sitten vesi valuu aikaan pois jos vuotaa.

Olis jossain kertomusta käpyvoorumin puolella, siellon kuvatkin mitä otin oman vuotaessa sisään sateella/pesussa.
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja terde »

Itselläni oli 123:ssa reikä konepellin saranan luona ja vuoti vedet sisään isolla sateella, tarkemminen muista. Sikafleksi auttoi :D
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Ei ole kyllä reikää näkynyt tulipellissä, vasta motinvaihon aikana tuon tarkistin. Ei siellä mitään reikää muutenkaan, luulen että "amme" ei vain tyhjene? Mun mielestä tuo vesi tulee lämppärin kautta sisään... Voin olla väärässä, mutta katson nyt nuo paikat.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Pitäiskö siellä lämppärin suunnalla olla jotkut veden valumareiät? Tukossa kokonaan tai osittain ja kovemmalla veden tulolla valuu yli ja kabiiniin?
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Avatar
Jaakko Parantainen
Lasimestari
Viestit: 260
Liittynyt: 13.10.2005 22:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jaakko Parantainen »

Tosiaan konepellin jousten korinpuolen päissä on monasti haperoa josta vuotaa,samoin tuulilasin tiivisteistä vuotaa helposti ellei ole kunnolla massaa laitettu jos/kun lasi on vaihdettu,jos lasin ja tiivisteen välistä vuotaa näkyy alareunassa kumissa sisäpuolella valkoiset valumajäljet.Jos korin ja tiivisteen välistä vuotaa sekin paljastuu helposti kun työnnät ja kuljetat edestakaisin lasin ympäri imukykyistä paperia jos paperi kostuu vika on löytynyt :roll:
Monesti vanhoissa autoissa kannattaa katella myös kaikki konehuoneesta sisään tulevat johtojen läpiviennit sieltä voi löytyä monenlaista viritystä joita pitkin vesi tulee sisään :cry:
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Sami R kirjoitti:Ei ole kyllä reikää näkynyt tulipellissä, vasta motinvaihon aikana tuon tarkistin. Ei siellä mitään reikää muutenkaan, luulen että "amme" ei vain tyhjene? Mun mielestä tuo vesi tulee lämppärin kautta sisään... Voin olla väärässä, mutta katson nyt nuo paikat.
Ei sitä reikää nää vaikka kone on pois, piilossa sisälokarin suojissa...
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

W116:ssa tuli vettä kajuutaan kun lämppärin ilmanoton kotelon vedenpoistoreikä oli täynnä maatuneita lehtiä. Varmista myös että lokasuojan takakulmissa olevat "viemärit" ovat auki. Seisova vesi tulee sisään erittäin pienestä reiästä.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Apparin puoleinen sisälokari oli mulla irti hitsatessa, siellä ei ollut mitään ylimääräistä. Läpiviennit tuli tarkistettua myös. Nuo vedenpoistoreiät voivat olla hyvinkin tukossa, mutta katellaan. Lokareiden reiät avasin ja putsasin maalauksen yhteydessä. Paljon on siis kohteita vielä käytävä läpi.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Jos vesi tulee lämppäriin, niin tuo HVM:n mainitsema on varsin todennäköinen. On myös tapauksia, joissa vesi on päässyt johtumaan konepellin tiivisteen alta mätääntymisen seurauksena.
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Itsellä vuoti etu ja takalasin tiiviste niin rajusti, että vedet tuli reilusti sisään. No oli sieltä alta sitten kadonnut peltiäkin ihan kunnolla. Eteen tuulilasin alle saa Veholta sen koko pitkän pellin. Sillä siitä saa kuin uuden. Mutta, kun ajaa vesisateella ilman sitä ilmanottoritilöiden keskellä olevaa peltiä niin tulee reilusti vettä lämppärin puhaltimelle. Aivan kuin olisi siipirataslaivassa ja höry nousee mootorin kastuessa... :lol: Ilmeisesti saranakoteloiden pohjat pitäisi tilkitä pellillä umpeen, koska sieltä jostain taitaa vielä vettä tulla. Kellään vinkkejä miten sinne niin ahtaaseen paikkaan pääsee hitsaamaan? Etulokarit pois ja leikata se pelti siitä pois tieltä ja sitten pelti lopuksi takaisin vai miten?
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 kori”