W123 Kulmiensäätöraportti -miltä vaikuttaa?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

W123 Kulmiensäätöraportti -miltä vaikuttaa?

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Hei,
Löysin lopulta eräällä helsingin teboililla tehdyn suuntauksen (20 minuuttia kesti) raportin, jota en ilman kysymättä olisi edes saanut pajalta.

CASTER alku vasen 8'20' loppu 8'20'
alku oikea 8'14' loppu 8'14'

CAMBER alku vasen -0'26' loppu -0'25'
alku oikea -0'10 loppu -0'15'

AURAUS alku kokonais 0'19' loppu 0'34'
alku vasen 0'04' loppu 0'16'
alku oikea 0'14' loppu 0'17'

TAKA-arvot autossa(jota ei voi säätää-tai itseasiassa siihenkin on pieni keino) CAMBER vasen 0'56' oikea 0'44'
Auraus kok. 0'24', vas 0'19' oik.0'04'

No miltäs vaikuttaa? 5 noista edestä säädetyistä arvoista on ohjearvojen ulkopuolella. (Ohjearvovälit näkyvät suuntausraportissa). Ja suuntauksen jälkeen sanottiin, että jos ei kulje suoraan, niin sitten on ohjaustehostimessa joku venttiili jumissa Miten luulette auton menevän noilla arvoilla?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

meinaakko takapäähän samantyylistä säätoo mikä etupääsäkin on :roll:
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

touhottaja kirjoitti:meinaakko takapäähän samantyylistä säätoo mikä etupääsäkin on :roll:
En meinaa takapäähän mitään säätöä, kun siellä ei ole mitään säätöä (ssiis kyseessä W123). Jos takapäätä jostain syystä haluaa säätää omatoimisesti, niin sekin on mahdollista, yhden tapauksen tiedän. Siinä tarvii siis muuttaa pultin reijän paikkaa kolmiotukivarresta, mutta ei siitä enempää.
Ajattelin, että joku kommentoisi noita suuntausraportin etuakseliston arvoja-näyttääkö ne järkeenkäyviltä/oikeilta.
PTu
Viestit: 25
Liittynyt: 19.10.2010 18:58

Viesti Kirjoittaja PTu »

Yritin etsiä omaa kulmiensäätöraporttia, mutta olen sen jo jonnekin hukannut, mutta sattui tuossa vanhoja topikkeja (jostain syystä tulee luettua noita vanhoja aiheita nyt) lueskellessa vastaan JariW123:n viesti jossa on yhdet etupään arvot vertailun vuoksi, joilla autosta on ilmeisesti tullut varsin kelpo ajettava.
Tänään pistin kulmat taas kohilleen ja nyt onnistui.Autosta tuli aivan helvetin hyvä ajettava ei esiinny enään puoltamista tai hakemista ja urat ei tunnu juuri nimeksikään.Arvoiksi laitoin seuraavaa:
Etupään lukemat:

vasen oikea
caster 8`43 8`34
camber -0`02 -0`05
auraus 0`13 0`13

takapään lukemia en enään muista kun printteristä loppui paperi just kun takapään lukemat oli tulossa mutta eipä niitä voi säätääkkään.Lopputulokseen olen erittäin tyytyväinen sillä moni 20 vuotta uudempi auto jää varmasti maantie ajettavuudessa toiseksi.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Muuten näyttää yllä oleva suuntausraportti ookoolta, mutta tuo yllä oleva arvo castereille kiinnostaa. Eikö kuitenkin casterin kuuluisi olla oikealla suurempi kuin vasemmalla, jotta tien kallistuma ei tuntuisi? (esim. dealerin mukaan näin olisi hyvä tehdä, kun häneltä yksityisviestinä kysyin).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 alusta”