ABS ongelmia

Katso myös W201.
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

kiitokset mjo33400 eilisestä mukavasta auton tutkinta illasta.. oli mukava taas nähdä ja eteenpäinkin päästiin..tässä on oppinut nuo abs jutut aika hyvin :D

meinaan ABS valo palaa :abs:

siellä sulakkeiden takana kun on osio jossa on releitä . sen alla on liitin .
saman näköinen kun anturien liitin konehuoneessa mutta vaan paljon pienempi... oli nypätty irti, ilmeisesti sen takia kun valo möllöttää nyt mittaristossa.. hassua että lamppukin oli poissa, kauhea vaiva nähty :evil:

no nyt on taas toivoa yllä koska näyttäisi siltä että vain vasen anturi olisi rikki ( kuljettajan puoli ) hankitaan siihen uusi ja toivotaan systeemin alkavan toimimaan :D
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Kivaahan se oli dollarihymy, mutta epäilen silti, että pelkkä anturin vaihto ei vielä riitä, mutta toivottavasti olen väärässä. :lol:
Ylijänniterele on tutkinnassa, releen kuoressa olevassa kytkentäkuvassa on virhe ei ole kytketty niin kuin siinä kuvassa. Yksi diodi siitä kuvasta puuttuu.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

no anturi on tilattu.. vaihdan sen heti ensiviikon alussa kuhan saan tämän pitkän loppuviikon rentouduttua vaunuilun merkeissä :D

palataan aiheeseen :wink:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

JA PYYYYYH.. valo vaan palaa.. sormi suussa.. tukka käkkärällä..neuvot kateissa..

onkos tuossa mersussa jonkinlainen pistoke. NS vikapistoke johon liittämällä testerin saisi tietää mikä noita ABSEJA vaivaa..

onko jo -85 tälläinen ylellisyys ja lukeeko se abs viat :roll:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

WISsin mukaan ABS diagnoosin voi tehä (yllätys, yllätys) semmosella
omansalaisella testerillä.
Tullee siihen ABS-askin liittimeen kiinni. Siitä sitten tulkitaan valoja.
Pro HVM
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Rässi66 kirjoitti:WISsin mukaan ABS diagnoosin voi tehä (yllätys, yllätys) semmosella
omansalaisella testerillä.
Tullee siihen ABS-askin liittimeen kiinni. Siitä sitten tulkitaan valoja.
Onko missään mitään tarkempaa tietoa asiasta? Esim. joku linkki.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

mjo33400 kirjoitti:Onko missään mitään tarkempaa tietoa asiasta? Esim. joku linkki.
Tässä on jotain (liekö sama kuin Rässillä). Ei tosin hirveästi valaise. :(

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

Rässi66 kirjoitti:WISsin mukaan ABS diagnoosin voi tehä (yllätys, yllätys) semmosella
omansalaisella testerillä.
Tullee siihen ABS-askin liittimeen kiinni. Siitä sitten tulkitaan valoja.
oletkos rässi66 spesiaali tässäkin asiassa :roll: :D
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

dollarihymy kirjoitti:oletkos rässi66 spesiaali tässäkin asiassa :roll: :D

Jaa minä vai? :oops: tässäkin? :oops: :oops:
Eeeen, kunhan vain lukasin WISsistä.
Minun versio on aikalailla samanlainen, lukulaite on tosiaan semmoinen
siihen hommaan tehty.
Saiskohan ne piuhat ja anturit mitattua siitä liittimestä?
Missäs ne mersun kytkentäkaaviot oli?
Pro HVM
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Nonni. Aloin laittaan vahvarin letkuun sulaketta ja se onneton piuha häläppäs ABS-boxin kuoreen mahtavalla kipinöinnillä.
AAARRGHH! :evil: :evil:
Nytpä se ABS-valo palaa oikeeen mukavasti.
Oliko siinä omaa sulaketta jossakin, varsinaisessa sulakerasiassa ei ABSstä puhuttu mithän?
Vai pitääkö ostaa suoraan uusi boxi? :eec: :supersad: Jube?
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No onneks on Rässi kohta tulossa loistava purkuauto taloon. :idea: Tatsuni on muistaakseni lähes kokonaan ABS-muovia, muutamaan tinapaperiosaa lukuunottamatta. :D Siitä vaan laitat tatsunin judolla fileiksi :arrow: ei lopu ABS kesken. :idea:
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

mulla ei nuo ABS.ät edelleenkään toimi. en ole koko kesänä niitä miettinyt.
nyt syksyn tullen voisin taas alkaa niitä roplaamaan..
aloittaa siitä että laittaa mittaristoon polttimon takas :abs:

millanen homma olisi vaihtaa eteen laakerit jospa niissä on liikaa klappia vaikka katsuri ei siitä mitään maininnutkaan ONKO iso homma?

onkos siinä etu ja taka laakerit niinkuin molemminpuolin.. eihän se nyt voi yhtenäinenkään olla KOITTAKAA TAJUTA mitä mongerran :roll:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Yhtä helppo vaihtaa kuin muissakin autoissa. Samanlaiset kuviot. :lol:
Onko kellään siitä ABS-poksista pinnijärjästystä.
Oletan, että poksista ABS-moottorille menevä tieto on kadoksissa jossain. :oops:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

dollarihymy kirjoitti:millanen homma olisi vaihtaa eteen laakerit jospa niissä on liikaa klappia vaikka katsuri ei siitä mitään maininnutkaan ONKO iso homma?

onkos siinä etu ja taka laakerit niinkuin molemminpuolin.. eihän se nyt voi yhtenäinenkään olla KOITTAKAA TAJUTA mitä mongerran :roll:
Juu, tajutaan me. Kartiolaakerit, etu ja taka. Jarrusatulan käyttäyttää irti.
Takimmaisen ulkokoolinki voipi olla pikkusen purassu napaan kiinni, mutta kyllä se lähtee.
Ainakin jos pikkusen saa hitsattua siihen.
Mersu muuten käskee laittaan siihen laakerointiin akselin suuntaista pitkittäisvälystä 1-2 sadasosamilliä.
Renkaan reunasta renkuttamalla voi olla että juuri ja juuri huomaa.
Tarkat jannut laittaa heittokellolla... 8)
Pro HVM
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Rässi66 kirjoitti: Tarkat jannut laittaa heittokellolla... 8)
Tai kiinni ja vähä takasin. Alle 1/4 kierrosta :roll:
® Mesen linttaklubi
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

täytyy alkaa vaihtoa suunittelemaan.. siis laakerin ei mersun :lol:

suunnittelemaan :roll:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Mikäs muuten on W124:n ABSeissa kun valo palaa heti käynnistyksen jälkeen? Autolla ei siis ehdi ajaa vielä metriäkään. Syttyi tuossa ajon aikana taannoin eikä sammu. Viittaisiko siihen ettei ABS-boksi saa virtaa? Ylijännitereleen sulakkeen tarkastin, ok, sekä etupään anturit ehdin testata... näytti 1 kOhmin luokkaa. Lataus on 13.8V tyhjäkäynnillä ajovalot päällä. Katsastuskonttorikin sopivasti lähetti kutsun että sais tulla näyttämään autoa.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Yleisin aiheuttaja on rikkinäinen ylijännitesuojarele. :roll:
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Niin, siihen meikäläinenkin mielessäni päädyin. YJS-relehän taitaa syöttää virtaa tuolle boxille. Ihme vaan ettei oo mitään muita ongelmia tullut, jos se rele on todellakin kääkähtänyt. Pitänee kaivaa se pois ja aukaista.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Nii oliko sillä ABSipoksilla sulaketta jossaki?
Johan mie uuen poxinki tilasin germainasta.
Pro HVM
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No prkl.. mulla ois ollunna 300TE:stä ABS:n boxi. :D
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Mika.T kirjoitti:No prkl.. mulla ois ollunna 300TE:stä ABS:n boxi. :D
Jaa? Oliko ASD? Siinä on omanlaisensa poxi.
Pro HVM
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

khyyyl

EDITTIÄ: osa nro: 0265101020 ja mersun nro: 0055455132
Tähden seuraaja
Viestit: 3
Liittynyt: 30.10.2007 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tähden seuraaja »

dealer kirjoitti:Yleisin aiheuttaja on rikkinäinen ylijännitesuojarele. :roll:
Missä muuten se ylijännitesuojarele tai sen sulake sijaitsevat ?

Autooni 230TE - 90 tuli outo vika heti lämppärin moottorin vaihdon jälkeen: (Lienee kuitenkin pelkkää sattumaa ?)

ABS - valo alkoi vilkkua ajon aikana. Samalla tuli sellainen oire, että startti ei joka kerta meinaa jaksaa alkaa pyörittämään moottoria käynnistyksessä, aivan kuin akku olisi huonosti ladattu. (On melkein uusi)
Seuraavalla käynnistyskerralla voi taas kuitenkin pyörittää konettta iloisesti.
Latausjännitettä en ole vielä mitannut.
Voiko ABS - järjestelmä vaikuttaa käynnistysvirtapiiriin, vai onko tämäkin pelkkää sattumaa ?
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Tähden seuraaja kirjoitti: Missä muuten se ylijännitesuojarele tai sen sulake sijaitsevat ?
Akun takana. Releen päällä on kannen alla lasiputkisulake.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tähden seuraajan auton oireet sopisivat myös maakaapelivikaan (auton alla, vaihteiston kiinnityspultti - kori- välillä). :?

Ylijännitesuojareleessä oleva sulake on lattasulake, ei lasiputki ?
Tähden seuraaja
Viestit: 3
Liittynyt: 30.10.2007 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tähden seuraaja »

Kiitoksia vinkeistä. Pitää joulun pyhinä koittaa käydä tutkimassa. :D
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

dealer kirjoitti: sulake on lattasulake, ei lasiputki ?
Niimpä muuten onkin. :roll:
Liekkö ainoa lattasulake koko 124:ssä?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Se merkkivalo syttyy, kun jännite putoaa liian alas.
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Vastaan tähän topicciin itselläni on kiireinen tapaus, olenko mitannut oikeita johtoja moottoritilasta, alla on 2 napainen liitin ja päällä on 1 napainen liitin pyöreämpi ja 2 naipainen on kantikas olen mitannut 1 napaista ja 200k alueella yleismittari näyttää molemmilta puolen 0.12 ja toisesta autosta missä abs toimii mittasin samalla mittarilla samalla tavoin niin näytti 0.8 , antureiden johdoissa ei näy näkyviä vaurioita. takapenkin alta en löytänyt, kun neliskanttisen 2 napaisen liittimen, onko oikea kyseessä vai onko millainen se takana olevan anturin johto. Äskön käynnistin ja valo sammui kuten kuuluukin mutta syttyy, kun lähdetään ajamaan mikä viittaa anturivikaan mielestäni.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”