190:n 2l dieselin piristys ohjeita kaivattaisiin

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
kaivani
Viestit: 7
Liittynyt: 03.8.2007 8:06

190:n 2l dieselin piristys ohjeita kaivattaisiin

Viesti Kirjoittaja kaivani »

elikkä onko jotain helpohkoja tehonlisäys konsteja tuohon 2l diisseli koneeseen vai pitääkö koko masiina heittää kuikkaa ja ostaa isommalla koneella oleva mersu. paljoo ei tarttis tehoja lisää saada kun sais sen verran
että ei koko aikaa tarviis olla muitten eessä tuolla liikenteessä.

edellinen auto joka mulla oli diisselinä oli 306 peugeot joka oli turbolla mutta painaakin 200 kiloa enemmän kuin tää teinitähti ja oli sitten kiihtyvyys ihan eri luokkaa kuin tässä mersussa on. jotenka laittakaapas hiukan ohjeistusta tulemaan jos jotain konsteja on olemassa piristää hiukan teinin konetta.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Lissää syöttöä ja maksimikierrokset tappiin, niin kulkee..
Syöttöruuvia kun kääntelet, niin käännä niin että muista montako kierrosta väänsit.. Monet on vääntäneet kolme kierrosta (30%lissää) Sitten tyhjäkäyntiä otat saman verran pois kun käänsit syöttöä lisää. Maksimikierrokset kun säädät sen ruuvin prikan kanssa tasoihin (kolme-neljä täyttä kierrosta pitäs mennä) pumppu rupeaa rajoittamaan syöttöä paljon myöhemmin ja keskialueelle tulee lisää hönkää. Toki ylenpalttinen kierrätys rikkoo koneen, mutta kun pidät maltin kierrättelyissä, niin kestää. Elikkäs syöttöpumpusta takakansi irti ja säätämään. Syöttöpumpusta voi tulla hieman öljyä, kippo alle.
Ruuvit: http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0091.jpg
Pumpun ajoitus kandee myös katsoa kohdilleen, sekin vaikuttaa melkoisesti jos ei ole ajoitus kohdillaan. Mekasta saat ohjeet ajoituksen säätöön.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
kaivani
Viestit: 7
Liittynyt: 03.8.2007 8:06

190:n 2l dieselin piristys ohjeita kaivattaisiin

Viesti Kirjoittaja kaivani »

kiitos Sami R ohjeista :D . kertoisko vielä joku kuin paljon joutuu teiniä purkamaan että pääsee tekemään nuo Samin kertomat asiat kun kahtelin konepellin alle niin eihän sinne mahu mitään kalujakaan väliin kun siinä on heti edessä öljyn suodatin ja ilmanputsari riittääkö kun nuo päästelee pois vai onko jotain muuta vielä päästeltävä irti?
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Luulis että ilmanputsarin irrotus riittää, jos saat ruuvit takakannesta auki..
300D:ssä onkin paljon ahtaampi tuo pumpunkannen ja suodattimen jalan väli. :(
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

300D:ssä onkin paljon ahtaampi tuo pumpunkannen ja suodattimen jalan väli.
OM603 koneessa tilaa on parhaiten, OM601 on ahdas ...
Viimeksi muokannut dealer, 05.8.2007 14:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

dealer kirjoitti:OM603 koneessa tilaa on parhaiten, OM601 on ahdas ...
OM602 on myös ahdas.. Kutosen pumppuun pääsee käsiksi tosi nätisti.
124.023
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

OM601:sessä tilaa on sellainen..öö..oisko 3cm 8) Eli ei oikein mikään hylsykään tahdo mahtua väliin. Ilmanputsari pohjineen irti ja muutaman tunnin varaa aikaa rassailuun, kyllä se siitä kun hermot riittää.Muuta hankalaa tuossa ei olekaan kuin tuo ahtaus. Sami R:n neuvot itse säätämisestä oli hyvät. Katsastukseen vaan ehkä kannattaa jotain patenttia laittaa kaasuvaijeriin/linkkuun ettei ota ihan niin hirveästi kierroksia. Oma otti parin kierroksen max. kierrosten ruuvailulla n.6000 kier/min..

Ne takakannen ruuvit voikin sitten olla Torxit tai tasapäiset ruuvit, tai sitten joku vaihtanut normaalit pultit paikalleen :roll:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Ainiin puhuin eilen epähuomiossa Om 617:sta... :?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”