2.0 - 2.5 Erot ja nostajien vaihto/päivitys

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Avatar
Smuge
Viestit: 125
Liittynyt: 14.1.2007 14:41
Paikkakunta: Kotka Kustoms

2.0 - 2.5 Erot ja nostajien vaihto/päivitys

Viesti Kirjoittaja Smuge »

Hellou. :D

Tuli ostettua toinen mese taloon ku sattui "renkaiden hinnalla" saamaan :wink:

Tuo on vm. 83 johon vaihdettu yhtä sun toista uutta osaa mut omistajalta loppui innostus.

Omistaja sanoi että siinä on kuulemma 2.5 alakerta (lohko,männät,kampiakseli) ja 2.0 yläkerta. Onko tuollainen mahdollista ja onko ainoa tapa ottaa selvää, niin irroittaa kansi ja katsoa männästä mitat? Kansi on 2.0 8v keinuvivuin

Sitten se pääasia elikkäs kansi on varustettu säädettävillä keinuvivuilla niin onko mitenkä suuri juttu vaihtaa niiden tilalle hydrauiset nostimet vaiko ostaako ennemmin jostaa käytetyn kannen moisilla?

Kiitoksia vastauksesta etukäteen ! :halm:
Mada mada dane

W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Tuskin sentään 2.5 alakerta. Niitä ei ole saanut kuin 16-venasella kannella. Luulisi ongelmia olevan esimerkiksi mäntien kanssa (venttiilikolot männissä ei satu kohdalleen). Sensijaan 2.3 alakertahan se voi olla, niitä kun on tehty sekä 8 että 16 venttiilisellä kannella.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Melitos kirjoitti:Tuskin sentään 2.5 alakerta. Niitä ei ole saanut kuin 16-venasella kannella. Luulisi ongelmia olevan esimerkiksi mäntien kanssa (venttiilikolot männissä ei satu kohdalleen). Sensijaan 2.3 alakertahan se voi olla, niitä kun on tehty sekä 8 että 16 venttiilisellä kannella.
Mistähän lienen lukenut että 2.3 16v alakerta on sama kuin 2.0 ja 2.3 8v:ssä. 2.5 on sitten eri juttu varmaan kun on iskunpituus pidempi.

Siis tuumasivat että ero 8v koneeseen on vain männät ja kansi+ tietyt apulaitteet.
Avatar
Smuge
Viestit: 125
Liittynyt: 14.1.2007 14:41
Paikkakunta: Kotka Kustoms

Viesti Kirjoittaja Smuge »

Jännitys tiivistyy ku alan avaamaan konetta... :roll:

Tossa olisi kuulemma 2.5 8V alakerta mut kaikki selvii ku alkaa purkaaminen.

Lisäkysymys että tos on ihan kiilahihnoilla pyörivä laturi ja ohj.tehostin niin mitäs kaikkee vaatii että saan siihen sellasen moniurahihna paketin?
Mada mada dane

W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
jammunet
Viestit: 10
Liittynyt: 23.11.2007 7:27
Paikkakunta: Tikkakoski

tuota noin

Viesti Kirjoittaja jammunet »

ettei kyseessä nyt ole w123 mersu?
Niissähän on tuota 2.5 8v konetta ollunna.
jos taas kyseessä on 190. niinkun kirjoituksen sijoituksesta olettaa saattaa, niin olenpa melkein sata varma että sinne on heitetty 123.sen 2.5l motti, ei epäilystäkään jos apulaitteet toimii kiilahihnoilla.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mikähän moottori siellä on konehuonees? otappa kuva siit.

mannelavetin M123 2.5l kone o rivikutonen...

M102, M115 ja M123 ja niiden eri versioissa ei yhdessäkään ole sama poraus ja iskun pituus... Noin äkkiä ajatellen mitä malleja voisi olettaa siel olevan. M115 ja M123 koneissa kiilahihna, mutta mun mielestä myös ihan ekat M102 moottorit oli kiilahihnoilla...

Aika yleistä on että M102 2.0l tekniikka vaihdetaan M102 2.3l tekniikkaan kokonaan tai osittain. Kaikki osat paitsi männät ja ventiilit on keskenään käypiä, Jopa kannet voi laittaa ristiin vaikka ventiilit eri kokoisia käsitääkseni onkin.

Tuskin sinne on uhrattu M102 2.5L cosworthin konetta? Teoriassahan 8V kannen voisi siihen sovittaa... Mutta se vaatis jo muutaki ku pulttaa-kiinni juttuja.

ainii, olihan kyse edes bensakoneesta? ts. allekirjoituksesi 2.0i?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”