2.0i kaput?

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Avatar
mopomasa
Viestit: 119
Liittynyt: 07.10.2006 14:35
Paikkakunta: Karkkila / 050-5546077

2.0i kaput?

Viesti Kirjoittaja mopomasa »

Hei arvoisat raatilaiset!

Pelkään tietäväni tuomion mutta kysympähän kuitenkin kun eihän sitä koskaan tiedä.

Auto on 190 vm89 2.0 ruisku, moottorin puristuspaineet:
- 1 ja 4 sylinteri antoi 12bar
- 2 ja 3 antoivan tuloksen 2 bar

Kone ei ole käynyt puoleen vuoteen eikä bensalinjoja ole eli ei ihan helpolla saa "lyötyä tulille" mutta koneen käyttökelpoisuudesta osaisko joku viisampi sanoa aiheuttaako esim venttiilin ohjurikumet moista, tahi kannattaakohan alkaa enää elvyttään. Toiseen konevammaiseen oli ajatus laittaa tämä kone.
500CL 500SL
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kansi halki tai paffi pettänyt 2 ja 3-pytyn väliltä. :?: :roll:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Jaa, joku ehtikin jo, no komppaan easyraiteria näin arvauksena.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jos haluaa poissulkea venttiilit arvausleikistä irroittamatta kantta, (joka pitää silti irroittaa) tekee näin: Laitetaan pytty kerrallaan vain yksi sytkytulppa kiinni, pyöritetään startilla ja kuulostellaan pakosarjasta ja imusarjasta suhinoivatko venttiilit ko. pytyn puristaessa. Öljykorkista voi yrittää kuunnella samalla männän ohipuhalteluja. Pyttyjen välistä k*seva pahvi voi kyllä vaikeuttaa äänimaailman tulkintaa. :? Tällä tavoin olen yhden venttiilivian paikallistanut ilman mittareita, ja kuntoon tuli yhden venttiilin sekä pahvin vaihdolla
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
mopomasa
Viestit: 119
Liittynyt: 07.10.2006 14:35
Paikkakunta: Karkkila / 050-5546077

Viesti Kirjoittaja mopomasa »

ei onneksi ollut vikaa, laitoin käymään eli pensalinjat kuntoon ja hetken käynnin jälkeen uusi mittaus ja kaikki arvot ok.
Ennen käynnistystä runsaasti startilla sahaaminen ei vaikuttanu tuloksiin.
Oisko hydr nostajat tehneet tällasen ilmiön.
500CL 500SL
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Oiksko vaan ollut osa männän renkaista jumissa seisomisen jäliltä?
Kerran yhteen c-kadettiin saatiin puristukset takasin seisonnan jälkeen kun laitettiin crc:t joka pyttyyn yöksi ja jo oli aamulla taas kaikki tallella ja lähti käyntiin :shock:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”