190E Mystiset käynti ongelmat

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jeppuroi190
Viestit: 23
Liittynyt: 22.3.2011 9:35
Paikkakunta: Sipoo

190E Mystiset käynti ongelmat

Viesti Kirjoittaja Jeppuroi190 »

Elikkä... olen selannut foorumia aiheeseen liittyen ja vika voi olla jossakin maan ja taivaan välillä... Eli ongelmana on että kuun ja tähtien asennosta riippuen tenava joko käy ihan normaalisti tyhjäkäyntiä ja kun pahalle päälle sattuu niin alkaa pudottamaan tyhjäkäynnillä kierroksia 400-500 rpm tienoolle hetken jopa ke-jetti osaa antaa lisää kakkua niin ettei sammu, mutta hetken päästä ei oikeeastaan ole tyhjäkäyntiä ollenkaan pitää aina risteyksiin tullessa pitää kaasulla hengissä laite...

Merkille pantuja seikkoja

-Joskus toimii moitteettomasti, eli vika ei ole jatkuva

-Vika usein poistuu ainakin hetkeksi ku käyttää virrat pois ja starttaa uudelleen

-Yhdessä vaiheessa jos vedätti rajottajalle niin sammui kone laakista, nyttemmin tämä on poistunut mutta ajottain hyytyy pariks sekunniks jos käy rajottajassa

-Yhdessä vaiheessa myös jyrkkä käännös kaasu pohjassa sammutti moottorin eikä hetkeen suostunut käynnistymään

-Bensa tankissa aika kova (ali)paine? suhahtaa aikalailla kun korkin irroittaa

-Ja ongelma nimenomaan tyhjäynnillä veto päällä toiminut aina normaalisti ei nyi tai röpötä

Apuja kaivaittais mitä lähtis ensimäisenä kokeilemaan :roll:

Kiitoksia etukäteen ja pahoittelen tekstin luettavuutta :D
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Missäköhän kunnossa sulla on potentiometrin vastukset ja pinnat. Kannattais käydä mittauttamassa Boschin testerissä jollakin ruiskutuslaitteisiin erikoistuneella korjaamolla.
Mersuja
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

suosittelisin uusimaan ecun moottorin lämpötilatunnistimen siitä kannesta. ylijänniterele kannattaa myös tinailla uudestaan läpi hapettumien varalta kuin myös b-pumpun rele.
Avatar
Jeppuroi190
Viestit: 23
Liittynyt: 22.3.2011 9:35
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jeppuroi190 »

Tänään kokeilin avata bensatankin korkkia kun rupes sahaa käynti ni tuntu tasaantuvan ja käyvän oikeilla kierroksilla tyhjäkäyntiä... Onko tuo tankin huohotus miten toteutettu? Siinä ainakin tuntuis olevan jotain häikkää sille vois jokatapauksessa tehdä jotakin...

Bensapumpun rele on ollut auki ja näytti hyvältä...
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

tankissa pitäisi olla alipaine koneen käydessä ja heti sammutuksen jälkeenkin. siellä bensapumpun vieressä on semmoinen kuin paineenvaraaja joka vähentää niitä pumpun ääniä ja jättää paineen järjestelmään aina sammutuksen jälkeen mikä auttaa sitten lämmintä moottoria käynnistymään paremmin. voisiko aiheuttaa noita ongelmia viisaammat tarkennatteko? missäs kunnossa sulla on bensansuodatin siellä voisiko olla hiukan tukkoisuutta siinä? voisi nimittäin aiheuttaa vaikka mitä häikkiä moottorin painepuolella.
Avatar
Jeppuroi190
Viestit: 23
Liittynyt: 22.3.2011 9:35
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jeppuroi190 »

Bensafilsu 07 vaihdettu muistaakseni... pitänee muutenkin uusia se..
nollajakari
Viestit: 97
Liittynyt: 05.11.2007 13:07

Viesti Kirjoittaja nollajakari »

Minulla veti toissa kesänä tankin haitariksi kun se alipaineohjattu tankin tuuletusjärjestelmä oli tukossa. Ei silti vaikuttanut käyntiin.
Avatar
Jeppuroi190
Viestit: 23
Liittynyt: 22.3.2011 9:35
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jeppuroi190 »

Kai se on sitte bensatankki päästettävä syytetyn pallilta?... Seuraavaksi voisi kolvailla yj-releen varmuuden vuoksi, mitäs kaikke sen piirissä olikaan että oireeileeko mahollisesti jotku muutkin laitteet jos siinä on vikaa
Avatar
Jeppuroi190
Viestit: 23
Liittynyt: 22.3.2011 9:35
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jeppuroi190 »

Mites se ruiskun lämpötila anturi voiko sitä todeta kotikonstein vialliseksi??
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

Lämpöanturin voit mitata ihan yleismittarilla. vastusarvot olisivat kyseiselle seuraavat: 0*C 6 kilo-ohmia, 40*C 1,2 kilo-ohmia ja 80*C 325 ohmia.

YJ-releen kautta kulkee päävirta eculle sekä koko kylmäkäynnistyspiirin sekä joutokäyntimoottorinkin virta että kannattaa juotella ilman muuta sekin rele kuntoon.
Avatar
Jeppuroi190
Viestit: 23
Liittynyt: 22.3.2011 9:35
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jeppuroi190 »

Käynnistyssuuttimen lämpö-aikakatkaisin

-20C 12 Sekuntia
0C 1.5 Sekuntia
+3C 0.5 Sekuntia

Alfa merin kirjasta lainattua...

Onko tämä suomeksi aika mitä "ryyppy" on päällä

jos on niin ei taida tämäkään ihan ohje arvojen mukaan pelata :roll:
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Jeppuroi190 kirjoitti:Käynnistyssuuttimen lämpö-aikakatkaisin

-20C 12 Sekuntia
0C 1.5 Sekuntia
+3C 0.5 Sekuntia

Alfa merin kirjasta lainattua...

Onko tämä suomeksi aika mitä "ryyppy" on päällä

Jos on niin ei taida tämäkään ihan ohje arvojen mukaan pelata :roll:
Nuo on k-jetin arvoja.
KE:ssä ei ole lämpö-aikakatkaisinta :roll:
"ryyppy"ei noissa ole päällä kuin starttauksen ajan.

Minkä ikäinen auto?
Joutokäynnin säätimiä on kahta erilaista noissa.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Jeppuroi190
Viestit: 23
Liittynyt: 22.3.2011 9:35
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jeppuroi190 »

10/89 Sakasan tuonti...
Alfamerin mukaan ei oo ku KE-Jettiä :roll: :roll:
Joitakin vuosimallikohtaisia eroja on kuitenkin arvoihin lueteltu
:?
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Jeppuroi190 kirjoitti:10/89 Sakasan tuonti...
Alfamerin mukaan ei oo ku KE-Jettiä :roll: :roll:
Joitakin vuosimallikohtaisia eroja on kuitenkin arvoihin lueteltu
:?
Tuossa on kaksinapaisella liittimellä oleva tyhjäkäyntimotti. Oletko koittanut putsata mottia?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Jeppuroi190
Viestit: 23
Liittynyt: 22.3.2011 9:35
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jeppuroi190 »

V*tutuskäyrää tänään nostatti entisestään että tyhjäkäynti ku alko temppuilemaan niin taas kävin bensatankin korkin avaamassa "susahdus" ja tuntu toimivan paremmin... Tää vaan jo kertaalleen ikäänkuin suljettu pois vaihtoehdoista :roll:
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

joo sitä lämpöaikakytkintä ee oo olleskaa ke-jetissä, ainoastaan k-jetistä löytyy se... ke-jetissä ecu käyttää kyllä käynnistyssuutinta startin aikana mutta käynnistyksen jälkeen polttoaineen syöttö on täysin suuttimien varassa, k-jetissä sitä kakkua tarjoilee startin jälkeen tuo lämpöaikakytkinohjattu käynnistyssuutin. otappas joutokäyntiventtiili irti mesestäs ja puhdistele se jollain spraylla ja herkistele sitä ihan +12 voltin virralla.
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Jeppuroi190 kirjoitti:V*tutuskäyrää tänään nostatti entisestään että tyhjäkäynti ku alko temppuilemaan niin taas kävin bensatankin korkin avaamassa "susahdus" ja tuntu toimivan paremmin... Tää vaan jo kertaalleen ikäänkuin suljettu pois vaihtoehdoista :roll:
Tankin huohotusletku löytyy auton alta kuskin puolelta.
Sellainen kuminen letkun nysä näkyy takakelkan välistä jostain.
Jonkinverran painetta pitääkin olla, mutta jos tuo on tukossa saattaa sekin vaikuttaa.
Oletko laittanut merkille oireileeko pahemmin tyhjällä tankilla?
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Jeppuroi190
Viestit: 23
Liittynyt: 22.3.2011 9:35
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jeppuroi190 »

Jani kirjoitti:
Jeppuroi190 kirjoitti:V*tutuskäyrää tänään nostatti entisestään että tyhjäkäynti ku alko temppuilemaan niin taas kävin bensatankin korkin avaamassa "susahdus" ja tuntu toimivan paremmin... Tää vaan jo kertaalleen ikäänkuin suljettu pois vaihtoehdoista :roll:
Tankin huohotusletku löytyy auton alta kuskin puolelta.
Sellainen kuminen letkun nysä näkyy takakelkan välistä jostain.
Jonkinverran painetta pitääkin olla, mutta jos tuo on tukossa saattaa sekin vaikuttaa.
Oletko laittanut merkille oireileeko pahemmin tyhjällä tankilla?
Paha sanoa kun tankki on melkeimpä aina tyhjä :D :D :D
Mutta pitää ajaa kuitenkin jonkun aikaa että sitä painetta rupee sinne tulemaan niin että suhahtaa
Avatar
Jeppuroi190
Viestit: 23
Liittynyt: 22.3.2011 9:35
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jeppuroi190 »

Pari päivää tullut ajeltua tankinkorkki raollaan... toiminu käynti hyvin :o :o
Pitänee ajaa viel hetki näin ja sit laittaa taas kunnolla kiinni ja kattoo miten käy ettei oo vaan hetkellisesti ollu venus otavaan nähden 5 astetta kallellaan pohjoista kohti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”