W201 1.8 -91 kone humputtaa kierroksia-ilman yj-relettä ok
W201 1.8 -91 kone humputtaa kierroksia-ilman yj-relettä ok
Eli kyseinen 1.8 bensalaitos hakee kierroksia-ikään kuin kaasuttelee itsekseen oikein selvästi. Tarkastin kumiletkut ja tyhjäkäynninsäätimen-en löytänyt vikaa. Tarkastin yj-releen(näytti ookoolle) ja jätin se laittamatta paikoilleen-heti rupesi käymään kuten pitääkin. Tosin tämä ei ole oikea korjaus, sillä abs-valo palaa ja kylmäkäynnistyssuutin ei toimi, kun rele on pois. Pystyykö nyt arvelemaan, että onko vika yj-releessä vai ohjaako se rele myös tyhjäkäynninsäädintä, joten voiko vika olla vieläkin tyhjäkäynninsäätimessä?
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 05.11.2007 13:07
Ok. Eli kokeilemalla selviää. Itselle vain tulee mieleen, että yj-rele voisi olla myös kunnossa, sillä absit ja sen valo toimii niin kuin pitääkin, kun rele on kiinni. Mutta tosiaan mikä muu kuin tyhjäkäynninsäädin voisi saada aikaan niin nopeasyklisiä kierrosten nousua ja laskua? Asia selvinnee ensi viikonloppuna, mutta silti voi esittää valistuneita tai vähemmän valistuneita veikkauksia
Taidan koittaa ensin yj-rele paikallaan ja koittaa toista tyhjäkäynninsäädintä sen kanssa. Jos ei pelaa, niin sitten yj-releen kokeilu. Toivottavasti löytyy vika tuolta akselilta.
Mites muuten onko ookoo ajella muuten ilman yj-relettä. Toki absi on poissa ja kylmäkäynnistys ei ole nopeaa, mutta noin muuten-vaikuttaako päästöarvoihin?
Taidan koittaa ensin yj-rele paikallaan ja koittaa toista tyhjäkäynninsäädintä sen kanssa. Jos ei pelaa, niin sitten yj-releen kokeilu. Toivottavasti löytyy vika tuolta akselilta.
Mites muuten onko ookoo ajella muuten ilman yj-relettä. Toki absi on poissa ja kylmäkäynnistys ei ole nopeaa, mutta noin muuten-vaikuttaako päästöarvoihin?
Kirjoitan tähän kanssa vähän kokemuksia tuollaisesta 1.8 e -91 ja oireina oli alkuun tuo tyhjäkäynnin humppaaminen ajon jälkeen. Puhdistin useampaan kertaan säädintä, mutta ei vaikutusta, uusittiin ja sama jatkui. Alkoi kulumaan bensiiniä reilusti parhaimmillaan 17l/ 100 km. Mitattiin päästöt ja CO n. 9.00 oli kierroksia tai ei HC arvoa en muista, poistettiin sinetti seosruuvin päältä, mutta ruuvin kääntäminen ei vaikuttanut mitään.
Epäiltiin olisiko lamda rikki, vietiin merkkikorjaamoon ja sielä ihmettelivät muutaman tunnin, vaihtoivat lamban ei vaikutusta, mutta osaa ei myöskään laskutettu vaikka tilattu Saksasta asti. Saivat kait säätämällä kohdilleen ainakin hetkeksi, nyt taas tuntuisi kulutus olevan nousussa.
Voisiko tuo lämpötila-anturi tehdä tuon kulutuksen nousun, josko antaisi singnaalia kylmästä koneesta jatkuvasti?
Onko täällä kellään ollut vastaavia ongelmia?
Epäiltiin olisiko lamda rikki, vietiin merkkikorjaamoon ja sielä ihmettelivät muutaman tunnin, vaihtoivat lamban ei vaikutusta, mutta osaa ei myöskään laskutettu vaikka tilattu Saksasta asti. Saivat kait säätämällä kohdilleen ainakin hetkeksi, nyt taas tuntuisi kulutus olevan nousussa.
Voisiko tuo lämpötila-anturi tehdä tuon kulutuksen nousun, josko antaisi singnaalia kylmästä koneesta jatkuvasti?
Onko täällä kellään ollut vastaavia ongelmia?
Ei kait sellaista nykyaikaista langallista mallia ja eipäkait läpällistäkään kun mekaanisesta ruiskusta on kyse. Joku sähköisen ohjauksen vikahan tuo voisi olla, jollaisia on pari siinä ruiskuyksikön sivulla, imuilman lämpöanturi on suodatinkotelossa. Toivottavasti tulee hyviä vinkkejä mitä alkaa kokeilemaan.
Tämä meidän potilas humputtaa sekä kylmänä että kuumana ja tosiaan vain yj-releen kanssa. Ilman relettä toimii niin kuin pitääkin. Eli edelläkuvatut oireet ovat eri ongelmia kuin tässä autossa. Toki voitte koittaa, miten kone toimii ilman yj-relettä teillä.
Itse tarkastelisin ensin kyllä nuo kumiletkut ja kaukalon imusarjan alta, jottei sekota käyntiä. Lämpötunnistin voi antaa väärää tietoa, mutta jos siitä on johto esim poikki anturin tyveltä, niin silloin lähtee huonosti käymään eikä käy alhaisilla kierroksilla ollenkaan-autolla ei voi käytännössä ajaa tuolloin.
Itse tarkastelisin ensin kyllä nuo kumiletkut ja kaukalon imusarjan alta, jottei sekota käyntiä. Lämpötunnistin voi antaa väärää tietoa, mutta jos siitä on johto esim poikki anturin tyveltä, niin silloin lähtee huonosti käymään eikä käy alhaisilla kierroksilla ollenkaan-autolla ei voi käytännössä ajaa tuolloin.
Ja se YJ rele voi hyvinki näyttää kuin uudelta mutta silti olla rikki. Näin oli laita mun coupessa. laitoin uuden coupeen, n 60 eur. tenavissa olen kolvaillut uusiksi ne ja aina se o helpottanut.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Vieläkin on ongelmia tuon katillisen 1.8 e:n kanssa, kun ei saada päästöjä katsastuksen vaatimalle tasolle.
Yj-rele vaihdettu, mutta edelleen seokset rikkaalla. Säätämällä saadaan tyhjäkäynnin päästöt nolliin, mutta hetken pidettyä korkeampia kieroksia päästöt pomppaa reilusti raja-arvojen yli. Koelenkin jälkeen taas päästöt sekaisin, mikä avuksi?
Yj-rele vaihdettu, mutta edelleen seokset rikkaalla. Säätämällä saadaan tyhjäkäynnin päästöt nolliin, mutta hetken pidettyä korkeampia kieroksia päästöt pomppaa reilusti raja-arvojen yli. Koelenkin jälkeen taas päästöt sekaisin, mikä avuksi?
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Siis onko moottorin lämpöanturia testattu tai koitettu, ettei johto ole murtunut. Lämpöanturihan voi viallisena varmaan antaa vääriä tietoja tietokoneelle, joka taas välittää väärän tiedon eteenpäin. Kuvittelee moottorin olevan täysin kylmä kuumana ja päin vastoin.VMTD kirjoitti:Vieläkin on ongelmia tuon katillisen 1.8 e:n kanssa, kun ei saada päästöjä katsastuksen vaatimalle tasolle.
Yj-rele vaihdettu, mutta edelleen seokset rikkaalla. Säätämällä saadaan tyhjäkäynnin päästöt nolliin, mutta hetken pidettyä korkeampia kieroksia päästöt pomppaa reilusti raja-arvojen yli. Koelenkin jälkeen taas päästöt sekaisin, mikä avuksi?