Yhden kerran olen itsekin säästänyt kannenpulttisarjan hinnan eli reilut 20 euroa kun vaihdoin oman 310D tiivisteen, kuukauden päästä sitten tein saman remontin uudestaan kun meni nesteet viitosen männän päälle
No, kantta en oikaisuttanut toista kertaa mutta muuten samat hommat.
Eipä silti, ei se oikein edes harmita kun on niin helppo remontti vaikka omaa tyhmyyttään joutuu kahteen kertaan tekemään.
Joitain tapauksia on vuosien varrella kuulunut myös asiakkaiden suunnasta, mutta kenenkään osaamista kun ei tiedä niin onhan jotain muutakin voinut mennä pieleen ja ongelma siitä. Keskusteluissa ei muuta selvää mahdollisuutta ole selvinnyt kuin vanhat pultit, paitsi kerran kun kiristysohjetta oli noudatettu niin että ensin 15 Nm, sitten 35 Nm, sitten 90 astetta eli yritetty käyttää moottori kuumaksi sen sijaan että olisi kiristetty lisää
Niissä omissa autoissa joissa vika on ollut neste- tai öljyvuoto ulospäin en ole oikaisuttanut kantta.
Riskinsä siinäkin, enkä ole jättänyt oikaisua teettämättä rahan vaan ajan säästämisen vuoksi. On niin helppo ajella työpaikalle ja käyttää kansi irti sekä ajella samalla autolla kotiin.
Luulisin että venymistä kannenpulteissa on näissä harvemmin mutta onko niin ettei pulttien
ruostumisesta kannata välittää mitään kun sille ei ole ohjearvoa ?
Mutta ilman muuta jokainen tekee kuten parhaaksi näkee, epäilemättä tuhannet remontit ovat onnistumeet vanhoilla pulteilla ja saahan pultteja vaikka yksittäin jos haluaa vaihtaa vain ruostuneet / syöpyneet, tai laittaa vaan vanhat.
Eräs Peugeot 305 diesel omistaja ehdotti että kasataan vanhalla kannentiivisteellä kun hänellä olisi sellainen jota käytetty
vain kerran, ja tämäkin on ihan tosijuttu sitten.