190 käynnistys ongelmat. Apua kaivataan. Vika löytynyt!
190 käynnistys ongelmat. Apua kaivataan. Vika löytynyt!
Elii autona siis -89 vm 190 ruisku. Ongelmana on siis että auto ei lähde käyntiin, pari kertaa sammunut ajosta jonka jälkeen on lähtenyt vaivaisesti pitkän sahauksen jälkeen käyntiin viimeisillä voimillaan. Lämpösellä koneella myös vaikeuksia saada käyntiin. Tänä aamuna se ei sitten lähteny millään käyntii. Ei edes lupaillu missään vaiheessa, mistäköhän kannattaisi vikaa lähteä etsimään? Virranjakajan kansi vaihettu hetki sitten ja tulpat samalla reissulla. Voisikohan vika olla jossaiin releissä tai antureissa? Esim ykk anturi???
Viimeksi muokannut _Mikeyy_, 30.6.2013 11:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Pumpun pitää pyörähtää muutama sekunti kun virrat kytkee päälle ja startatessa sekä käydessä pyöriä koko ajan. Jos soppapumppu ei puhu eikä pukahda, kaivele rele syyniin. Rele löytyy akkuosastolta muovien takaa, sellainen tupakkiaskin kokoinen musta muovimötikkä. Päällä saattaa lukea sylinterluku ja KPR. Teurasta varovasti kuoret auki ja kolvaa kaikki pinnien juotokset sekä muutkin isoimmat juotokset uusiksi. Useimmiten murtunut juotos on syypää. 

Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Tyyppivika kaikissa KE-jet mersuissa...
Ne vaan menee tollaseksi ajan myötä... Ite aikoinaan ostin kokonaan uuden ku meni hermot joka toinen viikko kolvailuun... 


Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Muistit varmaan hierasta releen kärjetkin puhtaaksi samalla kun auki oli, mulla oli 6 mukisessa palanu kärjet sen verran ettei jaksanu lähtiä lepopainetta vasten pyöriin.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
_Mikeyy_ kirjoitti:oikein suuri kiitos easy riderille!!! SE TOIMIII! Juotokset tein uudestaan ni nyt taas pelaa, mikäs ton releen virka oikein on? Vai onko ihan vaa jonkuu bensapumpun oma rele? Nyt tohtii sammuttaa auton eikä tarvitse pelätä että ei lähde enää käyntiin. Eli tyyppivika näissä tennareissa?
Ollos höveli. Rele ohjaa paitsi pumppua, niin mallista riippuen kickdownin virtoja, kierrosluvun rajoitusta ja olikohan tekoa myös kylmäkäynnistyssuuttimen ohjauksessa ja kylmäjoutokäynnin korotuksen ohjauksessa. En muista varmaksi sanoa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Taisi samainen laitos Essonpaarin juttujen mukaan katkaista kylmästöinnistä kompuran pois päältä jos kikdown painettiin pohjaan asti.
Elikkä kaikenlaista siihen releen on ympätty ja siksipä uusi maksaa jotain 150-200eur kieppeillä. Samasta syystä autoon aina vain oikealla osanumerolla oleva papumpun releä niin kaikki pelaa niinkuin pitääkin.
Elikkä kaikenlaista siihen releen on ympätty ja siksipä uusi maksaa jotain 150-200eur kieppeillä. Samasta syystä autoon aina vain oikealla osanumerolla oleva papumpun releä niin kaikki pelaa niinkuin pitääkin.