Moi! Potilas on 190e -92 1.8 ja ongelmana tyhjäkäynti.
Kylmänä ei pysy käynnissä, lähtee kyllä heti mutta sammuu noin 2 sekunnin kuluttua jos ei pidä kaasulla käynnissä ja lämpimänä käy liian kovaa yli 1000rpm silti välillä saattaa sammua lämpimänäkin.
Paljon on aiheesta ollut juttua mutta vastausta ei ole löytynyt, joten ajattelin itsekkin kysyä.
Uusittu on: Ylijännite rele, ruiskun lämpötila-anturi, tulpanjohdot, jakajan kansi ja pyörrin.
Bensapumpun releen tinaukset tarkistettu, tyhjäkäynti luisti on puhdas ja aukee kun antaa virtaa, määräjakajan pohjakumin halkein korjattu, kokeiltu myös toista ilmamäärämittaria. Imuvuotoo haettu bräkleenin kanssa tuloksetta.
Apuja kaivattais, muuten olis hyväkuntoinen ja mieleinen peli ajella
W201 tyhjäkäynti ongelma
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 05.11.2007 13:07
W201 tyhjäkäyntiongelma
Miten tyhjäkäyntisäätimen puhtaus on todettu? Se liikkuva luisti kun saattaa olla ihan puhtaan oloinen ja silti jumittelee koska luistipesän sisäpinnalle voi olla kertynyt jopa kovettunutta möhnää. Itselläni oli käynyt niin ja piti purkaa koko keksintö ja jynssätä hienolla hiomatahnalla. Säädintä ei kylläkään ole valmistaja tarkoittanut purettavaksi joten en käy sitä tässä selittelemään. Vinkkaan vain että ensin hankin käytetyn säätimen ja sitten vasta paneuduin asiaan oikein ajan kanssa. Peräpäästä (siitä missä liittimet) purkaminen alkaa.
Suosittelen kuitenkin ensiksi käyttää säädintä jossain esim. dieselkorjaamolla tms. ultraäänipesurissa. Joskus se auttaa.
Sitten vielä: eihän vaan luistia ole rassattu millään ruuvimeisselillä tms? Siinä on niin pienet välykset ettei kovin kummoista skraadia tarvita kun jo jumii.
Tyhjäkäyntiongelmista ja säätimestä on muuten kirjoiteltu maailman tappiin asti niin täällä kuin naapurissa Foorumilla.
Suosittelen kuitenkin ensiksi käyttää säädintä jossain esim. dieselkorjaamolla tms. ultraäänipesurissa. Joskus se auttaa.
Sitten vielä: eihän vaan luistia ole rassattu millään ruuvimeisselillä tms? Siinä on niin pienet välykset ettei kovin kummoista skraadia tarvita kun jo jumii.
Tyhjäkäyntiongelmista ja säätimestä on muuten kirjoiteltu maailman tappiin asti niin täällä kuin naapurissa Foorumilla.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 05.1.2011 19:50
Kirjotetaas väliraporttia.
Tuon yj-releen ohuin nro 3 liitin releen pohjasta pakeni kun työnsi uutta relettä, se on nyt korjattu.
Vika on nyt muuttunut niin että kylmänä ei sammu, mutta toisiinaan lämpinä sammuilee risteyksiin. Kylmänä käy nätisti ja lämpimänä liian kovaa.
Nyt huomasin että ykkösen suutin heiluu ja sinne pillillä bräkleeniä johan kierrokset muuttui, sama nelos suuttimella.
Tuo suuttimien pidike levy on sillain siinä päällä ettei bräkleeni oikein osu kuin pienellä pillillä, siksi en ole aiemmin vuotoa havainnut.
Nyt tilasin uudet suuttimien juuri kumit 2,40e kpl. Nyt on toiveet korkealla..
Tuon yj-releen ohuin nro 3 liitin releen pohjasta pakeni kun työnsi uutta relettä, se on nyt korjattu.
Vika on nyt muuttunut niin että kylmänä ei sammu, mutta toisiinaan lämpinä sammuilee risteyksiin. Kylmänä käy nätisti ja lämpimänä liian kovaa.
Nyt huomasin että ykkösen suutin heiluu ja sinne pillillä bräkleeniä johan kierrokset muuttui, sama nelos suuttimella.
Tuo suuttimien pidike levy on sillain siinä päällä ettei bräkleeni oikein osu kuin pienellä pillillä, siksi en ole aiemmin vuotoa havainnut.
Nyt tilasin uudet suuttimien juuri kumit 2,40e kpl. Nyt on toiveet korkealla..
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 11.4.2014 14:56
Itselläni vähän samanlainen ongelma, sammuilee risteyksiin enemmän ja vähemmän. Välillä kylmällä koneella, mutta viime aikoina pidemmänkin ajon jälkeen. Auto on siis 190 1.8l vm 91 ja ruisku. Tyhjäkäynti on aika heikko, niin kyselisin mistä sitä pystyy säätämään... (kuva?)
Sammumisen jälkeen käynistyy kuitenkin ihan normaalisti.
Sammumisen jälkeen käynistyy kuitenkin ihan normaalisti.