190:n 2l dieselin piristys ohjeita kaivattaisiin
190:n 2l dieselin piristys ohjeita kaivattaisiin
elikkä onko jotain helpohkoja tehonlisäys konsteja tuohon 2l diisseli koneeseen vai pitääkö koko masiina heittää kuikkaa ja ostaa isommalla koneella oleva mersu. paljoo ei tarttis tehoja lisää saada kun sais sen verran
että ei koko aikaa tarviis olla muitten eessä tuolla liikenteessä.
edellinen auto joka mulla oli diisselinä oli 306 peugeot joka oli turbolla mutta painaakin 200 kiloa enemmän kuin tää teinitähti ja oli sitten kiihtyvyys ihan eri luokkaa kuin tässä mersussa on. jotenka laittakaapas hiukan ohjeistusta tulemaan jos jotain konsteja on olemassa piristää hiukan teinin konetta.
että ei koko aikaa tarviis olla muitten eessä tuolla liikenteessä.
edellinen auto joka mulla oli diisselinä oli 306 peugeot joka oli turbolla mutta painaakin 200 kiloa enemmän kuin tää teinitähti ja oli sitten kiihtyvyys ihan eri luokkaa kuin tässä mersussa on. jotenka laittakaapas hiukan ohjeistusta tulemaan jos jotain konsteja on olemassa piristää hiukan teinin konetta.
Lissää syöttöä ja maksimikierrokset tappiin, niin kulkee..
Syöttöruuvia kun kääntelet, niin käännä niin että muista montako kierrosta väänsit.. Monet on vääntäneet kolme kierrosta (30%lissää) Sitten tyhjäkäyntiä otat saman verran pois kun käänsit syöttöä lisää. Maksimikierrokset kun säädät sen ruuvin prikan kanssa tasoihin (kolme-neljä täyttä kierrosta pitäs mennä) pumppu rupeaa rajoittamaan syöttöä paljon myöhemmin ja keskialueelle tulee lisää hönkää. Toki ylenpalttinen kierrätys rikkoo koneen, mutta kun pidät maltin kierrättelyissä, niin kestää. Elikkäs syöttöpumpusta takakansi irti ja säätämään. Syöttöpumpusta voi tulla hieman öljyä, kippo alle.
Ruuvit: http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0091.jpg
Pumpun ajoitus kandee myös katsoa kohdilleen, sekin vaikuttaa melkoisesti jos ei ole ajoitus kohdillaan. Mekasta saat ohjeet ajoituksen säätöön.
Syöttöruuvia kun kääntelet, niin käännä niin että muista montako kierrosta väänsit.. Monet on vääntäneet kolme kierrosta (30%lissää) Sitten tyhjäkäyntiä otat saman verran pois kun käänsit syöttöä lisää. Maksimikierrokset kun säädät sen ruuvin prikan kanssa tasoihin (kolme-neljä täyttä kierrosta pitäs mennä) pumppu rupeaa rajoittamaan syöttöä paljon myöhemmin ja keskialueelle tulee lisää hönkää. Toki ylenpalttinen kierrätys rikkoo koneen, mutta kun pidät maltin kierrättelyissä, niin kestää. Elikkäs syöttöpumpusta takakansi irti ja säätämään. Syöttöpumpusta voi tulla hieman öljyä, kippo alle.
Ruuvit: http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0091.jpg
Pumpun ajoitus kandee myös katsoa kohdilleen, sekin vaikuttaa melkoisesti jos ei ole ajoitus kohdillaan. Mekasta saat ohjeet ajoituksen säätöön.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
190:n 2l dieselin piristys ohjeita kaivattaisiin
kiitos Sami R ohjeista
. kertoisko vielä joku kuin paljon joutuu teiniä purkamaan että pääsee tekemään nuo Samin kertomat asiat kun kahtelin konepellin alle niin eihän sinne mahu mitään kalujakaan väliin kun siinä on heti edessä öljyn suodatin ja ilmanputsari riittääkö kun nuo päästelee pois vai onko jotain muuta vielä päästeltävä irti?

OM601:sessä tilaa on sellainen..öö..oisko 3cm
Eli ei oikein mikään hylsykään tahdo mahtua väliin. Ilmanputsari pohjineen irti ja muutaman tunnin varaa aikaa rassailuun, kyllä se siitä kun hermot riittää.Muuta hankalaa tuossa ei olekaan kuin tuo ahtaus. Sami R:n neuvot itse säätämisestä oli hyvät. Katsastukseen vaan ehkä kannattaa jotain patenttia laittaa kaasuvaijeriin/linkkuun ettei ota ihan niin hirveästi kierroksia. Oma otti parin kierroksen max. kierrosten ruuvailulla n.6000 kier/min..
Ne takakannen ruuvit voikin sitten olla Torxit tai tasapäiset ruuvit, tai sitten joku vaihtanut normaalit pultit paikalleen

Ne takakannen ruuvit voikin sitten olla Torxit tai tasapäiset ruuvit, tai sitten joku vaihtanut normaalit pultit paikalleen
