190 2.0 E epätasainen käynti

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Dynamite
Viestit: 2
Liittynyt: 15.12.2007 3:44

190 2.0 E epätasainen käynti

Viesti Kirjoittaja Dynamite »

Elikkäs kosla on -87 2.0E ja oireet seuraavanlaiset: Käy epätasaisesti tyhjäkäynnillä (käynti ei vaella) ja alle 2000 kierroksilla, jonka jälkeen toimii nätisti. Eco-mittari on muutaman millin irti tapista tyhjäkäynnillä, moottorijarrutuksissa menee tappiin (ennen oireita tapissa myös tyhjäkäynnilla). Vaihdoin tulpat,johdot,pyörijän ja kannen, ei vaikutusta. Onko kyseessä imuilma vuoto vai jokin muu? Kiitän jo etukäteen kaikista vastauksista!
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tervetuloa tynamiitti voorumille :D

Mittään en mersuista tiijä, muttei se ole minua ennenkään estäny :!:

Imuilimavuotoa eppäilisin nuilla oireilla, toisaalta taas pensatenavat on tunnettuja tyhjäkäyntihäröistään.

Appiukolla taisi tuommoista aiheuttaa kanssa tukkeileva tankin tuuletus, oli niin kova alipaine tankissa ettei jaksanut saaha polttoainesta. Tosin kyseessä olikin kaasariversio.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
dhaimon
Viestit: 27
Liittynyt: 28.7.2007 19:47
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja dhaimon »

samaa oiretta oli tuossa minun 2.6:ssa yhdessä välissä, kannattaa tarkistaa juuri nuo imuvuodot pois ja että kaikki alipaine letkut on kiinni / ehjiä.. Sekä, ettei suuttimen välistä vain valskaa.

Itse vaihdoin tulpat, virranjakajan kannen ilman vaikutusta, mutta sit tajusin että yksi letku oli vähä huonosti kiinni.

Yks, että säätää seosta vähä, nii se voi kans vaikuttaa tuohon, varsinki jos tuppaa nypyttää vedättäessä.
- Life is a bitch, be its pimp -
Dynamite
Viestit: 2
Liittynyt: 15.12.2007 3:44

Viesti Kirjoittaja Dynamite »

Kiitoksia vinkeistä! Täytyy siis käydä läpi letkut ja tiivisteet, katotaan muuttuuko käynti sitten.
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Re: 190 2.0 E epätasainen käynti

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Dynamite kirjoitti:Elikkäs kosla on -87 2.0E ja oireet seuraavanlaiset: Käy epätasaisesti tyhjäkäynnillä (käynti ei vaella) ja alle 2000 kierroksilla, jonka jälkeen toimii nätisti. Eco-mittari on muutaman millin irti tapista tyhjäkäynnillä, moottorijarrutuksissa menee tappiin (ennen oireita tapissa myös tyhjäkäynnilla). Vaihdoin tulpat,johdot,pyörijän ja kannen, ei vaikutusta. Onko kyseessä imuilma vuoto vai jokin muu? Kiitän jo etukäteen kaikista vastauksista!
vaihdas myös bensansuodatin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”