tuli sit toi 124 rönttä vaihdettua tenavatähteen, muuten menee ihan näpsäkästi, mutta ongelmaa ilmenee ainakin lämpimänä liikkeellelähdön jälkeen kakkoselle vaihtaessa veto häviää, kytkin pohjaan, niin jaksaa ottaa jenkaa ja siitä uusi yritys ykkösellä lapikasta lattiaan, niin senjälkeen jaksaa mennä.. mikä vois aiheuttaa, veteleekö bensapumppu viimisiään vai voisko olla kiinni vaan ainaisesta bensan vähyydestä
lisäksi ilmeni, että lähtee heikosti käyntiin ainakin kylmänä.. missä mahtaa olla kylmäkäynnistyssuutin??
190 2.6E käyntihäiriöt ja heikko käynnistyvyys??
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
190 2.6E käyntihäiriöt ja heikko käynnistyvyys??
W639 130cdi
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
Eipä ole tuollaista ongelmaa tullut koettua.. epäilemättä veikkaisin myöskin bensapuolen ongelmaa. lambdan ei pitäisi viallisenakaan vaikuttaa noin kovasti ja en käsitä miten sytkäpuolikaan voisi tuollaista temppuilua tehdä
Jos mahdollista niin yritä saada mitattua bensajärjestelmän paine. Polttoainepumppukin kait tuon voisi tehdä jos se on "hidas syttymään"
Mutta suosittelen vaihtamaan sen bensansuodattimen heti kun kerkeät! Se on kuitenki halpa kulutusosa joka suojelee koko bensajärjestelmää...
Muutamat osat jotka vaikuttaa bensajärjestelmässä oleellisesti ovat:
1. Ilmamäärämittarin lautanen (kannattaa kokeilla ettei se lautanen hankaa painettaessa mistään reunasta) sen pitää olla herkkä!
2. Bensapaineen varaaja.. sijaitsee siellä bensapumpun vieressä ja pitää paineet yllä kun pumppu sammuu.
3. Järjestelmän paineentasaaja. Jos tämä on rikki ei bensajärjestelmän paine pysy vakiona ja suuttimien virtaus on epämääräistä. Se säätelee bensapaineen tolla imusarjan alipaineen avulla.
4. Pieni bensansuodin määräjakajalle tulevassa letkussa. Eli kun irrotat sen letkun joka tulee pumpulta määräjakajaan ni siinä on pieni sihti. Jossain oli täällä ohjeetki sen putsaukseen
5. Fuel Pressure Control Solenoid (eli vissiin ohjauspaineensäädin), on siinä määräjakajassa kiinni, sellainen musta mötikkä joka säätelee suuttimille menevää painetta ECU:n tahdissa.. kaksi napainen liitin
6. Alipaineviat on aika yleisiä näissä ruiskuissa ja vaikuttaa seoksiin, tutki kaikki imusarjalta lähtevät alipaineletkut ja kumiosat ettei oo vuotoja.
7. Mikrokytkin siinä kaasuvaijerin koneistossa voi olla sökö ja voi sotkea järjestelmää. helppo kokeilla toiminta vaikka ottamalla se liitin irti ja ajella testiajoa. Tai sitte yleismittarilla mittaa.
Tossa nyt alkuun jotain.. lonkalta arvauksia nämä kaikki, mutta toivotaan että osuis joku kohalleen
Jos mahdollista niin yritä saada mitattua bensajärjestelmän paine. Polttoainepumppukin kait tuon voisi tehdä jos se on "hidas syttymään"
Mutta suosittelen vaihtamaan sen bensansuodattimen heti kun kerkeät! Se on kuitenki halpa kulutusosa joka suojelee koko bensajärjestelmää...
Muutamat osat jotka vaikuttaa bensajärjestelmässä oleellisesti ovat:
1. Ilmamäärämittarin lautanen (kannattaa kokeilla ettei se lautanen hankaa painettaessa mistään reunasta) sen pitää olla herkkä!
2. Bensapaineen varaaja.. sijaitsee siellä bensapumpun vieressä ja pitää paineet yllä kun pumppu sammuu.
3. Järjestelmän paineentasaaja. Jos tämä on rikki ei bensajärjestelmän paine pysy vakiona ja suuttimien virtaus on epämääräistä. Se säätelee bensapaineen tolla imusarjan alipaineen avulla.
4. Pieni bensansuodin määräjakajalle tulevassa letkussa. Eli kun irrotat sen letkun joka tulee pumpulta määräjakajaan ni siinä on pieni sihti. Jossain oli täällä ohjeetki sen putsaukseen
5. Fuel Pressure Control Solenoid (eli vissiin ohjauspaineensäädin), on siinä määräjakajassa kiinni, sellainen musta mötikkä joka säätelee suuttimille menevää painetta ECU:n tahdissa.. kaksi napainen liitin
6. Alipaineviat on aika yleisiä näissä ruiskuissa ja vaikuttaa seoksiin, tutki kaikki imusarjalta lähtevät alipaineletkut ja kumiosat ettei oo vuotoja.
7. Mikrokytkin siinä kaasuvaijerin koneistossa voi olla sökö ja voi sotkea järjestelmää. helppo kokeilla toiminta vaikka ottamalla se liitin irti ja ajella testiajoa. Tai sitte yleismittarilla mittaa.
Tossa nyt alkuun jotain.. lonkalta arvauksia nämä kaikki, mutta toivotaan että osuis joku kohalleen
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
ok kiitos, tuosta onkin jo paljon apua selvityksessä, viittais kyllä vahvasti siihen bensapaineen varaajaan, kun tekee lähes joka kerta, kun ollut hetken sammuksissa...pitäiskö bensalinjan olla paineisena sammuksissa ollessa vaikka kuinka kauan?? selvittäis kyllä heikkoa kylmäkäynnistystäkin, jos ei saa ainetta..
W639 130cdi
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
ongelmat jatkuu vieläkin, heikkoon käynnistyvyyteen epäilin syyksi kosketushäiriötä kylmäkäynnistyssuuttimen liittimessä, varsinkin kun liitintä roplaamalla tuntui lähtevän paremmin käyntiin.. vaan eipä auttanut vaikka vaihdoin uudet liittimet, niin siltikin on väkinäistä käyntiin lähtö.. paineet pysyy, ainakin 1/2 tunnin päästä sammutuksesta on paine suutinputkissa, pidemmän ajan päästä en ole vielä koittanut.. ja sitten on vieläkin se vedon loppuminen lyhyen sammuksissa olon jälkeen (1-30min), kerran tekee, sen jälkeen ei sohlaa ajossa.
kaikki letkut on tutkittu ja liittimet käyty läpi, bensafiltterikin oli ihan uudennäköinen, joten en sitä vaihtanut, eikä oikeen oireet siihen viittaiskaan..
mitähän sitä seuraavaksi koittas??
kaikki letkut on tutkittu ja liittimet käyty läpi, bensafiltterikin oli ihan uudennäköinen, joten en sitä vaihtanut, eikä oikeen oireet siihen viittaiskaan..
mitähän sitä seuraavaksi koittas??
W639 130cdi
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro