röpöttää ja yskii ajossa sekä tyhjäkäynnillä..

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Avatar
migaaa
Viestit: 37
Liittynyt: 19.6.2006 14:11
Paikkakunta: Susiraja

röpöttää ja yskii ajossa sekä tyhjäkäynnillä..

Viesti Kirjoittaja migaaa »

Elikkäs semmone ongelma mihin kaipais nopiaan ammattiapua :? auto nykii aivan joka vaiheessa paitsi ohituksissa. Tyhjäkäynnillä auto oikeen nytkyy ja sillon varsinkin kun painaa pikkusen kaasua. Noissa maantienopeuksissa autosta lähtee täysin puhti kun koittaa nostaa vauhdin 80nestä sataan. Otin varmuuden vuoksi kuvan ruiskuvehkeestä kun luulen että se saattaa olla siitä kiinni.

Kuva

ja sitten vielä lähikuvaa

Kuva

Olisin kiitollinen jos joku osaisi neuvoa niin ei tarvitsisi käydä niin usein tankkaamassa.
nollajakari
Viestit: 97
Liittynyt: 05.11.2007 13:07

röpöttää ja yskii

Viesti Kirjoittaja nollajakari »

Oletko tarkastanut virranjakajan kannen ja syttyjohtimet? oireet vaikuttavat aivan klassillisesti sinnepäin.
Avatar
Swataia
Viestit: 215
Liittynyt: 03.9.2007 22:59
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Swataia »

Vuosimalli? Kone?

Ootko jo kattonu sytkäpuolen osat? Jakajankansi, johdot ja tulpat.

Onkos se lambdalla vai ilman? :roll:

Noi kuvat mitä oot ottanu... toi kytkin katkasee bensan syötön moottorijarrutuksessa ja saattaa vaikuttaa myös tyhjäkäyntiin? (varmistaako joku) noh sen voi kuitenki mitata helposti yleismittarilla toimiiko kytkin.

Sitte toi musta anturi kaasuläpässä kertoo moottorinohjaukselle onko kaasuläppä lepoasennossa vai täyskaasulla.. ei siis kerro mitään siitä väliltä. sen voi kanssa mitata ihan yleismittarilla toimiiko.
Kuva
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81

-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Avatar
Swataia
Viestit: 215
Liittynyt: 03.9.2007 22:59
Paikkakunta: Hamina

Re: röpöttää ja yskii

Viesti Kirjoittaja Swataia »

nollajakari kirjoitti:Oletko tarkastanut virranjakajan kannen ja syttyjohtimet? oireet vaikuttavat aivan klassillisesti sinnepäin.
heh nopiampi olit :lol:
Kuva
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81

-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Avatar
migaaa
Viestit: 37
Liittynyt: 19.6.2006 14:11
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja migaaa »

tulpat on vaihdettu alle 1000km takasi ja johdot on ihan hyvässä mallissa. Sytyspuolta en ole vielä tarkistanut, mutta miten se selittäisi ton vuodon?
Avatar
migaaa
Viestit: 37
Liittynyt: 19.6.2006 14:11
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja migaaa »

ainiin..

vuosimallia -87
2.0 bensa
ajettu 380tkm
Avatar
Swataia
Viestit: 215
Liittynyt: 03.9.2007 22:59
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Swataia »

migaaa kirjoitti:tulpat on vaihdettu alle 1000km takasi ja johdot on ihan hyvässä mallissa. Sytyspuolta en ole vielä tarkistanut, mutta miten se selittäisi ton vuodon?
tuo öljyvuoto luultavasti tulee ruiskun ulkopuolelta... itselläni vuotaa ilmanputsariin tulevasta huohuotinletkusta. se kovettuu aikojen saatossa ja alkaa fuskaamaan, luultavasti siitä valuu sitten tuohon kaasuläppäkotelon ympärille. ota putsari irti ja ihmettele :roll:
Kuva
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81

-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Krapula
Viestit: 22
Liittynyt: 06.5.2007 18:15

Viesti Kirjoittaja Krapula »

migaaa kirjoitti:tulpat on vaihdettu alle 1000km takasi ja johdot on ihan hyvässä mallissa. Sytyspuolta en ole vielä tarkistanut, mutta miten se selittäisi ton vuodon?
Itse huomasin tänään kuinka paljon pelkkä johtojen vaihto voi vaikuttaa auton menohaluihin. Nykimiset puolikaasulla hävisivät oitis. Suosittelen vaihtoa vaikka johdot näyttäisivätkin päältäpäin olevan kunnossa. Vaihdon jälkeen ainakin ovat.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Onko lämpimänä käynnistymisvaikeuksia? Entäpä ilmanputsarin kunto? Tukkoisuus yhdistettynä johonkin muuhun voisi moista tehdä. Yksi jippo voisi olla kokeilla ottaa siitä sähkösuuttimesta(kylmäkäynnistys) piuha irti. Josko ois jääny selälleen, tosin kun en suoraan muista mistä tuo ottaa lämpötiedon :/

EDIT: Eli onko lämpöanturi sama kuin joka tulee mittaristolle.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Fetisisti kirjoitti: Eli onko lämpöanturi sama kuin joka tulee mittaristolle.
Ei, mittarille on oma yksinapainen, ruiskulle isompi kaksinapainen. Näin ainakin kutosessa, eukon nelosesta en muista varmaksi sanoa.

Edit: Ja olikos uudemmissa öbyy -90 läksien nelinapanen? Vai muistelenkohan nyt hassuja.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Swataia
Viestit: 215
Liittynyt: 03.9.2007 22:59
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Swataia »

Easy Rider kirjoitti: Edit: Ja olikos uudemmissa öbyy -90 läksien nelinapanen? Vai muistelenkohan nyt hassuja.
vahvistan :)
Kuva
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81

-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Avatar
migaaa
Viestit: 37
Liittynyt: 19.6.2006 14:11
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja migaaa »

Nyt on kivut hiukan hellittäneet. Vaihdoin virranjakajasta pyörittäjän,
vanha kun oli päässyt jo halkeilemaan, mutta siltikään ei tuo puolikaasu
kiihdytyksien yskiminen loppunut. Tyhjäkäynnillä taas nyt käy kuin unelma.
Tuli siinä samalla säädettyä pikkusen sytytystä aikaisemmaksi ja tuntui siitä
ainikin olevan jotain hyötyä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”