W201 on minulle ihan uusi tuttavuus ja talvilevolla.
Ennen talvilepoa Fortella moottorin sisäpesu, uudet öljyt ja tein "talviseisonta"huollon. Seuraavana päivänä pesin jäähdytysjärjestelmän ja vaihdoin uudet jäähdytysnesteet. Pesun ja huuhteluiden takia moottoria piti kierrättää nosturilla kaiken kaikkiaan melkein tunnin. Varsinaisen jäähdytysnesteen laittelin sitten alipaineen avulla koneeseen (suosittelen, koska jäähdytysjärjestelmää ei tarvitse juurikaan ilmata).
Kaiken tuusauksen jälkeen nostin öljytikkua ja ihmetys oli suuri. Öljy oli (mutu) hieman lisääntynyt ja se oli laihentunut.
Ennen talviseisontaa ei ollut huolia, auto kulki ja käynnistyi hyvin eikä savuttanut. Eikä talvihuollon jälkeenkään mikään ollut moottorin käynnissä muuttunut mihinkään suuntaan. Moottorin hyvä toimivuus voisi poistaa äkillisen suutinvian.
Mistä muualta voisi dieseliä päästä moottoriöljyn sekaan?
Pitäskö vielä kerran vaihtaa öljyt ja vähän seurata mitä tapahtuu. Olisi koko talvi aikaa korjata.
W201 -87 2,0d öljy laimenee
Olisi hyvin harvinaista jos dieseliä pääsisi moottoriöljyyn.
Eihän kyse voi olla yksinkertaisesti lämpölaajenemisen aiheuttamasta mittaerosta tikussa ?
Sanoisin ettet erota öljystä onko siinä hieman dieseliä seassa vai ei.
Paljonko öljytaso oli noussut, oliko öljyn lämpötila sama molemmissa mittauksissa ?
Eihän kyse voi olla yksinkertaisesti lämpölaajenemisen aiheuttamasta mittaerosta tikussa ?
Sanoisin ettet erota öljystä onko siinä hieman dieseliä seassa vai ei.
Paljonko öljytaso oli noussut, oliko öljyn lämpötila sama molemmissa mittauksissa ?
Öljy tuntui sormien välissä hyvin oudolta ja vähemmän liukkaalta.
Mittausolosuhteet oli vertailukelpoiset. Auto oli koko viikonlopun samalla nosturilla, joten auton asento ei muuttunut. Moottorin lämpötila oli myös sama.
Sen verran huomasin, että kun kone on kuuma, niin öljynpaineet tyhjäkäynnillä reilu 2bar, mutta kun moottori on korjaamohallilämmin, niin joutokäynnillä viisari on tapissa.
Paljon on öljynpaine kuumalla koneella auton oman mitarin mukaan?
En muistanut koeajolla kiinnnittää asiaan huomiota.
Pitää varmaan vielä vaihtaa kerran öljyt, jos sinne olisi vaikka jäänyt vielä Fortelitkuja johonkin öljypohjankoloseen.
Kun on eka dieselauto, niin kaikki uusi aluksi oudoksuttaa. Lisäksi tapana on korjata ennakkoon, ennen kuin vika aiheuttaa keskeytyksen.
Mittausolosuhteet oli vertailukelpoiset. Auto oli koko viikonlopun samalla nosturilla, joten auton asento ei muuttunut. Moottorin lämpötila oli myös sama.
Sen verran huomasin, että kun kone on kuuma, niin öljynpaineet tyhjäkäynnillä reilu 2bar, mutta kun moottori on korjaamohallilämmin, niin joutokäynnillä viisari on tapissa.
Paljon on öljynpaine kuumalla koneella auton oman mitarin mukaan?
En muistanut koeajolla kiinnnittää asiaan huomiota.
Pitää varmaan vielä vaihtaa kerran öljyt, jos sinne olisi vaikka jäänyt vielä Fortelitkuja johonkin öljypohjankoloseen.
Kun on eka dieselauto, niin kaikki uusi aluksi oudoksuttaa. Lisäksi tapana on korjata ennakkoon, ennen kuin vika aiheuttaa keskeytyksen.
Tämä on normaalia. Hyvät paineet, yleensä kuumana vähemmän.Sen verran huomasin, että kun kone on kuuma, niin öljynpaineet tyhjäkäynnillä reilu 2bar, mutta kun moottori on korjaamohallilämmin, niin joutokäynnillä viisari on tapissa.
Riippuu kyllä kierroksista aika lailla.
Oikein kuumaksi ajettuna saattaa olla alle kilossa ja silti ei aiheuta korjaamisen tarvetta.
Et vielä kertonut paljonko pinta oli tikussa noussut, sentin ?