Terve kaikki!
Lisäsin talvella dieseli-Volkkarini (T4 TDI Transporter) polttoaineeseen puolisen prosenttia perämoottoriin tarkoitettua kaksitahtiöljyä. Tämä siksi, että olin kuullut tällaisen toiminnan suotuisista vaikutuksista autoni moottorin toimintaan.
No Volkswagenini toimintaan tapahtumalla ei tainnut juurikaan olla merkitystä, mutta päätinpä kokeilla samaa Mersuuni. Puoli prossaa 2T-Marinea 190E:n säiliöön bensan sekaan.
Auto käynnistyy erilailla kuin ennen. Nyt pitää startata muutaman puristustahdin yli ennen kuin moottori hyrähtää iloisesti käymään. Aiemmin, pelkällä bensiinillä käytettäessä, moottori starttasi kun "koskikin" virta-avaimeen. Tämä käynti oli alussa sellaista rytkyttämistä parin sekunnin ajan, sitten kyllä tasaantui. Öljybensalla käynnistettäessä moottori lähti käymään kuin mikäkin uudenaikaisen auton moottori.
Onko palstan asiantuntijoilla näkemystä, mistä moinen ilmiö saattaisi johtua? teknillisesti?
Kokemuksia kaksitahtiöljystä
Bensa vehkeessä tuolla öljyn laittamisella ei varmaankaan saavuta oikein mitään hyötyä. Jos noin pienellä seoksella on ollut niin ei siitä pitäisi kyllä mitään haittaakaan olla. Vuotasko sit joku suutin vaan tai ollu roskia kierrossa
niin lähteneet nyt liikkeelle.
niin lähteneet nyt liikkeelle.
Viimeksi muokannut Miksu, 30.4.2012 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos siinä on K-jetti, niin tuo voisi selittyä määräjakajan paremmalla tiiveydellä. Niillä on taipumus vuotaa painetta suuttimille vanhemmiten. Tuttu ilmiö w126 ässä omistajille. Näin kone saa ryyppybensat jos siitä vuotobensasta ja lähtee avaimeen hipaisemalla, ennen kuin ruisku edes alkaa syöttämään polttoainetta. Kunnossa oleva K-jet ruiskukone ei saisi lähteä ihan laakista (mutta melkein), toisaalta kun se määräjakaja on tarpeeksi väljä niin ei kyllä lähdekään. 

MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99