Nyt tarkoituksena saada tuo "moottorinohjaus" kuntoon.
Itselle kertynyt aika paljon materiaalia (bosch). Tarkoituksenani olisi saada kertymään mahdollisimman paljon informaatiota (omaa ja muiden tietoutta) yhden topicin alle jotta se helpottaisi muita ko vaivojen kanssa taistelevia

Eli omassa oireet... Laiskuus... Joutokäynti vaeltaa (kunjoutokäynti ventiili kiinni) reilummassa kiihdytyksessä puutuu totaalisesti jos kaasu pohjassa. Sammuu joskus kun kytkimen painaa pohjaan.
Nopeana korjauksena. Lisäilma ventiilistä liitin irti. Sammuilu ja ja joutokäynnin seilaaminen loppui. Uusittu lämpöanuri, ja imuilman anturi. Sekä myös määränjakajan läpän asentoa mittaava anturi. Sekä se perinteinen YJ rele.
Laitoin Laajakaista lambdan kiinni että näkee mitä tapahtuu kun oireilee. Niin epäilykseni oli oikea. Jostain syystä menee laihalle. Maantie ajossa afr huitelee siinä 15,2-15,4 välissä. Taloudellisuutta ajatellen ihan ok. Kun painaa kaasua niin minkäänlaista kiihdytysrikastusta ei tule. Vaan menee suoraan stokiometriselle eli 14,7 ja pysyy siinä. Sitten kun painaa kaasun pohjaan (viimeinen sentti) niin lähtee kipuamaan 13,8 tienoolle mutta parin sekunnin jälkeen tärähtää afr 18... Ja meno loppuu kuin seinään.
Se mikä tuosta tekee ristiriitaista niin päästöt on hyvät. Lambda 1 hc 50-60 väliin co 0,05 ja polttaa hyvin eikä jäännös happea...
Luulen että ke3-jet vaatii perus säädön uudelleen. Sekä puhdistus. Ja jokin asia sekoittaa järjestelmää kun,mennään täyskaasu kiihdytykselle. Voinee johtua perussäädön tarpeesta. Koska käsittääkseni Lambda putoaa pois täyskaasu kiihdytyksessä. Ja jos perussäätö liian laihalla niin tuo olisi loogista.
Eräs anturi kyllä vielä vaivaa. Eli en ole löytänyt kytkiksistä, ja mersun omia ei ole käytössä. Sijainti on siinä imusarjan alla sylinterikannessa 2-3 syl välissä alhaalta ylöspäin ruuvattu. Muistaakseni puna/vihreä johto,menee. Eli maadottava.
Kirjoittelen lisää sitä mukaa kun edistyn. Ja ideat aina tervetulleita
