190E 1.8 vähän kysyttävää

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
sasasd
Viestit: 1
Liittynyt: 16.7.2014 15:07

190E 1.8 vähän kysyttävää

Viesti Kirjoittaja sasasd »

Tuollainen tuli hommattua. Muuten kaikki pelaa mutta kaksi kertaa olen saanut sammumaan ajossa noin 1200 km aikana. Eli jos tulen alhaisilla kierroksilla (<1500) risteykseen ja painan kytkimen pohjaan niin kierrokset dippaavat suht alhaalla ja palaavat takaisin normaaliin. Isoilla kierroksilla laitan kytkimen pohjaan niin kierrokset eivät dippaa eli tyhjäkäyntimoottori ehtii tulla peliin. Toisella kerralla ehdin nostamaan kytkimen niin moottori käynnistyi heti.

Olisiko kyseessä vain tahmaava TK-moottori? Kertaakaan ei ole sammunut tyhjäkäynnillä ja käy erittäin sulavasti kokoajan 750 rpm. Lisäksi kierrosmittari hyppii suht paljon vaihteiden vaihtojen ja kytkimen painalluksen seurauksena, jumittava vaijeri mittaristossa? Ainiin vielä kysyisin onko normaali kun joutuu starttia pyörittämään sen 3-5 kertaa ennenkuin kone lähtee käyntiin. Startti pyörii pirteästi ja kone lähtee aina päälle, tuntuu vain, että joutuu normaalia pidempään pyörittää. Jostakin katsoin, että pitkä käynnistys ja ajoittainen sammuminen viittaa CPS:n eli kampiakselin asentotunnistimeen. Onko tässä sellaista?
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

On siellä sytkää varten asentotunnistin. Vauhtipyörältä ja kuskinpyolella.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”