W 201 2,5d turbo,end of part I

Katso myös w124 moottori-osio.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4361
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

W 201 2,5d turbo,end of part I

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ahdasta on.
Vähän tilaa lisää.
Jo mahtuu.
Sitten noita öljynkierron osia.
Kaveri teki paluupuolen laipan,22 millistä putkea.
Öljyn suodattimen jalkaan/t-haaraan porasin 5,5 mm.reiät,oli aika pienet vakiona.
Huomenna tehohydroon teflonletkua hakemaan.
Viimeksi muokannut kilander, 28.8.2006 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Mihis meinasit tuon öljynpaluun vetästä? Porasitko siihen suodattimenjalkaan sen öljynpaineanturille tulevan reiän kans isommaksi?

Hitsin, hitsi kun lukee näitä teidän turpo-juttuja rupee taas turpopöljyys nostamaan päätään :oops: :oops: :oops:
Nimim. Osat ois jo valmiina :wink:

Edittiä. Luin ajatuksen kanssa ja kirjotit jo näköjään että kairasit senkin jalan reiän isommaksi :oops:
Sain muuten orkkis turporiisselin jalan, nyt vaan letkun tekoon :whistle:
Viimeksi muokannut jiipee, 10.8.2006 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

jiipee kirjoitti:Hitsin, hitsi kun lukee näitä teidän turpo-juttuja rupee taas turpopöljyys nostamaan päätään
Ei oo täälläkään yhtään helepompi olo... :wink:
Pro HVM
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No prkl.. löytyis ny äkkiä se 2.9 :D
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4361
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

jiipee kirjoitti:Mihis meinasit tuon öljynpaluun vetästä?
Siihen merkkivalon anturin tilalle tulee:n.100 000km.ajanu tuolla myllyllä,ja en oo valoa tarvinnu (ei vissiin vie öljyä).
Ja muutenkin tullut piettyä kummassakin kulkineessa puolvälissä tikkua öljyt,jos tuo 1,4 metriä pitkä 22 millinen paluu riittäisi?

Nii,ja sanokaahan turpopöljät,tai muutenvaan tietäjät,mistä saan KKK ahtimeen etuputken/tai laippakin tuohon auttas,pulttijako n.85mm.?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4361
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tuommosta tänään...onko tuo ihan pöljä ajatus laittaa tuo huohotin venttiilinkopasta tuohon paikkaan?
Ei ainakaan kannata entiselleen jättää.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mikäs tuo on. Ja mihin paikkaa tuo tulee?

Melkeinhän se on sama mihin sen huohottimen tökkää. Kunhan ei ahtopaine putkiin :D
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4361
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Vähän epäselvä kuva,tuo siis oma viritys,vapaavirtaussuodattimelta tulee kumiputkella-ja jatkuu tuosta t-kappaleesta turbolle,oksasta ajattelin laittaa huohottimen.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Eikös se huohottimen letku mene sinne pohjapanssarin reijästä maantiehen?
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Rässi66 kirjoitti:Eikös se huohottimen letku mene sinne pohjapanssarin reijästä maantiehen?
Katsastuksessa ei vaan kärsi läähättää kovinkaan paljoa, eikä taida olla laillinen muutenkaan? :roll:

Antoivat nimittäin meikäläisen Fiat 128:lle 1600-luvulla rukkaset ulkoisen huohottimen takia, ja hallin lattialle ei sentään tullut astumisen aikana kuin kahvikupillinen öljyä. :evil: :lol: Huohotinta ei voinut laittaa ilmanputsariin, huohotinkaasu tumppasi koneen heti. :(

Ratkaisu oli yksinkertainen: Huohotin litran kokispulloon :arrow: leima :idea: 8)
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Mulla meni läähätinletku öljynsuodattimenjalan viereen, sieltä ne höyryt piäs vapaasti pihalle. Eihän tuossa sinun patentissa mitään vikaa oo, turpon siivet vaan jankkiintuu, jos kone huohottaa isommalti. Ja orkkisturpossa taitaa tuo huohotin mennä juurikin tuohon väliin.
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Mulla on kanssa kaikissa turboversioissa mennyt huohotus maahan. Katsastusmies ei tuosta sanonut muutakun että "sulla taitaa kone vähän huohottaa" kun näki letkun.

Noita pakoputkenlaippoja kannattaa kysyä Päivärinteen Jokolta, sillä pitäisi olla niitä jemmassa. Voin laittaa puhelinnumeron yv:llä jos kiinnostaa.

Vein tänään oman kuulerin palaset hitsarille. Muutkin osat alkaa olla kasassa.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

jiipee kirjoitti:orkkisturpossa taitaa tuo huohotin mennä juurikin tuohon väliin.
Kyllä menee, juu.
Pro HVM
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4361
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Joo Samuli,laita vaan se numero,on vähän hakusessa tuo laippa..

Kone ei näkyvästi huohota,joten laitan sen nyt tuohon,kun tuli alettua hölmöilemään.

Turbolle öljyntulo näyttää tältä.Suolainen lähtöhinta tuolla letkulla,51 euroa/metri.

Ei ollut hydrauliikkaliikkeessä 22 millin reiällä teflonletkua.
Millä ootte laittanut paluuöljyn tulemaan?
Toisellepuolelle konetta tarviais vaan 1,4 metrin pätkän.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Itse olen käyttänyt paluuletkuna ihan tavallista öljyn ja bensankestävää letkua. Ei ole ollut ongelmia tuollaisen letkun kanssa.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Kallista on ollu letku, onko tuo 1/4" vai 3/8" ?
Nimittäin tuohon käyttöön löytyy metallikudospäällysteistä letkua alle 20 eur/metri.

Viisaammat kertoilee, että se paluuletku/putki pitäs männä kokoajan alaspäin, kun se öljy tulee turpolta paineettomana :idea:
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Tuosta huohottimesta semmonen vielä että vähän kehno kun tuo öljyjankki jysähtää välijäähdyttimen sisäpuolelle...
I drive an Opel. What's your excuse?
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Huohottimelle öljyn keruu säiliö ja siitä putki maailmaan :idea: Ei paskaannu cooleri eikä putket :!:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4361
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

jiipee kirjoitti:Kallista on ollu letku, onko tuo 1/4" vai 3/8" ?
Nimittäin tuohon käyttöön löytyy metallikudospäällysteistä letkua alle 20 eur/metri.

Viisaammat kertoilee, että se paluuletku/putki pitäs männä kokoajan alaspäin, kun se öljy tulee turpolta paineettomana :idea:
Taitaa olla 1/4" letkua,on vähän kalliinolonen lähtöhinta.Onneksi myyjä harrasti autonrakentelua,joten alennusprosentti 75 :roll: .

Hyvällä tuurilla paluu menee kokoajan alaspäin,tai no ehkä pieni tasainen osuus sattuu matkalle.

Siitähän sen vissiin huomaa,jos ei toimi,että polttaa öljyä.Huomaakohan sen tiisselissä samalla tavalla kuin pentsiinimoottorin sinisestä savupilvestä?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

kilander kirjoitti:Siitähän sen vissiin huomaa,jos ei toimi,että polttaa öljyä.Huomaakohan sen tiisselissä samalla tavalla kuin pentsiinimoottorin sinisestä savupilvestä?
Kaverin turbodiesel-Buikissa oli ahtimen öljynpaluuletku lintassa ja
eka testilenkillä maisema takana peittyi valkoiseen savuun, kun
turbo puski öljyt pakopuolelta läpi. :D
Pro HVM
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

kilander kirjoitti: Siitähän sen vissiin huomaa,jos ei toimi,että polttaa öljyä.Huomaakohan sen tiisselissä samalla tavalla kuin pentsiinimoottorin sinisestä savupilvestä?
Kyllä sen huomaa, kun rupee sitä öljyä kulumaan. Pahimmassa tapauksessahan, jos öljyä menee tarpeeksi painepuolelle, niin kone rupeaa pyörimään öljyllä ja se ei sitten oo ollenkaan hyvä asia :idea:
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Jos mahdollista niin tee siihen lohkon kylkeen reikä sitä paluuta varten. Jossain lohkoissa on muuten sitä paluureikää varten oikee kohtakin. Onko sulla siinä lohkossa sitä tasaista kohtaa?
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4361
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

jiipee kirjoitti: Onko sulla siinä lohkossa sitä tasaista kohtaa?
Ei nyt äkkiä katottuna näytä olevan.

Paha kun on reikä väärässä lohkossa,varastossa om 603 lohko,missä öljynpaluu laipalla siihen öljypohjan yläpuolelle.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Mites se Jiipeen turbottaminen on edistynyt?
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Eipä oikeestaan mitenkään, hyvin on suunnittelu voittoista ollu tämä projekti. Osia on kyllä kertyny jo melkonen röykkiö, kun vaan sais asenneltua :oops:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4361
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

jiipee kirjoitti:Tässä Kilanderille muutama kuva siitä öljynsuodattimenjalasta.
Siinä näyttäis olevan kaksi reikää enemmän kuin vaparissa,syy moiseen?

Mistä noita saa ja mitä maksaa?

Purkaamoilla ei tunnu olevan,joskus vähä aikaa sitten joku kauppas käpy-voorumilla 120 euroa,onk se kohtuullista vai kallis.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

No ne kaks ylimääräistä reikää on just niitä öljynjäähdyttimelle meneviä putkia varten, jotka näkyykin siinä yhdessä kuvassa :wink:
Nuihin putkiin pitää prässätä sopivat letkut ja keulaan tuupata jäähdytinkenno.

Ostin tuon jalan Alajärven miitissä ja maksoi 80€
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4361
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

No tuota,vähän tyhmä olo hyvin ryypätyn viikonlopun jälkeen :oops: ,mutta mistäskohtaa se lähtee turbolle öljy?

Ja jatkokysymyksenä,mistä kannattaa hommata turbon öljypumppu,vai kannattaisko vaihtaa vaan pienempi ratas siihen alkuperäiseen?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Turbokoneessa ahtimen öljy otetaan lohkon kyljestä pakosarjan alta.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”