190d autom. ei meinaa vaihtaa 3.-->4.

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W124
Vastaa Viestiin
pienikulkija
Viestit: 34
Liittynyt: 20.2.2007 18:42
Paikkakunta: Mäntyharju

190d autom. ei meinaa vaihtaa 3.-->4.

Viesti Kirjoittaja pienikulkija »

muuten loota toimii, mut suurin vaihto meinaa olla työlästä.

onko ko. vaihdossa jarrupanta joka toimii samoin kuin esim. traktorin pikavaihdepakassa, eli 4. on suora välitys. jolloin tuo panta luistaisi...

taitaa siis olla entinen koko automaattiloota?
ölhyt ja suodattimen vois tietty vaihtaa. vuosi sit vaihdettu.

mulla olis peltoautona 123 230E 5 vaiht. käsivaihteisto
kuinka iso ongelma olis ko. käsivaihteiston istuttaminen 201 190d automaatin tilalle.

kuinka iso ero dieselin ja bensan välillä on käytännössä?

olisiko fiksua kysyä et veisi peltoauton onkiniemelle ja kysyisi vaihdossa osia diesellin. Onhan tuo toimiva 2.3 ruiskukone haluttu ja saishan ne siinä lootankin ja perän jne. ja mä saisin kaiken vaihdossa omaani...

missä hinnoissa nuo vaihteistot liikkuu?

jospa johonkin sais vastausta ni hymy irtoaisi, näin synkeänä hetkenä.
pienikulkija
Viestit: 34
Liittynyt: 20.2.2007 18:42
Paikkakunta: Mäntyharju

ilmeisesti

Viesti Kirjoittaja pienikulkija »

vain tankojen säätöä tehtävä...
rauhallisella ajolla tuntuu toimivan normaalisti. minä kun ajelen aikareippaasti noin yleensä
Jarkko S
P-R-N-D-3-2
Viestit: 49
Liittynyt: 21.5.2006 13:01
Paikkakunta: Käärmelahti

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Löysääs vähän vaijeria ja kiri painetta vastaavasti lootan kyljestä tarvittaessa.

Nelonen tuossa toimii kahden levykytkimen voimin, ei pannalla.
pienikulkija
Viestit: 34
Liittynyt: 20.2.2007 18:42
Paikkakunta: Mäntyharju

mistä

Viesti Kirjoittaja pienikulkija »

laatikon painetta nostetaan?
siis jostain ruuvista kierros kerrallaan ja vastaavasti kaasuvivulta tulevaa vaijeria löysätään pehmentämään kiristynyttä vaihtoa

vaijerin säätövara on kireimmillään juuri nyt et mieluummin sitä löysäileekin.

ja vaihteistoni on 722403 02 260217

kiitos ja kumarrus
Avatar
Smuge
Viestit: 125
Liittynyt: 14.1.2007 14:41
Paikkakunta: Kotka Kustoms

Viesti Kirjoittaja Smuge »

Mulla samaa vikaa että ei vaihda 3-->4 ja tuo kolmosenkin kytkeytyminen onnistuu ku käyttää vapaalla :o

Onko loota entinen vai mitens lähdetään säätämään?
Mada mada dane

W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
pienikulkija
Viestit: 34
Liittynyt: 20.2.2007 18:42
Paikkakunta: Mäntyharju

vika yhä korjaamatta

Viesti Kirjoittaja pienikulkija »

viimeaikoina lootani on toiminut virheettömästi. tänääkin ajelin pari sataa kilsaa ja kaupungissakin, ni hyvin on toiminu. mut tiedän et yhtäkkiä saattaa jättää vaihtamattakin. viimeviikolla kesken ohituksen ei vaihtanutkaan 3.-->4. meinas tulla kiirus.

olisiko niil letkuissa olevil alipaineventtiileillä osuutta asiaan, kun siel syöttöpumpun maisemis kai jotain venttiileitä (takaisku?)
Avatar
Smuge
Viestit: 125
Liittynyt: 14.1.2007 14:41
Paikkakunta: Kotka Kustoms

Viesti Kirjoittaja Smuge »

Sain vaihteet pelaamaan :D

Ongelmaksi paljastui neulaventtiili joka on siinä 19mm pultissa repsikan puolella. (Kickdown??)

Otin mötikän irti sitten puhdistin ja vaihdoin uuden tiivistekumit ja painelin reilu pari kertaa sitä neulaa kuusiokoloavaimella.

Näytti et neula olis jääny vinoon ja auki :shock:

Kiinni ja koeajolle niin johan alkoi vaihteet löytymään.

Öljyä tulee muistaakseni litran verran ulos ja nyt selviää että jumittaako uudestaan vai korjaantuiko vika :roll:

Kokeilkaa samaa temppua jos vaikka auttaisi...
Mada mada dane

W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 voimansiirto”