W201 Ohjauksessa väljyyttä
W201 Ohjauksessa väljyyttä
morjens kaikille
nyt olisi sellainen onkelma että w201 ohjauksessa on väljyyttä mutta se valjyys onkin keskellä ehkä joku parisenttiä ja onkin inha ajaa mutta kaikkeen tottuu. mistä sitä voisi lähteä ehtimään vikaa. sen verran katselin että kun auto ei ole käynnissä niin etupyörät kyllä käänyypi vaikka se väljä siinä onkin ja jotenkin tuntuu että kun vauhti on joku 50 ylöspäin niin silloin se tuntuu eniten se väljä. eli mikä nyt mättää ohjauksessa.
nyt olisi sellainen onkelma että w201 ohjauksessa on väljyyttä mutta se valjyys onkin keskellä ehkä joku parisenttiä ja onkin inha ajaa mutta kaikkeen tottuu. mistä sitä voisi lähteä ehtimään vikaa. sen verran katselin että kun auto ei ole käynnissä niin etupyörät kyllä käänyypi vaikka se väljä siinä onkin ja jotenkin tuntuu että kun vauhti on joku 50 ylöspäin niin silloin se tuntuu eniten se väljä. eli mikä nyt mättää ohjauksessa.
Luultavasti simpukassa vaan hieman väljää.Simpukkaa kiristetään siitä 19mm mutterista jossa keskelle kuusio kolo kruuvi.
Simpukka kiristyy siten että avataan lukitus(19mm mutteri) samalla kuusiokolo avaimella pitäen kiinni siitä pultista mikä on tämän mutterin sisässä.Kun lukitus on auki käännetään kuusiokoloa AUKI päin.Jos kuusiokoloa ruuvataan kiinnipäin(myötäpäivän mukaisesti) simpukan välys kasvaa.Kannattaa varovasti alkaa kiristelemään sitä n.1/4 kierrosta kerrallaan.Paikallaan ei saa oikein kuvaa onko väljyys lähtenyt joten kannattaa käydä pienellä koeajolla aina kiristysten välissä.Jos kiristää simpukan liika kireälle ohjaus ei enää palauta ja sen kyllä huomaa ajossa heti.
Käsittääkseni(vastuu siirtyy lukijalle) pikku mesessä on samankaltainen simpukka kuin w124:ssa joten en osaa sanoa missäpäin simpukkaa tämä kiristys mutteri on.
Simpukka kiristyy siten että avataan lukitus(19mm mutteri) samalla kuusiokolo avaimella pitäen kiinni siitä pultista mikä on tämän mutterin sisässä.Kun lukitus on auki käännetään kuusiokoloa AUKI päin.Jos kuusiokoloa ruuvataan kiinnipäin(myötäpäivän mukaisesti) simpukan välys kasvaa.Kannattaa varovasti alkaa kiristelemään sitä n.1/4 kierrosta kerrallaan.Paikallaan ei saa oikein kuvaa onko väljyys lähtenyt joten kannattaa käydä pienellä koeajolla aina kiristysten välissä.Jos kiristää simpukan liika kireälle ohjaus ei enää palauta ja sen kyllä huomaa ajossa heti.
Käsittääkseni(vastuu siirtyy lukijalle) pikku mesessä on samankaltainen simpukka kuin w124:ssa joten en osaa sanoa missäpäin simpukkaa tämä kiristys mutteri on.
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-

ohjauksessa väljyyttä
kyl näin on mitä Nic Nac kertoi kokeilin omastani ja välys kyllä pieneni kun kiristi simpukkaa. ja se mutteri löytyypi siitä simpukan päältä kun ottaapi tuon ilmanputsarin pois edestä niin sen näkeepi sieltä.
NicNac tuossa aikaisemmin mainitsi, että ohjaus ei palauta ja jos oikein kunnolla kiristää, niin saattaa simpukka hajota.diosol kirjoitti:Mitä haittoja siitä muuten tulisi jos laittais sen aivan liian kireälle?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla