Tasonsäädön ihmeparantuminen (2.3-16)

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W124.
Vastaa Viestiin
Avatar
unsport
Viestit: 19
Liittynyt: 30.4.2007 9:44
Paikkakunta: Vaasa

Tasonsäädön ihmeparantuminen (2.3-16)

Viesti Kirjoittaja unsport »

Tämä kuuluu sarjaan ihmeparantumiset ja erikoiset niksit.

Elin jo siinä uskossa että tuosta mersusta on ne hydraulitasonsäädöt takaa rikki. Nesteet rullaa järjestelmässä, mutta peräpää oli aneemisesti alhaalla. Lisäksi kolisi koko ajan pienimmästäkin töyssystä. No ei edes tarvinnut olla töyssyä siihen että peräpäässä kuulosti olevan isohko kuorma irtonaisia lankkuja.

Ohjeet vian korjaamiseen:

Takapenkille 270kg:n edestä suomalaista miesläskiä. Mielellään humalaisia ja sit pari kovaa kiihdystystä. Jos haluavat enemmän kiihdytyksiä, niin anna palaa vaan.

Auto tais säikähtää tuota läskin määrää niin paljon että nosti peränsä takaisin ilmaan, lopetti melkein kaikki kolinat ja ei ole vielä suostuunt pudottaa persettä alas. Nyt tarttee jopa käydä säätämässä se perä kohdalleen. On nääs aikamoinen välimatka kaaresta renkaan reunaa.

En oikein itse jaksa uskoa että homma olisi korjantunut itsestään, mutta odotellaan nyt tovi ja varmistetaan asia.

Voiko tuo järjestelmä ihan tukkeutua vaan paskasta tai jumittua? Nesteitä järjestelmässä oli aika vähän. lisäsin sinne jonku verran kun auton ostin, mutta nesteden lisäys ei vaikuttanut silloin korkeuteen. Vasta tuo armoton massa takapenkillä. Nesteet kuitenkin kiersi koko ajan systeemissä.

-Kuinkas tuon järjestelmän puhdistus? Se paluuputki jätteisiin ja uutta nestettä säiliöön kunnes väri vaihtuu?
-Onko siellä mitään suodattimia?
-Paljonko tilavuus - pari litraa? (Ei ole ASD:tä.)
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Re: Tasonsäädön ihmeparantuminen (2.3-16)

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

unsport kirjoitti:
-Kuinkas tuon järjestelmän puhdistus? Se paluuputki jätteisiin ja uutta nestettä säiliöön kunnes väri vaihtuu?
-Onko siellä mitään suodattimia?
-Paljonko tilavuus - pari litraa? (Ei ole ASD:tä.)
-Noin minä ainakin vaihdoin toimimattomaan tasonsäätöön ja paripäivää sen jälkeen huomasin perän olevan pystyssä kuin virolaisella laivatytöllä...
-Ei taida olla
-Minula meni vajaa 2 litraa ja alkuperäinen hydrauliikkaöljy maksoi Iisalmessa Hartikaisella 12€/litra
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

ihan mutua,mutta onkohan sielä jokin tanko joka tunnistaa perän asentoa ja nyt kun oli paljon läskiä päällä niin siihen tankoon tuli enempi vääntöä ku normaalisti ja siten sääti perää.Syy miksi ei normaalisti säädä voisi olla ihan vaan ruosteessa ja voitelun puutteessa...viisaammat korjatkoon.
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Onhan siellä säädettävä tanko jolla passataan perä pelkästään jousien päälle , kun painoa tulee lisää niin iskarit saa paineen. Minulla ei auttanut venttiilistä kääntely ennenkuin vaihdoin nuo öljyt. Aika mustaa "kökköä" sieltä tuli. Jos ei ajele vaihtelevilla kuormilla, niin varmasti tuo tankokin ajan myötä lehmiytyy toimimattomaksi.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

L.Samarialainen kirjoitti:Jos ei ajele vaihtelevilla kuormilla, niin varmasti tuo tankokin ajan myötä lehmiytyy toimimattomaksi.
Allekirjoittaneella alkoi se säätötanko pitämään ihan h*lvetimoista narinaa. Epäilin taas narinaniveltä mutta ääni paikantuikin tuohon mokomaan. Kokeilin rasvailla sitä mutta ne suojamuovit olivat sen varran koppuroituneet, eikä narina voitelusta huolimatta loppunut, joten ostin uuden.

Minäkin huomasin tuossa omassani topikin aloittaneen kanssa saman homman. Perä on ollut vähän alamaissa jonkin aikaa ja renkaanvaihdon yms. nostelu-urakan jälkeen kestää pari päivää, että perä nousee vähän ylemmäs. Viime viikonloppuna kävin sitten häissä pohjanmaalla ja kyydissä oli parhaimmillaan viisi henkeä ja matkatavarat. Nyt on perä niin terhakka, että. :shock: Olen jopa pelännyt pumpun vetelevän viimeisiään, mutta näköjään se jaksaa vielä nostaa. Pitänee tuossa jossain vaiheessa ottaa se säätötanko irti venttiilistä ja antaa perälle kunnon jumppa. :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Roisto kirjoitti:...Pitänee tuossa jossain vaiheessa ottaa se säätötanko irti venttiilistä ja antaa perälle kunnon jumppa. :lol:
Terhakkaasti tuo perä pystyyn nousee kun tarpeeksi monta miestä kiipeää kyytiin... :oops:
Avatar
unsport
Viestit: 19
Liittynyt: 30.4.2007 9:44
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja unsport »

Täytyykin käydä hakemassa pari pönikkää tuota hydrauliöljyä (13e/l veholta) ja vaihtaa ne tuonne sisuksiin. Samalla voikin uusia sen letkun säiliöltä pumpulle.

...niin ja tietenkin muistaa tarjota aina kyydit mersulla, niin peräkin kiittää ja pysyy tyrkyllä antamaan lisää kyytiä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 alusta”