W201 Ohjauksessa väljyyttä

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W124.
Vastaa Viestiin
kaivani
Viestit: 7
Liittynyt: 03.8.2007 8:06

W201 Ohjauksessa väljyyttä

Viesti Kirjoittaja kaivani »

morjens kaikille

nyt olisi sellainen onkelma että w201 ohjauksessa on väljyyttä mutta se valjyys onkin keskellä ehkä joku parisenttiä ja onkin inha ajaa mutta kaikkeen tottuu. mistä sitä voisi lähteä ehtimään vikaa. sen verran katselin että kun auto ei ole käynnissä niin etupyörät kyllä käänyypi vaikka se väljä siinä onkin ja jotenkin tuntuu että kun vauhti on joku 50 ylöspäin niin silloin se tuntuu eniten se väljä. eli mikä nyt mättää ohjauksessa.
jaalou
Viestit: 21
Liittynyt: 03.10.2005 12:29
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jaalou »

Mulla sama vika. W201 190E 2.0 -89.

Eikö tuo korjautuisi ohjaussimpukkaa kiristämällä? Voisko joku antaa hyvät vinkit ett mista se löytyy ja mitä kautta pääsee käsiksi?
Avatar
jassukata
Viestit: 76
Liittynyt: 28.6.2006 20:33
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja jassukata »

Ei täällä taida olla tietoa tuohon kun jokin aika sitten kyselin samaa asiaa. Eikä ainuttakaan tietäjää ilmennyt...tosin taitaa olla niin että ohjauksessa on "automaattinen" säätö ja kun se loppuu niin ei auta mikään kiristys. :P
Mb E 200 CDI -04

" Siihen sammui Johtotähti, jätkä kävelemään lähti..."
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Luultavasti simpukassa vaan hieman väljää.Simpukkaa kiristetään siitä 19mm mutterista jossa keskelle kuusio kolo kruuvi.

Simpukka kiristyy siten että avataan lukitus(19mm mutteri) samalla kuusiokolo avaimella pitäen kiinni siitä pultista mikä on tämän mutterin sisässä.Kun lukitus on auki käännetään kuusiokoloa AUKI päin.Jos kuusiokoloa ruuvataan kiinnipäin(myötäpäivän mukaisesti) simpukan välys kasvaa.Kannattaa varovasti alkaa kiristelemään sitä n.1/4 kierrosta kerrallaan.Paikallaan ei saa oikein kuvaa onko väljyys lähtenyt joten kannattaa käydä pienellä koeajolla aina kiristysten välissä.Jos kiristää simpukan liika kireälle ohjaus ei enää palauta ja sen kyllä huomaa ajossa heti.

Käsittääkseni(vastuu siirtyy lukijalle) pikku mesessä on samankaltainen simpukka kuin w124:ssa joten en osaa sanoa missäpäin simpukkaa tämä kiristys mutteri on.
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
kaivani
Viestit: 7
Liittynyt: 03.8.2007 8:06

ohjauksessa väljyyttä

Viesti Kirjoittaja kaivani »

kyl näin on mitä Nic Nac kertoi kokeilin omastani ja välys kyllä pieneni kun kiristi simpukkaa. ja se mutteri löytyypi siitä simpukan päältä kun ottaapi tuon ilmanputsarin pois edestä niin sen näkeepi sieltä.
Avatar
jassukata
Viestit: 76
Liittynyt: 28.6.2006 20:33
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja jassukata »

No niipä olikii siellä.Aika kinkkisessä paikassa näin isokouraiselle kynegologille että sai avaimen sopimaan!!! :fu:
Mb E 200 CDI -04

" Siihen sammui Johtotähti, jätkä kävelemään lähti..."
Diosol
Viestit: 138
Liittynyt: 27.1.2008 3:23
Paikkakunta: Tampere-Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Diosol »

Tuli muuten huomattava ero ohjaukseen kun kävi kiristelemässä ohjaussimpukkaa.

Mitä haittoja siitä muuten tulisi jos laittais sen aivan liian kireälle?
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

diosol kirjoitti:Mitä haittoja siitä muuten tulisi jos laittais sen aivan liian kireälle?
NicNac tuossa aikaisemmin mainitsi, että ohjaus ei palauta ja jos oikein kunnolla kiristää, niin saattaa simpukka hajota.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Kuluu siis ihan pirun nopeasti loppuun jos kiristää liikaa... Itte olen kiristäny samalla menetelmällä kuin laakeritkin eli näppituntumalla kiinni ja varttikierros auki...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ja sitä kannattaa koeajolla käännellä ihan laidasta laitaan ja kiinnittää huomiota nimenomaan siellä ääriasennoissa, että onko ohjaus vähänkään tahmea. Se kotilo kuluu ja väljistyy enemmän keskiasennon liepeiltä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Kasperii
Viestit: 68
Liittynyt: 14.6.2008 15:38

Viesti Kirjoittaja Kasperii »

Ja mitenkä hitossa tuohon päästään käsiksi 190E 2.6:ssa. Ei näyttäny helpolta ollenkaan...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 alusta”