W201 nitisee kuskinpuolelta rattia kääntäessä?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W124.
Vastaa Viestiin
Avatar
laapottij
Viestit: 76
Liittynyt: 13.11.2007 14:20
Paikkakunta: Wolfborder

W201 nitisee kuskinpuolelta rattia kääntäessä?

Viesti Kirjoittaja laapottij »

eks omistaja puheli että voisi olla pallon vaihto tiijossa ja nyt kävimmä kauppa ajelulla (90km) ja kuntelin auton paikalla olessa rattia kääntäessä kuuluu nitinä? kuin kumihankais johonki? Rengas ei ota mihinkään kii. . .

Mahtaneekohan W124 alapallo käydä W201? Gurut?

Vaihto ei liene onkelma? ohjeet löysin mekasta. . .
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ainaki Merteilin sivujen mukaan on sama osa. :shock:

Voi vaatia voimaa, prässiä tai jotain tuo vaihto :?:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
laapottij
Viestit: 76
Liittynyt: 13.11.2007 14:20
Paikkakunta: Wolfborder

Viesti Kirjoittaja laapottij »

Aku P kirjoitti:Ainaki Merteilin sivujen mukaan on sama osa. :shock:

Voi vaatia voimaa, prässiä tai jotain tuo vaihto :?:
Voimmoohan on kun pienesä kylässä. mutta prässeistä ei ole tietoa...
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Niin, tämä oli pelkkä veikkaus.
Sen tiedän, että 4maticissa pallonivel on helposti pultit aukaisemalla vaihdettavissa, mutta jostain muistelen että takavedoissa on prässätty nivel.

Viisaammat jatkakoot.

EI muuten ole pahan kallis osa. :)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Sama osa pitäis olla. Kannattaa muuten ensin kokeilla alapallon liukastusta eli apteekista iso ruisku ja paksu neula. Nivelen suojakumista neula sisään ja liukastinta täyteen. Edellinen auttaa, jos ei nivelissä ole väljää. Mulla alkoi 15tkm ajetut nivelet narisemaan ja annoin niille tuon em. voitelun, niin hävis narinat ja ohjaus tuli hivenen köykäisemmäksi.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Diosol
Viestit: 138
Liittynyt: 27.1.2008 3:23
Paikkakunta: Tampere-Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Diosol »

Marco kirjoitti:Sama osa pitäis olla. Kannattaa muuten ensin kokeilla alapallon liukastusta eli apteekista iso ruisku ja paksu neula. Nivelen suojakumista neula sisään ja liukastinta täyteen. Edellinen auttaa, jos ei nivelissä ole väljää. Mulla alkoi 15tkm ajetut nivelet narisemaan ja annoin niille tuon em. voitelun, niin hävis narinat ja ohjaus tuli hivenen köykäisemmäksi.
Mulla oli sama juttu, että kohtuu uus pallonivel narisi kuskin puolelta. Heti loppui narskutes kun laitoin vaseliinia sisälle.
Diosol
Viestit: 138
Liittynyt: 27.1.2008 3:23
Paikkakunta: Tampere-Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Diosol »

ja nyt se narskutes alkoi taas. Noin 10 000km välein saa näköjään olla rasvaamassa
Avatar
Jeppuroi190
Viestit: 23
Liittynyt: 22.3.2011 9:35
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jeppuroi190 »

Itsekin saan olla rasvaamassa tietyin väliajoin, nykyään nitisisee vaikka rasvais mutta väljää ei ole ja vesisateella hiljenee :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 alusta”