katsastus ja laikka madallus

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W124.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Tabuli kirjoitti:Koska silloin se luokitellaan uudeksi autoksi, vuosimallia 2013, eikä vanhaksi ritsaksi.
Mitenkäs se voi olla uusi auto jos kaikki osat on vaikkapa yli 20v vanhoja?

Onkos tästä jonkunasteisen oikeuden näkemystä kukaan kysynyt? Vai onko suomalaiset aina kysymässä kuinka kyykkyyn menen tällä kertaa? :D
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Elä hyvä mies kato lakeja tai direktiivejä, vastassa on kaikkivaltainen verottaja. :idea: :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

blacklake kirjoitti:
RoopeK kirjoitti:Prosentteja??!!! :shock: Jousista..?!!! Ei oo ikuna mun otteeseen tullu... :roll:

Oho. otteeseen tuli jotain tän tapaista: "autoon asennettu alustasarja" sit oli et kaaresta pyörännapaan 320mm
Miten noiden prosenttien kanssa on oikeen virallisesti. Jos vaihdat ehjän osan toisenlaiseen niin siitä kait kuuluukin mennä prosentit mutta jos taas olit joutunut vaihtamaan poikkinaiset jouset uusiin niin silloin taas ei mene prosentteja?
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

AK47 kirjoitti:
Tabuli kirjoitti:Koska silloin se luokitellaan uudeksi autoksi, vuosimallia 2013, eikä vanhaksi ritsaksi.
Mitenkäs se voi olla uusi auto jos kaikki osat on vaikkapa yli 20v vanhoja?

Onkos tästä jonkunasteisen oikeuden näkemystä kukaan kysynyt? Vai onko suomalaiset aina kysymässä kuinka kyykkyyn menen tällä kertaa? :D
Näin olen asian kuullu, ei ole omaa kokemusta eikä kiinnosta niin et tarkemmin asiaa tutkisin.
Mikäs tämä 50% sääntö sitten on? Jarruistahan ei enään mene prosentteja ja jotain muutakin poikkeuksia.
Mutta kaikista osista, mitä vaihdetaan autoon, jotka siihen ei kuulu, oli osa kuinka vanha tahansa menee prosentteja ja kun osia vaihdettu yli 50% niin ei luokitella enään samaksi autoksi.
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

"..vuonna 1992 käyttöön otettu auto on rekisteröity Suomessa vuonna 2002
• auton osista on ennen rekisteröintiä Suomeen vaihdettu 30 %
• autoverolain 3 §:n mukaan jäljellä olevista kanta-auton osista saisi vaihtaa ilman vero-seuraamuksia 49,9 % (ei kuitenkaan korikehikkoa) mutta
• ajoneuvon identiteettiä koskevien säännösten mukaan jäljellä olevista kanta-auton osista saa vaihtaa enintään 19,9 %; jos vaihdetaan enemmän, autoa pidetään uutena ajoneuvoyksilönä (rakennettu ajoneuvo), jolloin sen on täytettävä nykyiset uuden auton tekniset vaatimukset.."


http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... en_takia_2
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Eli sitten pitää hommata tyyppihyväksynnät sun muut, jos menee yli 50%... :lol: Mut sen takia noita prosentteja on pienennetty, eikös nykyjään tule tekniikan vaihdosta reilu 12%, kun ennen tuli liki 30%... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

On se edelleen korkea.
Trafi kirjoitti:1. Kori varusteineen ............... 34 %
  • - katto ..............................2 %
    - korikehikko ............................. 22 %
    - takalokasuojat ........1 % /kpl
    - etukansi ...................................... 1 %
    - takakansi .................................... 1 %
    - etulokasuojat ..................... 1 % /kpl
    - ovet ........................................... 4 %
    - puskurit ............................ 0,5 % /kpl
    - etusäleikkö ................................. 1 %
    - lämmityslaite ............................ 2 %
2. Runko- tai pohjalevy ......... 24 %
3. Moottori apulaitteineen ...... 26 %
  • - moottori ................................... 14 %
    - vaihteisto ja voimansiirto
    akseli ........................................... 8 %
    - jäähdytin .................................... 2 %
    - polttoainesäiliö .......................... 2 %
4. Akselistot .............................. 8 %
  • - etuakselisto ................................ 4 %
    - taka-akselisto ............................. 4 %
5. Sisustus ................................... 4 %
  • - istuimet .....................................2 %
    - kojelauta .................................... 2 %
6. Valaisimet .............................. 4 %
  • - etuvalaisimet .............................. 2 %
    - takavalaisimet ............................ 2 %
Kohdat 1.-6. yhteensä ........... 100 %
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 alusta”