2.3 16v vm87 paremmpat jarrut tarvis??

Katso myös W124
Vastaa Viestiin
taistovainaa
Viestit: 65
Liittynyt: 07.9.2006 16:12
Paikkakunta: lahti

2.3 16v vm87 paremmpat jarrut tarvis??

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

tietääkö kukaan kertoa mitkä jarrut tuonne menisi suoraan, muutako ruuvailla kiinni??

etupäähän pelkästään.

17" vanteet, jotta sen ei pitäisi rajoittaa.

kellään myidä moisia??

nykyisillä pysähtyy hiukan liika rauhallisesti.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Mitens v8-moottoristen 124:sten jarrut? Eli 500E/E500 ja 400E/E420.
I drive an Opel. What's your excuse?
taistovainaa
Viestit: 65
Liittynyt: 07.9.2006 16:12
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

500e oletettavasti käy. jos, niin silloinko sopii myös nuo muutkin?
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Ei mitään hajua. Ajattelin vain heittää muutaman mahdollisen vaihtoehdon joita kannattaa tutkia tarkemmin. Myös R129 SL:n kiekot voivat käydä.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
NFS
Bensa-superturbottaja
Viestit: 220
Liittynyt: 06.5.2006 21:41
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja NFS »

500E:n jarrut sopii mutta ei heittämällä.
Ite vaihdoin juuri isommat jarrut vakio 16v:n jarrujen tilalle.
Laitan juttua heti kun joku suvaitsee ostaa nuo 16v:n jarrut pois.
16v vastaa jarrujen osalta 300E:tä joten kaikki 124:n jarrut sopii...
taistovainaa
Viestit: 65
Liittynyt: 07.9.2006 16:12
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

mitäs mieltä olet. onko tuo 500e:n jarrusetti ainut järkevä jos vaihtamaan alkaa, vai onko niissä 124 jarruissa muissakin pysäytysvoimaa paljon enempi kuin org. 16v??

mitä jumppaa tiedossa jos 500e:n jarru jostain löytyy??
Avatar
NFS
Bensa-superturbottaja
Viestit: 220
Liittynyt: 06.5.2006 21:41
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja NFS »

Ostaja löytyi jarrut myyty :D
Minä vaihdoin 300CE-24V:stä Aten 4-Mäntä satulat.
Satulat kyllä sopii paikalleen mutta levyt menee n.3mm syvemälle.
joten jarrukilvet joutuu joka tapauksessa raiskaamaan, Levyt otti pahasti kiinni alatukivarteen, Tein töissä Laserilla, välilaipan levyn ja navan väliin samaten satulan kiinnikkeisiin piti tehdä "rikat" hyvin on nyt toiminut ja puree hyvin. Kaikkein paras ois jos vaihtaa myös alatukivarren :wink:
http://img109.imageshack.us/img109/1786/uussw3.jpg
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Noniin kaverini portugalista kertoili vähän faktaa.

190E 2.5-16 EVO2 ja 190E 3.2 AMG käyttävät 300mm etujarruja. Nämä taitaa olla varsin kalliita, mutta sopivat hyvin.

w124 E320 levyt ja puristimet sopii myös, 295mm.

w124 E420 levyt (312 x 28mm) ja puristimet sopii myös. Jarrukilpeä joutunee modaamaan. Vaatii vähintään 17 x 8 et34 vanteet.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
NFS
Bensa-superturbottaja
Viestit: 220
Liittynyt: 06.5.2006 21:41
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja NFS »

300CE-24v:stä löytyy juurikin nuo 295x22mm levyt ja Aten 4-mäntä satulat
Nuo jarrut on nyt 16v omien tilalla, EVO2:n jarrut voipi olla hakusassa, myös 500E:n jarrut. Kaikki 124 mallin jarrut käy 16V:hen. Nuo CE:n jarrut vaatii 16" vanteet ja ET34 vähintään. 400E:ssä on hieman paksummat levyt.
taistovainaa
Viestit: 65
Liittynyt: 07.9.2006 16:12
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

300ce 24v:n jarrut ei kyl pitäisi mennä 190:seen.
olekkos nyt ihan varma?
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

taistovainaa kirjoitti:300ce 24v:n jarrut ei kyl pitäisi mennä 190:seen.
olekkos nyt ihan varma?
vaihtaa tolppineen niin mikäs ettei....
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
NFS
Bensa-superturbottaja
Viestit: 220
Liittynyt: 06.5.2006 21:41
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja NFS »

taistovainaa kirjoitti:300ce 24v:n jarrut ei kyl pitäisi mennä 190:seen.
olekkos nyt ihan varma?
Kuinka niin :?:
http://img109.imageshack.us/img109/1786/uussw3.jpg
siinähän ne on kuvassa ja 190:ssä
Tosin ei heittämällä
:pappa:
taistovainaa
Viestit: 65
Liittynyt: 07.9.2006 16:12
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

noniin olihan sulla kuvakin edellä.
otetaan silmä käteen.

mutta joo, puhteita siinä tuntuu olevan.
kaikkiko ne on tuommoisia. että laserin ja sorvin kanssa asennetaan??
Avatar
NFS
Bensa-superturbottaja
Viestit: 220
Liittynyt: 06.5.2006 21:41
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja NFS »

Jos lontoo taipuu niin täältä löytyy infoa
http://www.2phast.com/190E/default.htm
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Tuossa yllä olevassa linkissä minkä NFS laittoi niin laittoivat taaksekkin paremmat jarrut ja kuvissa näkyi menevän eteenkin heittämällä vai simmasko ne tuon navan laakerilla ulommaksi...ettei ota alatukivarteen vai hä... mikä ero siinä on jos kerran 320 levy menee 3mm syvemmälle ja ottaa tukivarteen kiinni niin meneekös se muissakin 400 ja 500 sarjasissa eikös niissä ole paksummat levyt vai ymmaärsinkö väärin.......eli patentia tarvitaan :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
AkiVaa
Viestit: 32
Liittynyt: 22.8.2006 20:01
Paikkakunta: Myllykoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AkiVaa »

NFS kirjoitti:300CE-24v:stä löytyy juurikin nuo 295x22mm levyt ja Aten 4-mäntä satulat
Nuo jarrut on nyt 16v omien tilalla, EVO2:n jarrut voipi olla hakusassa, myös 500E:n jarrut. Kaikki 124 mallin jarrut käy 16V:hen. Nuo CE:n jarrut vaatii 16" vanteet ja ET34 vähintään. 400E:ssä on hieman paksummat levyt.
Miksi tarvii? Minulla on kyllä CE:ssä 15" 8-reikäset talvivanteina ja pyörii. Tietysti vanteen sisäpuolen muodolla on merkitystä.
Vai oonko nyt ymmärtäny jotain väärin...
Avatar
NFS
Bensa-superturbottaja
Viestit: 220
Liittynyt: 06.5.2006 21:41
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja NFS »

Riippuu vanteesta, omissa 16" rinkuloissa on ehkä 5mm tilaa vanteen ja satulan välissä. 15" käy varmasti, jos on oikeanlainen vanne
SoFro
Viestit: 6
Liittynyt: 01.5.2006 12:48
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja SoFro »

Melitos kirjoitti:190E 2.5-16 EVO2 ja 190E 3.2 AMG käyttävät 300mm etujarruja. Nämä taitaa olla varsin kalliita, mutta sopivat hyvin.
Mitä kaikkea tarvitsee, että on perus tenavaan bolt-on? Jarrusatulat, palat, levyt? Jarrukilvet?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

SoFro kirjoitti:
Melitos kirjoitti:190E 2.5-16 EVO2 ja 190E 3.2 AMG käyttävät 300mm etujarruja. Nämä taitaa olla varsin kalliita, mutta sopivat hyvin.
Mitä kaikkea tarvitsee, että on perus tenavaan bolt-on? Jarrusatulat, palat, levyt? Jarrukilvet?
Varmaan joutuu kokeilemaan muita kuin w124 jarruja.

Miten mahtais käydä c36 jarrut, ne on siinä parempana versiona 600/420 malleista ja tehokkaampia ei luulis tarttevan kun 1570kg pysähtyy tarpeeksi nopeesti ja useasti vaikka täydestä laukasta. Kolmikuutosessa on kyllä niitä kevyempiäkin jarruja käytetty.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 jarrut”