Puhaltimen hiilet?

Vastaa Viestiin
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Puhaltimen hiilet?

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Alakaa tenava kuulostaa siltä että siinä olisi automaatti-ilmastointi, kun puhaltimen kierrokset heijaa omia aikojaan. Laakeritkin kiljahtelee pienemmillä nopeuksilla. Pitänee levitellä fööni pöyvälle jahka ehtii.

Minkäs kokoisia kekäleitä tuonne pitäs tarjota? Onko hiilet kuparoiduissa lattajousissa kiinni, vai onko ihan kanaviin laitettu ja shunttivirroitus? Kahtokaapa joku jos on irrallinen osa tallissa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Ajattelikko ihan vaan harrastuksen kannalta vaihella hiiliä vai ootko muuten vaan pihi..? :lol: :wink: Ite pitäs kans tehä jottain tolle puhaltimelle mut ajattelin hakee motonetistä bossin irtomoottorin hintaan 49,90€(tietenki jos autoni alkup. on bossi...) :lol:

EDIT: ja jos meinaat sen puhaltimen aukaista nii vaiha samantien laakeritki uusiksi jos on vaihettavissa nii kestääpi taas sen 25 vuotta... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mihinä ne käämit kulluu? Vaihtaa kuluvat osat niin eikö tuo oo liki uuven väärti ja heti parempi ku tarvike? Kuitenni joutuu sen tötterön pois repimään ja paikolleen laittamaan, niin eikö tuo oo sama siinä ehjätä? Ei siinä mee ku kotvan puolikas ku on hiilet viilattu ja saapi tuon 50e vaihtaa viideksi euroksi. :arrow: Jää rapia kaks koppaa kalijaa lakkariin.

Viestan rupeliin laiton joskus polvitaivepersetaskuhoususilta junantuhrijoilta saatuja rullalauvan "ABEC seiska" keraamikuulalaakereita tjsp. ja ei ou ikänä tullu vielä niin säyseän äänistä hööniä vastaan. Pikkasen piti mulukata jotta sai sintterironssihelojen reikiin.

Nyt vaan jos tietäs että minkä näkösiä hiilejä läksis noutamaan... :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Minoon nähny kun Iisi ehjää pissapojan moottorin :pappa: :lol:

Kovat on tosiaan liksat nykypäivänä ihmisillä, jossei 40€ eteen "kannata" tehdä varttia töitä, jos vaan tietotaitoa löytyy :roll:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

osaavat nykyään tehdä nuo moottorit niin että kun hiilet on lopussa niin kollektorikin alkaa olla puhki
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Voihan se olla niinkin.
Itteppä en ole noihin hiiliä vaihdellut, sormet kun on kuin nippu k.. nakkeja ja niistäkin on yksi keskellä kämmentä ja kärsivällisyys välillä 5vuotiaan luokkaa :lol:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
reverend
Viestit: 282
Liittynyt: 24.10.2010 15:31

Viesti Kirjoittaja reverend »

Joulukuussa vaihdoin omaan moottorin. Entisestä oli "laakerit" loppu, ei siinä oikeita laakereita ole vaan sellainen erilainen systeemi.... Oli niin väljä ettei pyörinyt enää ja niin ikävän näköinen syteemi että säästin hermoja ostamalla uuden moottorin. Off topicina, pakkasta ei ollut kuin -27 astetta tässä remontissa.
frak
Viestit: 231
Liittynyt: 28.10.2010 16:15

Viesti Kirjoittaja frak »

xr kirjoitti:osaavat nykyään tehdä nuo moottorit niin että kun hiilet on lopussa niin kollektorikin alkaa olla puhki
Komppaan! Kun oman Sprintterin puhallin nukkui pois, niin hiiliä oli vielä hyvin jäljellä, mutta en oo ikinä nähnyt niin finaalissa olevaa kollektoria.
Motonetin vaihto-osa ei sitten mennytkään paikalleen ilman pientä modaamista, kun liittimet on ihan eri paikassa...
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

xr kirjoitti:osaavat nykyään tehdä nuo moottorit niin että kun hiilet on lopussa niin kollektorikin alkaa olla puhki
Niin nykyjään, tuo onkin tehty kultaisella kasariluvulla. :P
frak kirjoitti:Motonetin vaihto-osa ei sitten mennytkään paikalleen ilman pientä modaamista, kun liittimet on ihan eri paikassa...
Tätä sitä iteki pelekejjää nuissa tarvikep*skoissa sekä muutakin laadullista poikkeamaa.

Senpä näkkee tilanteen ku aukoo, ois vaan mukava ku ois jokku hiilet valamiina, jossei vaikka tuurilla muuta tarviisikaan. :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Ei oikee häävisti työkaverilla onnistunu toi hiilien vaihto ja moottorin korjuu, oli jotenkin erikoisen kokoset hiilet ja joutu tekkee niinko mää C.n puhaltimelle laittaa parit hiilet yhteen, mutt sit leipas laakereista ja poltti kollektorin kypsäks eikä siin ollu sorvuu varaa.

Yritän illalla soitella poitsulle jos kesken sotaväen joutas vastailee ja muistas hiilien mitat ja mallin ainaha mienaa kannattaa kokkeilla korjata, ei kait ne aina ihan pepua noi puhaltimet oo ku nikottelee
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

reverend kirjoitti: Off topicina, pakkasta ei ollut kuin -27 astetta tässä remontissa.
Remontissa mukana allekirjoittanut
® Mesen linttaklubi
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

coupeen viimeviikol aattelin hiilet vaihtaa mutta oliki laakerit syypää. Sivuttaisvälystä oli puoltoistamilliä ja päittäin liki 2mm. Onneks oli varaosa-auto jossa oli välyksetön systeemi, ni sai sit vaihettua koko moottorin ehjään.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 sähkö”