Kilometrit ei rullaa

Vastaa Viestiin
Oorwin
Viestit: 43
Liittynyt: 22.2.2006 22:38
Paikkakunta: Rauma

Kilometrit ei rullaa

Viesti Kirjoittaja Oorwin »

Nii eli nopeusmittari toimii, mutta kilometrit ei nouse, välillä saattaa pyörähtää kilsa pari, mut siihen jää. Mittariston irrotus siis tapahtuu irrottamalla ratin alapuolinen paneeli ja sit tuuppaa mittariston ulos vai? Auttakkee nyyyy :oops:

auto vm89
juu tuanoinii
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Tuossa olisi ohjetta mittariston irroitukseen: http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... _kunnostus

Olikos se nyt matkamittarin "numerorullien" akseli tippunut pois paikaltaan, vai mikä... Yleinen vika, mutta en nyt muista. :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Tai sitten numerorummun ensimmäinen rulla joka pyörittää akselia suttaa akselilla. Molemmat viat ovat korjattavissa yksinkertaisin konstein.
Oorwin
Viestit: 43
Liittynyt: 22.2.2006 22:38
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Oorwin »

ok selvä :) Onko toi pakollinen irrottaa tuolta kuskinjalkatista toi vaijeri vai mimmonen systeemi tuossa on? Ku ei viittis turhaa purkaa jos niin on..
juu tuanoinii
MB190
Viestit: 75
Liittynyt: 02.11.2010 19:48

Viesti Kirjoittaja MB190 »

mulla sama ongelma! mitä teen ku mittariston otan irti?
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Se on pieni vaiva napsasta klipsi irti jalkatilasta, mittaristo mahtuu sen jälkeen kohtuu hyvin tulemaan pois.

Mittarin ollessa kädessä käy sen purkaminen melko helposti. Takaa löytyy läjä ruuveja (muistaakseni) joita täytyy sitten availla. Kohta mittari onkin useammassa palassa. Ei siinä tarvi kun vähän maalaisjärkeä ja varovaisuutta.

Akselia en ole koskaan joutunut korjailemaan, mutta ilmeisesti sekin hoituu vähän pähkäilemällä.

Mittaritaulujen ollessa irti, kannattaa sinne laittaa ne kromit samalla. On hieno ja kiiltelee. Ite ostin krominauhaa ja vetelin sitä mittaristoon, tuli ihan siisti.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Miten minä muistan, että tenavassa menisi tuo vaijeri eri lailla kuin 124:ssä? Eli siinä ei olisi semmoista juttujuttua siellä jalkatilassa?

Olen minä omastanikin mittarin ottanut irti, mutta en nyt muista yhtään oliko vaijeri lattiassa kiinni vai ei. Johan siitä on pari kuukautta :lol:
Jotenkin tuntuisi että ei.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Fenton kirjoitti:Miten minä muistan, että tenavassa menisi tuo vaijeri eri lailla kuin 124:ssä? Eli siinä ei olisi semmoista juttujuttua siellä jalkatilassa?

Olen minä omastanikin mittarin ottanut irti, mutta en nyt muista yhtään oliko vaijeri lattiassa kiinni vai ei. Johan siitä on pari kuukautta :lol:
Jotenkin tuntuisi että ei.
Mullaki on sellanen muistikuva ku viimeksi mittariston irroitin et vaijeri tulee rintapellin läpi suoraan... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
MB190
Viestit: 75
Liittynyt: 02.11.2010 19:48

Viesti Kirjoittaja MB190 »

w201 tulee mittariston vaijeri mittariston taakse kiinni. uskaltaiskohan tuota rueta purkamaan?
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

MB190 kirjoitti:w201 tulee mittariston vaijeri mittariston taakse kiinni. uskaltaiskohan tuota rueta purkamaan?
Ööh... eikös se kaikissa tule mittariston taakse kiinni? Siitä vaan palasiksi, rohkea tokan syö!
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

RoopeK sen vahvisti, se tulee suoraan rintapellin läpi, ylempää kui 124:ssä

Nykäisee mittariston pois pesästään niin luultavasti saa vaijerin ruuvattua irti. Jos ei mahdu, niin alakautta saa uitettua käden sinne taakse. Auttaa kyllä, jos on tämmöiset kynekolookin kädet :lol:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Kaverin -92 tenavasta koitettiin mittaristoa irroitella taannoin talvella, ei irronnut millään. Vaatii muistaakseni vaijerin irroituksen laatikon päästä.

Ja kyllä, kulkee rintapellin läpi se vaijeri. :roll:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Niijuu, olisko tässä mallissa ollut tosiaan, että askista piti irrotella ensin. :?
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Kyllä minä ainakin sain sen vaijerin irti ahtamalla käteni alakautta sinne mittarin taakse
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Fenton kirjoitti:Kyllä minä ainakin sain sen vaijerin irti ahtamalla käteni alakautta sinne mittarin taakse
No tuota koitettiin, mutta meillä oli liian isot kädet. :oops: :wink:
530d Touring -01
250EXC-F -04
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Meillä ainakin sai hiukan lisää löysiä, kun kaveri työnsi vaijeria konehuoneen puolelta mittaria kohden. Tulee ihan suoraan mittarille loppumatkan. Oli sitten jopa väljemmät tilat kuin 124:ssa. Tosin satalankusta en milloinkaan ottanut jalkatilasta irti.
201:ssä on sellaiset muoviset hakulat ainakin oikealla reunalla, jotka raastaa paksua rannetta aika repivästi.

Onko mittariston maadoitus hoitettu vaijeria pitkin, vai miten, sillä molemmissa tapauksissa olen joutunut lisäämään erillisen maadoitusjohdon jossakin vaiheessa !
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Yritin vaihtaa mittaristoa kun matkamittari ei toiminut. "uusi" oli vdo ja kai 1992 vanha motometer 1991. vdo:n kun laittoi ei tullut mittari valoja? Mikähän syynä? Vanhalla toimi heti. Aikani ropattua johtoja pätki valot vanhallakin mittarilla kadoten myöhemmin kokonaan. "uudella ei valot edes välähtäneet ja polttimot näyttivät ehjiltä. Yhden jopa mittasin ehjäksi. Ei ollut hyvä päivä.

Jatkuu: vdo vaihdettu ja hyvin toimii. Ilmeisesti polttimot olivat vain palaneet ja taustavalot ei sen takia toimineet. Vanhasta oli potentiometrin tinaus irronnut säätäessä ja sen takia sekin pimeni. Nyt paistaa päivä risukasaankin.
Viimeksi muokannut markoala, 15.10.2011 19:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Steppe
Viestit: 10
Liittynyt: 15.3.2011 18:23

Viesti Kirjoittaja Steppe »

Mitäs sitten ku mittari on purettu? ei toimi siis matka ja trippimittari. Joskus toimii 20-99.9km mutta sitten ei saa neljättä numeroa pyöräytettyä.

Mittari on siis purettu ja näkyvissä rattaissa hampaat tallella. ei mielestäni pyöri akselit "tyhjää"
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Eikä se numeroita vaihtava akseli ole irti kummastakaan päästä?
Steppe
Viestit: 10
Liittynyt: 15.3.2011 18:23

Viesti Kirjoittaja Steppe »

Akselit kiinni, kilometrimittarin metalliratasta jos pyörittää niin kilometrit pyörivät mukana niinkuin kuuluu. Akselit sekä odo että kokonaismatkakilometreissä kiinni. Muovirattaat ja matoruuvi kunnossa. Napilla resetoi odon hyvin. Ajossa toimii sitten taas 10-99.9km..
Mystisesti kun purkaa niin toimii aina hetken.

Otin nyt nopeusviisarin ja nopeuspaneelin irti, jos näkisi jotain mielenkiintoista.

Haluisitko sampo kattoa tuota jotain olutkorvausta vastaan, asut melkein naapurissa:)
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Voin mä sitä ilman oluttakin tutkia sulle kaveriksi joku ilta. :D
Viimeksi muokannut Sampo N., 02.10.2011 13:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kein siknatuur
Steppe
Viestit: 10
Liittynyt: 15.3.2011 18:23

Viesti Kirjoittaja Steppe »

Kuva
Kuva


Tuota pidemmälle ei oikein pääse, ko nopeusviisarin palautusjousi ja itse viisarinvarsi on jotenkin hardmountattu tuohon. Eli tarkastelematta kunnolla jää ne pienet rattaat jotka vaihtaa itse luvut tuohon kokonaismatkamittariin.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Kyllä tuosta muistaakseni pääsi vielä pidemmällekin, eikös siellä ole niitä pieniä ruuveja näkyvissä edessä tai takan? Tuossa kuukausi sitten paloittelin tuollaisen ja kyllä se aika atomeissa lopuksi oli.
Kein siknatuur
Steppe
Viestit: 10
Liittynyt: 15.3.2011 18:23

Viesti Kirjoittaja Steppe »

Sampo N. kirjoitti:Kyllä tuosta muistaakseni pääsi vielä pidemmällekin, eikös siellä ole niitä pieniä ruuveja näkyvissä edessä tai takan? Tuossa kuukausi sitten paloittelin tuollaisen ja kyllä se aika atomeissa lopuksi oli.
Se jää siitä nopeusviisarin palautusjousesta kiinni, tuo musta kehikko siis.
Nyt tällä kasauksella toimi 16.4 kilometriä mittaristo.. saatanan saatana:)

Esson baarilla vihjailtiin että locktiteä pitäisi siihen alempaan (odo mittari) akseliin huitaista.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Steppe kirjoitti:Esson baarilla vihjailtiin että locktiteä pitäisi siihen alempaan (odo mittari) akseliin huitaista.
Tähä esson baari-vinkkiin kannattaa luottaa... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Tuo irrottelu ja kasailuhan alkaa mennä sitten jo rutiinilla. :lol: Ei muuta kun koittaa sitä loktiteä tai sitten uusvanhaa käytettyä mittaristoa.
Kein siknatuur
Steppe
Viestit: 10
Liittynyt: 15.3.2011 18:23

Viesti Kirjoittaja Steppe »

Kohta on pakko vetää känni.. Mittaristo jonka ostin tilalle täältä onkin jo valmiiksi rikki..:)
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Steppe kirjoitti:Kohta on pakko vetää känni.. Mittaristo jonka ostin tilalle täältä onkin jo valmiiksi rikki..:)
No voe :| Meikäkin pisti justiin tuossa tuo kk. takaperin tosiaan tuollaisen mittarin palasiksi, katsoin mitä se on syönyt ja otin pikkuruuvit talteen. Lopun kannoin roskakoriin. :cry:
Kein siknatuur
Avatar
Qzaz
Viestit: 2
Liittynyt: 28.11.2010 17:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Qzaz »

Eli vanha aihe, mutta yleinen vika niin vastaillaan nyt niin ehkä jollekkin muulle on apua.
Eli juuri tuo ettei jaksa pyörittää kuin 0-99.9km johtuu tuosta metallirattaasta, akseli sutii sen sisällä.
Ite purin koko paskan ja vedin epoksiliimalla sen metallirattaan akseliin kiinni.
steppe kirjoitti:Tuota pidemmälle ei oikein pääse, ko nopeusviisarin palautusjousi ja itse viisarinvarsi on jotenkin hardmountattu tuohon
Kyllä pääsee, ne lähtee raa-asti kampeamalla voimalla irti ja sen jälkeen pääseekin purkamaan koko paskan atomeiksi.
Avatar
MersuW201-86
Viestit: 13
Liittynyt: 16.11.2011 15:49

Viesti Kirjoittaja MersuW201-86 »

minä kun purin mittariston pöydällä niin nopeus ei oo enää sama vaikka viisaria siirtää ajaessa oikeaan kohtaan! (huom) Mittari tuli diesel 2 litraisesta mersusta! siinä tais olla 180 asti ja mulla on omassa 220 asti! Mulla ei oo lasia tuossa mittarin edessä niin pääsen mittarin viisariin käsiksi! Pitäneen hommata toinen mittaristo kone vaan jostain samasta w201:stä joka on perän kanssa samoissa lukemissa!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 sähkö”