Mikäs voi olla vikana?
190D 2.5
auto alkoi oikutella muutama kuukausi sitten selittämättömällä oireella. kun auton käynnistää kierrosmittari ei lähde heti toimimaan ja samalla ABS jarrun merkkivalo palaa. muutaman kilometrin jälkeen kierrosmittari herää henkiin ja samlla ABS merkkivalo sammuu. välillä saa oottaa ihan 40km ennenkuin suostuu toimimaan.
ajamista ei haittaa ollenkaan, mutta nyt kun katsastus koputtaa ovella niin alkaa huolettaan.
johtoja on käyty läpi mittaristosta konehuoneeseen asti ja takasin. voiko syy olla kierrosluku mittarin piirilevyssä vaiko ihan kosketushäiriö ihan muualla??
ABS:sän ja Kierroslukumittarin Yhteys
YJ-rele
Löytyy konehuoneesta, metallinvärinen boksi, jonka kansi todennäköisesti punainen ja päällä läpinäkyvän läpän alla yksi tai kaksi laattasulaketta.
Todennäköisesti huono juotos releen sisällä, tai sulakkeella huono kontakti.
Löytyy konehuoneesta, metallinvärinen boksi, jonka kansi todennäköisesti punainen ja päällä läpinäkyvän läpän alla yksi tai kaksi laattasulaketta.
Todennäköisesti huono juotos releen sisällä, tai sulakkeella huono kontakti.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Re: ABS:sän ja Kierroslukumittarin Yhteys
Ylijänniterele voisi olla yksi mahdollinen vikapaikka. Sen kun piirilevyn kun juottelisi uusiksi niin se voisi alkaa toimimaan.MB-MasaBoy kirjoitti:Mikäs voi olla vikana?
190D 2.5
auto alkoi oikutella muutama kuukausi sitten selittämättömällä oireella. kun auton käynnistää kierrosmittari ei lähde heti toimimaan ja samalla ABS jarrun merkkivalo palaa. muutaman kilometrin jälkeen kierrosmittari herää henkiin ja samlla ABS merkkivalo sammuu. välillä saa oottaa ihan 40km ennenkuin suostuu toimimaan.
ajamista ei haittaa ollenkaan, mutta nyt kun katsastus koputtaa ovella niin alkaa huolettaan.
johtoja on käyty läpi mittaristosta konehuoneeseen asti ja takasin. voiko syy olla kierrosluku mittarin piirilevyssä vaiko ihan kosketushäiriö ihan muualla??
Löytyy akun takaa ja on alumiininen peltirasia jossa yleensä punainen pohja. Ja kannessa sulake taikka kaksi.
Tähdellisen parantola
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 25.7.2011 13:40
NOUP
Ei auttanu ku kävi läpi peltirasian ja sen sulakekkin näytti olevan kunnossa.