No, piti siirtää toi tenava tarrakilvillä ja eikös vaan taka-ajovalot oo pimeet.
Kesällä kun kattelin niin muistaakseni kaikki valot pelas ok. Nyt ei.
Sulakkeita rassasin , ei auttanu, polttimoita kanssa heiluttelin ja valokytkintä runkk...renkutin. Ei auttanu sekään. Kaikki muut auton valot pelaa. Jarruvalo ja takasumari pelaa. Ei mitään palaneen polttimon ilmoitusta havaittavissa.
Mikä helvata siinä nyt syynä?
4,5 tai 9 sulake lienee takavaloille, ne vaihdoin uusiin.
Tietenkin meni 26eur tarrakilvistä ja vakuutuksesta hukkaan... Nyt pitäis saada vikaa metsästettyä että enskerralla ei menis aneet hukkaan.
Mitä kautta takavalojen piuha menee ja mitä muuta niihin on kytketty?
Autossa on kovilin koukku ja se on poistettu, oisko siinä syyllinen.
Outoa silti että kesällä ne valot tarkistettiin että palavat.
Taka-ajovalot mykkänä
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Mulle takavalot eivät ole koskaan jutelleet. (Sorii.... )
Ei vaan jos ovat pelanneet koukun laiton jälkeen, niin tuskinpa siinä on syy. Etäisesti voi ajatella, että koukun maadotuspiste olisi laitettu samaan maahan takavalojen kanssa ja pois otettaessa tämä nasta jäänyt löysälle ja nyt ei sitten saa maata, sillä tavalla voisi olla koukun syy. Tämä on kuitenkin hyvin etäistä ja hyvin epätodennäköistä.
Maadotutuspisteitä voisi kuitenkin koittaa puhdistaa, samaten sulakepesää jynssätä jollain kynsiviilalla tms. Tosin luulisin, että peräpään maadotukset menee kaikki saman kytkennän kautta?
Mittarilla voisi tietenkin mittailla, että minne asti virta vielä tulee.
Yksihän voisi olla, että lanka on vaan katkennut molemmista ja palaneen polttimon polttimoista on sammunut lamppu?
Ei vaan jos ovat pelanneet koukun laiton jälkeen, niin tuskinpa siinä on syy. Etäisesti voi ajatella, että koukun maadotuspiste olisi laitettu samaan maahan takavalojen kanssa ja pois otettaessa tämä nasta jäänyt löysälle ja nyt ei sitten saa maata, sillä tavalla voisi olla koukun syy. Tämä on kuitenkin hyvin etäistä ja hyvin epätodennäköistä.
Maadotutuspisteitä voisi kuitenkin koittaa puhdistaa, samaten sulakepesää jynssätä jollain kynsiviilalla tms. Tosin luulisin, että peräpään maadotukset menee kaikki saman kytkennän kautta?
Mittarilla voisi tietenkin mittailla, että minne asti virta vielä tulee.
Yksihän voisi olla, että lanka on vaan katkennut molemmista ja palaneen polttimon polttimoista on sammunut lamppu?
Kein siknatuur
Juu, eine ääntelekkään saati muutenkaan viesti -Ainakaan näkyvällä aallonpittuuvella....Sampo N. kirjoitti:Mulle takavalot eivät ole koskaan jutelleet. (Sorii.... )
Ei vaan jos ovat pelanneet koukun laiton jälkeen, niin tuskinpa siinä on syy. Etäisesti voi ajatella, että koukun maadotuspiste olisi laitettu samaan maahan takavalojen kanssa ja pois otettaessa tämä nasta jäänyt löysälle ja nyt ei sitten saa maata, sillä tavalla voisi olla koukun syy. Tämä on kuitenkin hyvin etäistä ja hyvin epätodennäköistä.
Maadotutuspisteitä voisi kuitenkin koittaa puhdistaa, samaten sulakepesää jynssätä jollain kynsiviilalla tms. Tosin luulisin, että peräpään maadotukset menee kaikki saman kytkennän kautta?
Mittarilla voisi tietenkin mittailla, että minne asti virta vielä tulee.
Yksihän voisi olla, että lanka on vaan katkennut molemmista ja palaneen polttimon polttimoista on sammunut lamppu?
Tota, valot pelas ja sit otin puskurin ja koukun johtosarjan irti. Tarkoitus oli laittaa amg korisarja mutta eipäs laitettukaan vielä. Sit oma puskin takasin ja jäi johdot kytkemättä. Kesällä mun ja äijän mielestä takavalot paloi normaalisti kun testattiin.
Nyt sit ei pelannu. Voi olla että kun heitin pari rengasta takakonttiin niin joku johto heilahtanu oikkariin tms.
Kesällä oli sähköhäikkää tuulettimen ropelin kytleytymisen kanssa joten silloin sähköjä tutkiskeltiin ja lopulta ropeli suostui pyörimään Kun asennettiin irti ollut tuulilasinpesimen lämmityksen johtosarja
Sitä kyselin että jos tossa takavalossa on kanssa joku pervo kytkentäkaavio mikä vois olla vianhaussa hyvä tietää.
Viimeksi muokannut AK47, 17.10.2013 16:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No, nyt sitten asia selvis. Hain kourallisen sulaketta ja vaihtelin kaikki. ja eipä auttanu.dealer kirjoitti:Eikö pikkumersussakin pitäisi olla sulakkeet niin että vasen parkit oma ja oikea parkit toinen oma sulake Etuparkit siis toimii kuitenkin ?
Sitten katselemaan että onhan lamput ehjiä... Olin viime kerralla testannu väärät polttimot siellä hämärässä. Nyt paremmassa valossa oikeat polttimot näppeihin ja MOLEMMAT palanut Kuten aiemmin ehdotettu molemmat pimeenä...
Ei vain tullut moeleen että molemmat voi palaa poikki yhtäaikaa. Kai ollu toinen pimeenä ja sit palanu toinenkin. Mitään varoitustahan auto ei anna palaneesta polttimosta. Onko tenavassa semmoista palaneen lampun tunnistinta?
Viimeksi muokannut AK47, 10.11.2013 16:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sitten vielä se että ne takavalojen liittimien johtojen tinauksesta johto hapettuu ja menee poikki. Olen kahteen autoon joutunu tinaamaan ko johdot uudelleen.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.