C200 käy kolmella
C200 käy kolmella
Nyt se myrkyn lykkäs, tai ainaki p*skahalavauksen C:hen. Katiska teki viime yönä "poikaset", eli lopetti kaikilla pytyillä bensan polttamisen. Auto pelasi pihaan tultaessa aivan normaalisti, mutta tunnin kuluttua uusi starttaus antoi tulokseksi "PRUTBRUTPRÖTPUT..." -äänen ja puuttuvan vedon, eli siivilä ei käynyt kuin kolmella.
Missä vika? Pimenikö tulppa? Tulpan johto? Puola? Puolathan tuossa näkyy olevan itä-saksalaista suunnittelua - virranjakaja puuttuu ja tilalla on neljä Wartburgin puolaa. Ei kai joku suutin voi yht'äkkiä käydä panttaamaan bensaa, kaitpa se on alotettava diagnosointi virtapuolelta...
Onko kokemuksia vastaavista käyntihäiriöistä? Lähinnä kiinnostaa popsivatko nämä puolia tai suuttimia?
Alotetaan tulpilla ja mahdollisesti tulpanjohdoilla kun puoti aukeaa.
Missä vika? Pimenikö tulppa? Tulpan johto? Puola? Puolathan tuossa näkyy olevan itä-saksalaista suunnittelua - virranjakaja puuttuu ja tilalla on neljä Wartburgin puolaa. Ei kai joku suutin voi yht'äkkiä käydä panttaamaan bensaa, kaitpa se on alotettava diagnosointi virtapuolelta...
Onko kokemuksia vastaavista käyntihäiriöistä? Lähinnä kiinnostaa popsivatko nämä puolia tai suuttimia?
Alotetaan tulpilla ja mahdollisesti tulpanjohdoilla kun puoti aukeaa.
Jaaha, vika ei näköjään selviä/ korjaannu foorumilla hölmöttämällä, eli lähen ostamaan seehen virtavehkeitä. On se muuten hyvä että auto käy edes kolmella, harmittaisi takuulla enemmän jos ei kävisi kuin kahdella.
Se taas ei ollut mitenkään erityisen hauskaa, että vika ilmestyi klo:03.00 vesisteessa. Purkamaan ja kerimään
(Ässä polttaa vielä kaikilla kahdeksalla, eli ajan sillä ettei C:n katti ota siipeensä)
Se taas ei ollut mitenkään erityisen hauskaa, että vika ilmestyi klo:03.00 vesisteessa. Purkamaan ja kerimään
(Ässä polttaa vielä kaikilla kahdeksalla, eli ajan sillä ettei C:n katti ota siipeensä)
Tulpat, puolat....ilmamassatunnistin? Viallinen katti? Muistelisin kuulleeni että kattivikojen takia menee puolat vaihtoon, saattaa olla että kuulin essonbaarista Mutta halvimmastahan sitä kannattaa alkaa tonkia.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
- Olli Lajunen
- Mersutohtori
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01.10.2005 13:52
- Paikkakunta: Yppäri
Niin, etkös tässä päivänä eräänä kehunut C:tä viattomaksi. Nyt koet seuraukset (editoi äkkiä tuo ässäkommentti poes ettei sekin ala temppuilla).
Jokos olet diagnosoinut viallisen pytyn tulpanhattu kerrallaan irroittaen? Onko se yksi pytty ihan kerrasta vainaa, vai heräileekö välillä?
Jokos olet diagnosoinut viallisen pytyn tulpanhattu kerrallaan irroittaen? Onko se yksi pytty ihan kerrasta vainaa, vai heräileekö välillä?
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
Njoo. Eipä ollut EBT:n pers'testeri väärässä tälläkään kertaa, vika kohdentui hajalliseen tulppaan. Testeri antoi seuraavanlaisen vikakoodin: NGK BCP6ES
Meillä piti olla hovisepän kanssa vuosisatainen sopimus, että minun autoihini ei NGK:n kynttilöitä laitella, mutta sopimus on näköjään purettu yksipuolisella ilmoituksella ja vieläpä ilman irtisanomisaikaa.
Ykkösen kynttilä oli siis pimeänä ja tulppien vaihdosta ei ole vielä pitkäkään aika, joskus kesällä ne huollon yhteydessä partsikoitiin NGK kesti järjissään muutaman tonnin.
Nyt on kannen puristuspaineenpoistoreiät tilkitty tapeilla jotka sinne kuuluvatkin, eli BERUN nelikärkisillä rahamiesten tulpilla.
Sanon tämän varmaan jo sadannen kerran: Älkää laittako niitä kympin riisipussi-p*skatulppia laatuautoihin, ne vievät matkanteosta maun.
Ei mahdu sirkkelikäden sormiin ne kerrat jotka NGK on meikäläisen mersuissa "poikinut", BERU (alkuoperäisosa ainakin vanhoissa mersuissa) ei ole tehnyt sitä koskaan.
Jos mielenterveys kestää ajan C:n hautaan noilla kynttilöillä, mutta eihän se kestä, pitää ne taas ensi kesänä vaihtaa.
Samalla poistui muuten autoa koko meilläoloajan vaivannut tyhjäkäynnillä "potkiminen", pata kehrää nyt kuin te*minhimoinen narttukissa.
OTTAKAA OPIKSENNE TÄSTÄ ILMAISESTA LUENNOSTA, SE SÄÄSTÄÄ RUNSAASTI HERMOJA.
Ainiin, kiitos vastanneille, samoilla jäljillä oltiin.
Meillä piti olla hovisepän kanssa vuosisatainen sopimus, että minun autoihini ei NGK:n kynttilöitä laitella, mutta sopimus on näköjään purettu yksipuolisella ilmoituksella ja vieläpä ilman irtisanomisaikaa.
Ykkösen kynttilä oli siis pimeänä ja tulppien vaihdosta ei ole vielä pitkäkään aika, joskus kesällä ne huollon yhteydessä partsikoitiin NGK kesti järjissään muutaman tonnin.
Nyt on kannen puristuspaineenpoistoreiät tilkitty tapeilla jotka sinne kuuluvatkin, eli BERUN nelikärkisillä rahamiesten tulpilla.
Sanon tämän varmaan jo sadannen kerran: Älkää laittako niitä kympin riisipussi-p*skatulppia laatuautoihin, ne vievät matkanteosta maun.
Ei mahdu sirkkelikäden sormiin ne kerrat jotka NGK on meikäläisen mersuissa "poikinut", BERU (alkuoperäisosa ainakin vanhoissa mersuissa) ei ole tehnyt sitä koskaan.
Jos mielenterveys kestää ajan C:n hautaan noilla kynttilöillä, mutta eihän se kestä, pitää ne taas ensi kesänä vaihtaa.
Samalla poistui muuten autoa koko meilläoloajan vaivannut tyhjäkäynnillä "potkiminen", pata kehrää nyt kuin te*minhimoinen narttukissa.
OTTAKAA OPIKSENNE TÄSTÄ ILMAISESTA LUENNOSTA, SE SÄÄSTÄÄ RUNSAASTI HERMOJA.
Ainiin, kiitos vastanneille, samoilla jäljillä oltiin.
Eikös Fiiun 126:ssa ollut 3-pyttyä? Ainakin äänet oli sellaiset.HVM kirjoitti:Missä fiatissa on 3-pyttyinen konejusamb kirjoitti:Joku varasti moottorin ja laittoi Fiatin 3 pyttyisen tilalle
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Terve,
Onko olemassa joku ketju, joka myy Beruja? Tässä taannoin menin paikalliseen KL:n edustustoon ostamaan koslaan uusia kynttilöitä mutta siellä sain tietää, että Boschin perhana ei enää tee näihin varttuneempiin autoihin sopivia tulppia. Möivät NGK:t. Muistakaan varaosaputkista en ole löytänyt muuta kuin NGK:ta ja sopimattomia Boscheja. Vai myyvätkö pimeästi tiskin alta.
t.
Risto
Onko olemassa joku ketju, joka myy Beruja? Tässä taannoin menin paikalliseen KL:n edustustoon ostamaan koslaan uusia kynttilöitä mutta siellä sain tietää, että Boschin perhana ei enää tee näihin varttuneempiin autoihin sopivia tulppia. Möivät NGK:t. Muistakaan varaosaputkista en ole löytänyt muuta kuin NGK:ta ja sopimattomia Boscheja. Vai myyvätkö pimeästi tiskin alta.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Paikallinen villi ja vapaa varaosaliike nuo möi, tilaa kamansa Koivuselta, Kahalta, Örumilta ja Arwidsonilta. Otappa sitten näistä selevä?Roisto kirjoitti:Terve,
Onko olemassa joku ketju, joka myy Beruja? Tässä taannoin menin paikalliseen KL:n edustustoon ostamaan koslaan uusia kynttilöitä mutta siellä sain tietää, että Boschin perhana ei enää tee näihin varttuneempiin autoihin sopivia tulppia. Möivät NGK:t. Muistakaan varaosaputkista en ole löytänyt muuta kuin NGK:ta ja sopimattomia Boscheja. Vai myyvätkö pimeästi tiskin alta.
t.
Risto
Voikko vähän tarkentaa mitä tuo potkiminen meinaa? Tuo M111 tahtoo tyhjäkäynnillä tasaisin parin sekunnin väliajoin tehdä aavistuksenomaisen "yskähdyksen". Äänikatkos on erittäin lievä, ja persauksessakin sen voi tuntea jos tarkkaan keskittyy...HVM kirjoitti: Samalla poistui muuten autoa koko meilläoloajan vaivannut tyhjäkäynnillä "potkiminen", pata kehrää nyt kuin te*minhimoinen narttukissa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Juuri tätä tyhjäkäynnillä kakistelua "hrrrrrr-puts-hrrrrr..." Haittaahan se ei mitään, mutta häiritsee nymfomaanista suklaasilmää. Eli pannu heilahtaa epätahtiin sillontällön...luokyio kirjoitti:Voikko vähän tarkentaa mitä tuo potkiminen meinaa? Tuo M111 tahtoo tyhjäkäynnillä tasaisin parin sekunnin väliajoin tehdä aavistuksenomaisen "yskähdyksen". Äänikatkos on erittäin lievä, ja persauksessakin sen voi tuntea jos tarkkaan keskittyy...HVM kirjoitti: Samalla poistui muuten autoa koko meilläoloajan vaivannut tyhjäkäynnillä "potkiminen", pata kehrää nyt kuin te*minhimoinen narttukissa.
Kuulostaa tutulta, eli tulupat vaihtoon täälläkin...HVM kirjoitti:Juuri tätä tyhjäkäynnillä kakistelua "hrrrrrr-puts-hrrrrr..." Haittaahan se ei mitään, mutta häiritsee nymfomaanista suklaasilmää. Eli pannu heilahtaa epätahtiin sillontällön...luokyio kirjoitti:Voikko vähän tarkentaa mitä tuo potkiminen meinaa? Tuo M111 tahtoo tyhjäkäynnillä tasaisin parin sekunnin väliajoin tehdä aavistuksenomaisen "yskähdyksen". Äänikatkos on erittäin lievä, ja persauksessakin sen voi tuntea jos tarkkaan keskittyy...HVM kirjoitti: Samalla poistui muuten autoa koko meilläoloajan vaivannut tyhjäkäynnillä "potkiminen", pata kehrää nyt kuin te*minhimoinen narttukissa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Onko tarpeen valistaa mitä merkkiä ja mallia ostat?luokyio kirjoitti:Kuulostaa tutulta, eli tulupat vaihtoon täälläkin...HVM kirjoitti:Juuri tätä tyhjäkäynnillä kakistelua "hrrrrrr-puts-hrrrrr..." Haittaahan se ei mitään, mutta häiritsee nymfomaanista suklaasilmää. Eli pannu heilahtaa epätahtiin sillontällön...luokyio kirjoitti: Voikko vähän tarkentaa mitä tuo potkiminen meinaa? Tuo M111 tahtoo tyhjäkäynnillä tasaisin parin sekunnin väliajoin tehdä aavistuksenomaisen "yskähdyksen". Äänikatkos on erittäin lievä, ja persauksessakin sen voi tuntea jos tarkkaan keskittyy...
Ei ole, NGK BCP6ESHVM kirjoitti:Onko tarpeen valistaa mitä merkkiä ja mallia ostat?luokyio kirjoitti:Kuulostaa tutulta, eli tulupat vaihtoon täälläkin...HVM kirjoitti: Juuri tätä tyhjäkäynnillä kakistelua "hrrrrrr-puts-hrrrrr..." Haittaahan se ei mitään, mutta häiritsee nymfomaanista suklaasilmää. Eli pannu heilahtaa epätahtiin sillontällön...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Yes söörHVM kirjoitti:Koeajo suoritettu. C vastaa kaasuun aivan erilailla kuin NGK:n perustulpilla, vääntö lähtee selkeästi alemmilta kierroksilta. Nelikärkistä BERUA pellin alle tytöt ja pojat, katiskaan tulee 400Nm lisää vääntöä, tehoa noin 100BHP!
palajonko kustansi
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Hyvä luiki että meni kerralla jakeluun!dry kirjoitti:Yes söörHVM kirjoitti:Koeajo suoritettu. C vastaa kaasuun aivan erilailla kuin NGK:n perustulpilla, vääntö lähtee selkeästi alemmilta kierroksilta. Nelikärkistä BERUA pellin alle tytöt ja pojat, katiskaan tulee 400Nm lisää vääntöä, tehoa noin 100BHP!
palajonko kustansi
Ei nuo maksa kuin tuplat normaaliin verraten, eli 20e.
Yhteensä 20 e? Vai kappaleHVM kirjoitti:Hyvä luiki että meni kerralla jakeluun!dry kirjoitti:Yes söörHVM kirjoitti:Koeajo suoritettu. C vastaa kaasuun aivan erilailla kuin NGK:n perustulpilla, vääntö lähtee selkeästi alemmilta kierroksilta. Nelikärkistä BERUA pellin alle tytöt ja pojat, katiskaan tulee 400Nm lisää vääntöä, tehoa noin 100BHP!
palajonko kustansi
Ei nuo maksa kuin tuplat normaaliin verraten, eli 20e.
Jos kappale, niin taitaa tästä lähteä tilaus. Vai pitääkö näihin olla joku erikoismalli?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Hahah,minäpä ostin NGK:t Vain ja ainoastaan siitä syystä ettei mitään muita merkkejä ollut täällä tarjolla Ihmetys oli suuri kun toimi täydellisesti,nykimisetkin hävisivät Mutta saapa nähdä miten kauan toimii...
Siitä asti on ollut hieman epäilevä kanta ngk:n tulppiin kun kaverin kanssa soudettiin pari kilometriä tulpan pimentymisen takia Juuri ennen lähtöä vaihdoin "varmuudeksi" koko kesän toimineen boschin tilalle ngk:n...ja miten sitten kävikään No tulppahan lensi järveen ja tilalle ruuvattiin kotiin pääsyn jälkeen vanha kunnon bosch
Siitä asti on ollut hieman epäilevä kanta ngk:n tulppiin kun kaverin kanssa soudettiin pari kilometriä tulpan pimentymisen takia Juuri ennen lähtöä vaihdoin "varmuudeksi" koko kesän toimineen boschin tilalle ngk:n...ja miten sitten kävikään No tulppahan lensi järveen ja tilalle ruuvattiin kotiin pääsyn jälkeen vanha kunnon bosch
No perhana! Häätyypä minunki kokeilla tulpanvaihtoa, melko tutulta kyllä kuulostaa tuo tyhjäkäynnin soutaminen. Mulla samoja oireita -94 C200:ssa. Niin ja sitten monasti kylmänä kulkee sillai lievästi nykimällä. Tämän havaitsee parhaiten n. 60-80 km nopeudessa. Josko tuoki oire sitten korjaantuis tulpanvaihdolla. (Jos täältä tuppukylästä nyt ylipäätään löytää oikeita tulppia...) Kiitoksia vain vinkeistä