Ilmaa polttoaineletkussa

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Avatar
myrkky
Viestit: 114
Liittynyt: 01.11.2006 23:20
Paikkakunta: Luotikuja 13

Ilmaa polttoaineletkussa

Viesti Kirjoittaja myrkky »

Morjens, naapurin puolesta kyselen tuollaisen 2,2L dieselmoottorisen W202(kuulemma) mesen ongelman tiimoilta. Kyseiseen autoon on uusittu putkia ja O-renkaita enemmän ja vähemmän viimeisten kuukausien aikana(myös esilämmitin jotain suunnilleen vuosi sitten), mutta ongelma on ja pysyy: Ilmaa kertyy jo lyhyenkin seisomisen aikana linkin kuvassa merkittyyn letkuun.

*linkki*

Ilmavuodon seurauksethan ovat luonnollisestikkin huono käynti hetken ajan käynnistyksen jälkeen, mutta ajossa auto pelaa mainiosti.

Edit: Hups.. oisko tän pitäny mennä tuonne moottoripuolelle..? :oops:
Jos, niin siirtäköön ylläpito tämän ja antakoon motivoivan moitteen minulle.. :oops:

Siirsin tänne t. Sivonen
Avatar
timi.lin
Viestit: 381
Liittynyt: 04.6.2006 22:23
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

käykö se kylmänä vaan huonosti kun laittaa käyntiin...mitens kun lämpösenä laittaa käyntiin niin onko sama oire että käy vähän aikaa huonosti??
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
Avatar
myrkky
Viestit: 114
Liittynyt: 01.11.2006 23:20
Paikkakunta: Luotikuja 13

Viesti Kirjoittaja myrkky »

timi.lin kirjoitti:käykö se kylmänä vaan huonosti kun laittaa käyntiin...mitens kun lämpösenä laittaa käyntiin niin onko sama oire että käy vähän aikaa huonosti??
Täytyy varmistaa, mutta käsitykseni mukaan aina kun ilmakuplat tulevat polttoaineputkeen.. eli vaihtelee, joskus kuplat tulevat minuuttien seisomisella, joskus vasta tunnin-parin. Moottorin lämpö ei ainakaan vaikuta, koska äsken kuplat tulivat näkyviin alle 15min sammuttamisesta(täyslämpöinen moottori), puolen tunnin päästä puoli putkea oli ilmaa ja käynnistyi hyvin mutta kävi huonosti ekan puoli minuuttisen.

Edit: Auton käydessä suodattimeen tulevassa letkussa ei näy ilmakuplia, mutta suodattimesta lähtevässä letkussa kuplia vilistää 10-20sec välein useita peräjälkeen. Suodatin on myöskin uusittu viimeaikoina vikaa metsästäessä, ei apua. Mieleeni tuli sellainen että onko suodatinjalka herkkä halkeamaan mahdollisesta pienestä ylikiristyksestä?
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Mulla oli 606 koneen kanssa just samoja murheita, ja oireet vähenivät sitä mukaa kun pantiin uutta o-rengasta. Yleensä en haluais mainostaa, mutta kokemus osoitti, että alkup renkaat on parhaita, eli merkkiliikkeen tuotteet. Lisäks omaan vaihdoin jonkin sortin takaiskuventtiilin, en tiedä liityikö pumppuun vai webastoon, mutta jossain suodatinjalan lähettyvillä oli venttiili joka päästi vain yhteen suuntaan. Yks pumppupaja tosin suositteli myös esilämmittimen ohitusta mutten siihen suostunut, vaan vaihdoin ko. elementin.

Noi pikaliittimelliset pa.putket ei kyl ole vieläkään mun suosikkeja. Vekkulia oli myös huomata, että tollanen ujo ilmavuoto ei välttämäti tihkaa ulospäin naftaa, ollessaan imupuolella.

Jollei selkiä, ja tarviit apuja niin laita vaikka privaa
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
myrkky
Viestit: 114
Liittynyt: 01.11.2006 23:20
Paikkakunta: Luotikuja 13

Viesti Kirjoittaja myrkky »

pekkovee kirjoitti:Yks pumppupaja tosin suositteli myös esilämmittimen ohitusta mutten siihen suostunut, vaan vaihdoin ko. elementin.
Tuossa oli sen edellisen esilämmitinvian jälkeen ollut jonkin aikaa esilämmitin ohitettuna ennen uuden asennusta, asennuksen jälkeen meni muutama kuukausi ja oireet alkoivat taas. Onhan tietty mahdollista että muutaman kuukauden käytetty esilämmitin on taas rikki, mutta.. asian varmistamme ennen paukkupakkasia ohittamalla jälleen esilämmittimen.

En tiedä, auttaako asiaa vai ilmeneekö se aina noin, mutta putken suodattimenpuoleiseen päähän ilmestyy ensin se ilmakupla, sitten ilmestyy esilämmittimenpuoleiseen jos on ilmestyäkseen(ei ilmesty aina, nyt vielä harvemmin kun on käytetty forte:t tankissa).

Edit: Ja merkkiliikkeen tavaraa on tuossakin kulkineessa uusitut osat, vaikka maltaita maksavatkin.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

ja vielä kun muistelin omaa ongelmaa, niin pahimmillaan se tais olla jos auto oli pysäköity mäkeen, mutten muista kummin päin, vissiin perä alempana, onks autossa weba ?
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
myrkky
Viestit: 114
Liittynyt: 01.11.2006 23:20
Paikkakunta: Luotikuja 13

Viesti Kirjoittaja myrkky »

Tasaiselle tuo on parkkeerattuna, yleensä vielä talliin. Autossa ei ole webastoa.. kuis?
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

sielt weban haaralt vetelee helposti ilimooo...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”