Hehkutulppien vaihto W202 -95
Hehkutulppien vaihto W202 -95
Että kuinkas ne nyt saa viisaimmin vaihdettua ettei tule turhaan purettua koko autoa... (heh,ihan itse aattelin vaihtaa,EN vie korjaamolle)
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Mulle hehku vaihdettiin sillee että kone kuumaks, äkkiä imusarja irti ja irroitusöljyä hehkun juureen. Sen jälkeen riitti kevyt vääntö ja hehku lähti irti. Näissä monivenoissa on todella helppo irroittaa imusarja, kannattaa irroittaa niin on enempi tilaa.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Huomattavasti helpompaa on purkaa edestä pois ainakin omasta mielestä. Irroitusöljy vaikutti varmaan siksi hyvin kun öljy oli pihalla nollassa asteessa ja kone kuitenkin sen 90 astetta. Hehku varmaankin kutistui sen verran kun sitä siihen reippaammin laittoi tai jotain vastaavaa siinä tapahtui kun ei tuntunut edes kiinni olevan
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Faijja just äsköttäin purki OM605 1 hehkua 2päivää harinan kera jairtosi ehjänälaineracing kirjoitti:Eine aina olekkaan kiinni lujassa. Kysyttiin että mitä kaikkee tarvii purkaa 220deestä,ei ainakaan imusarjaa.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: 14.11.2011 17:24
Jos saisi topikkia lainata hieman niin tietääkö viisaammat samanmoisesta koneesta onko tuossa jälkihehkutus ja mitenkä se toimii / Onko mitä hyötyä? Ei toiminnan kannalta näytä olevan mitään vaikutusta koska ei ole pumppuremontin takia tällähetkellä pistoke kiinni koska ottaa pumpun kaasuvivustoon kiinni,Lähtee silti käyntiin palmunalta aina
Sitä vaan kattelin kun Kl:ssä myyvät samantapaista hehkua myös lämpöanturina niin kumpihan se on tuossa sitten
Sitä vaan kattelin kun Kl:ssä myyvät samantapaista hehkua myös lämpöanturina niin kumpihan se on tuossa sitten
Re: Hehkutulppien vaihto W202 -95
Lainataas vanhaa topikkia.
Tossa oon vaihellu aiemmin 1 ja 2 pytyn hehkut OM604 220D rouskuttimeen. Mahtui hyvin vaihtamaan ilman imusarjan irroittelua.
3 ja 4 pytyn hehkua ei minun käsillä ja työkaluilla näyttäisi saavan irti ja vaihdettua ilman imusarjan irroittelua. Ja nyt ois 3:sen hehku pimee.
Onkos tossa mitään ihmetyökalun tarvetta tai muutoin ihmeellistä kun ottaa sen imusarjan pois ja vaihtelee hehkut?
Tossa oon vaihellu aiemmin 1 ja 2 pytyn hehkut OM604 220D rouskuttimeen. Mahtui hyvin vaihtamaan ilman imusarjan irroittelua.
3 ja 4 pytyn hehkua ei minun käsillä ja työkaluilla näyttäisi saavan irti ja vaihdettua ilman imusarjan irroittelua. Ja nyt ois 3:sen hehku pimee.
Onkos tossa mitään ihmetyökalun tarvetta tai muutoin ihmeellistä kun ottaa sen imusarjan pois ja vaihtelee hehkut?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Ei ole mitään erikoista. Torx 40 imusarjan ruuveille ja 10 mm listalla tukiruuvit. Letku imusarjan päästä ja tietysti ilmanottoputki.
Imusarjan tiivisterenkaat tai ainakin liimaa kannattaa varata.
Samalla olisi tietysti helppo vaihtaa muoviset polttoaineputket, jos kovin kellastuneet ovat (käyntiinlähtöongelmia tulollaan)
Imusarjan tiivisterenkaat tai ainakin liimaa kannattaa varata.
Samalla olisi tietysti helppo vaihtaa muoviset polttoaineputket, jos kovin kellastuneet ovat (käyntiinlähtöongelmia tulollaan)
wiimax.fi
Juu, niinpä näytti olevan. Onneksi moinen harvinaisuus löytyi lainaksi naapurin mersumieheltä, niin sai ne loput kaksi hehkua vaihettua.dealer kirjoitti:Ei ole mitään erikoista. Torx 40 imusarjan ruuveille ja 10 mm listalla tukiruuvit. Letku imusarjan päästä ja tietysti ilmanottoputki.
Imusarjan tiivisterenkaat tai ainakin liimaa kannattaa varata.
Samalla olisi tietysti helppo vaihtaa muoviset polttoaineputket, jos kovin kellastuneet ovat (käyntiinlähtöongelmia tulollaan)
Eka pytyn imupuoli oli millin parin karstassa.... No 465tkm ajetussa sen voinee hyväksyä kun ei liene moista moottorin itsesaastutinta tukittu.
Tässä ei vaihdettu mitään tiivisteitä kun lintta kyseessä, hiekat pyyhittiin pois alumiinista että ei jää väliin vuotoa tekemään. Jos pukkaa pulmaa niin nuohan vaihtaa alle puolessa tunnissa nätisti.
M104 tyylisiä ohjureita ei näkynyt imusarjalle joten sellaista ei saanut hukattuakaan minnekkään. Lisäksi kaikki ruuvit lähti hyvin irti. M104:ssä piti hioa 2 kantaa pois kun kuusiokolo nylvääntyi ja toiseen katkes pallopäisestä se pää....
Nelosessa oli tilkka valkoista tököttiä mitä muissa ei ollu. Oisko sitten vaihettu ne 1, 2 ja 3 joskus aiemmin ja nelonen alkuperäinen? Ei kai nyt 465tkm voi kestää hehku? Kolme ekaa on kyllä menny alle vuodessa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.