c250 td vikatilassa

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

c250 td vikatilassa

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Vallan ihanasti alkoi tuttavan yhteiselo ceemelin kanssa, autohan on c250 turbodiesel farkku automaatti. Venttiilikopan tiiviste vuoti öljyä, vaihdon jälkeen auto ei suostu pyörimään kunnolla tyhjäkäyntiä... Jollain testerillä ovat katsoneet vikakoodit, antaa p1223 koodin. Kierroksilla toimii kuten pitääkin mutta tyhjäkäynti on epämääräistä rytkytystä, epc-valo palaa koko ajan. Onko se pellin alla asustava apostoli luukas antanut kaikkensa??? Omasta mielestään kaveri on vaihtanut kaikki o-renkaat p-a putkiin ettei pitäisi olla ilmavuotoa. Mistä etsiä vikaa?
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29252
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei siellä mitään luukaksenpumppua ole :no:

Koodi viitannee pumppuun ? En noita numeroita tiedä. Onko ongelma siis tullut remontissa ?
wiimax.fi
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Vissiinkin tullut sen tiivisteen vaihdon yhteydessä... :nocando: Jos vain ennätän niin käyn huomenna sitä ihmettelemässä, siinähän tuo selviää mikä pumppu luuraa pellin alla.
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Lukashan on vain nuissa 220D(om604) koneisissa w202:sissa.

Nopiaa kuuklasin "om605 p1223" ja naapurivoorumilla oli juttua, että olisi koko pumppu porsinu :shock: Tai siis:
ruiskutuspumpun säätömatka-anturi (P1223-koodi)
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Sähkö ohjattu boschilainen rivipumppu näkyi olevan paikoillaan, ilmoja kulki hienosti kirkkaita letkuja myöten :D, ohitettiin karkeasuodatin sekä esilämmitin niin vähän vähenty... Oudosti käynnistyksen jälkeen pyörii hetken aikaa ihan normaalisti ja sitten aloittaa rytkyttämisen, jostain saa vieläkin ilmaa järjestelmään. Parin suuttimen juuri oli märkä kannessa, joko suutin tai putki tihmii löpöjä, paluuletkut eilen uusittu. Radion alla oli joku ihme laatikko, siinä oli katkaisija sekä säätöpotikka, johdot meni konehuoneeseen sulakeboxiin vänkärin puolelle, mikähän lie tuon tarkoitus??? Olisiko joku säädettävä viriviri-palikka?
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Kuulostais joltai tee-se-itse evry-boksilta :roll:
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29252
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No niin joo, sellainen "evry-mode" kyllä rytkyttää väärissä säädöissä jos muutenkin.
Näissä ei tosiaan sitä luukasta pellin alta löydy, halusi tai ei :lol:
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

No niin... ceemeli laulaa taas maammelaulua nuotilleen :lol: Vika löytyi polttoaine suodattimesta. Ei kyllä ensimmäisenä tule mieleen syyttää suodatinta jos alkaa vetämään ilmoja väliin, suodatinta ei ole löysätty yms. venttiilikopan tiivisteen vaihdon vuoksi. Mutta hyvä että vika löytyi ja ukki pääsee vielä perjantai-illan tansseihin...
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”